850R sinds maart 2007 - voorstellen + werk eraan...

Gestart door robbie409, 20-03-2007 01:26:38

Vorige topic - Volgende topic

rifwachter

auto overspuiten in rood metallic ???   nu begin ik me toch zorgen te maken.
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Eugene

Mijne is rood metallic... Ruilen? ;D

If it's not blown, it sucks...

robbie409

Hj moet wel helder rood blijven...
RAL2002 bv
Of via Sikkens (Akzo), Volvo Flame Red, VOL322(R)

-D©©©L-

Citaat van: robbie409 op 02-05-2007 17:04:10
+Auto in metallic rood spuiten!!

Leuk project, zo'n Volvo  :eusa_think:

Probeer eerst eens een keer serieus poetsen, die 609 lak is erg hard en kan wat hebben.
<-- kleur voor het poetsen

zelfde kleur:
[klik]

Thys

Heb je nou de hele kofferbak eraf gepoetst??

robbie409

Ik heb een hele dag gepoetst en de kleur is helemaal teruggekomen.

Heb alleen erg veel steenslag en een paar akelige ingevreten strontvlekken. De motorkap zou dus voor het mooie toch al opnieuw gespoten moeten worden.
Voor een paar centen meer laat ik de hele auto doen, en waarom dan geen metallic verf (maar wel dezelfde felle rood).

-D©©©L-

Citaat van: robbie409 op 04-05-2007 10:57:36
Voor een paar centen meer laat ik de hele auto doen, en waarom dan geen metallic verf (maar wel dezelfde felle rood).

Omdat je daarmee een groot deel van het aparte karakter van een 850R eraf haalt.  :-[
Een 850R is geleverd in bepaalde kleuren met een bepaalde interieur uitrusting.
Je huidige 609 kleur zat alleen op 850R niet op andere uitvoeringen, daarmee heeft hij een bepaalde waarde (ook historisch) die hoger is dan een "gewone" T-5.
Met een helemaal overspuiten in de verkeerde (zuurstok rood) kleur maak je er mijn inziens een "gewone" T-5 van, niks mis mee dat niet, maar ik vind het wel erg jammer.
Vergelijk het met het wisselen van het mooie interieur voor standaard half leer met lichtgrijs kunststof delen. De kleur 609 flammrod is in metallic gewoon geen volvo-like kleur, meer een golf III/honda civic kleur. 
Ik zou hem ècht gewoon 609 rood houden  :) , met metallic wordt de vogelpoep gevoeligheid alleen maar groter. Helemaal strak overspuiten is erg veel werk, ook door dat de exterieur kleur echt overal zit.

Esveldt

robbie409

Ik begin al te twijfelen...

Daar ik 150 km/dag rij heb ik eerlijk gezegd gewoon te weinig tijd om hem te vertroetelen. Wassen, Poetsen en in de was zetten schiet er simpelweg bij in. Daarom hoop ik door metallic toe te passen dat iets te compenseren.

Maar het mag absoluut geen Golf/Civic kleur worden (wat mij betreft leveren die woorden een forum-ban op ;) ).

-D©©©L-

Laat dan gewoon 609 rood doen mèt blanke lak... verweerd een stuk minder  ;D

pwassink

Tja ..

Wassen en poetsen hoeft ook echt niet elke week of twee weken ..

Als je een maal de basis goed legt, t ding echt gladmaakt en de lak reanimeert, polijst en
vervolgens goed in een kwaliteitswas zet kan je daarna met redelijk groot gemak de boel ook schoonhouden etc .. 

Kan je eens wat goede detail-foto's maken van de staat van die lak nu ?

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Misha

Citaat van: -D©©©L- op 04-05-2007 15:47:01
Laat dan gewoon 609 rood doen mèt blanke lak... verweerdt een stuk minder  ;D

:eusa_whistle:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

robbie409

www.esveldt.net

Mooie Rrrrr. Ik heb het lichte interieur, en mijn uitlaat is niet meer vierkant. Voor de rest nagenoeg hetzelfde.

Esveldt

Ja, dat was eens.

Ahum heb nu een, een, een ...

V70 TDI

Maar goed, gelukkig hebben we de foto's nog!

robbie409

Je behoeft een een ander plaatje in je onderschrift ;)

(nu ik de switch weet wordt ik droef als ik het zie :D)