Jon, aangenaam! Vanaf 28-03 officieël lid van het Roffel-gilde...!

Gestart door Jonneman, 21-03-2007 07:55:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jonneman

>>UPDATE en eerste foto-teaser  ;) <<


Hallo Volvo-liefhebbers!

Kan het niet laten om mijn enthousiasme te bedwingen, dus ik stel mezelf alvast maar even voor!
Ik ben 37 jaar, woon in Utrecht en rij al jaren Volvo.
Sinds 2000 in mijn tweede, ijsblauwe Amazon combi die net weer door de APK is en nog steeds garant staat voor een onvermijdelijke glimlach op mijn gezicht en dito complimenten van medeweggebruikers, collega's en toevallige voorbijgangers  ;D

Maar voor het woon-werk verkeer heb ik er in 2004 een V40 station op LPG bijgekocht, want ik wilde mijn oude vriend niet teveel belasten.

Maar (zonder V40 rijders af te willen vallen) ik ben na een paar jaar toch tot de conclusie gekomen dat dit niet zozeer een Estate alswel een opgeblazen hatchback is die sinds onze zoon is geboren zijn beperkingen iets te vaak heeft moeten prijsgeven....

Kortom: tijd voor een échte station, en dan hebben we het ook meteen over een Estate, maar dat is hier natuurlijk een enorm open deur  ;)

En na enig speurwerk denk ik een hele mooie 850 T-5 te hebben gevonden die, nu mijn V40 deze week is verkocht, eindelijk binnen handbereik is!!
(Voor degenen die ook naarstig op zoek zijn/waren, het was die groene T-5 op marktplaats met uiteindelijk ruim 5000 views...)

Het is een 2.0 liter versie (inderdaad, een 'Italiaan') met 133.000 originele (gecheckte!!) kilometers, en de auto verkeerd op 1 krasje en wat minieme steenslag na, in nieuwstaat!!!
Kon mijn ogen bijna niet geloven toen ik hem voor het eerst onder ogen kreeg, en was helemaal verkocht toen ik hem eenmaal 'in handen' had en hem eens voorzichtig de sporen gaf..... :o

Mijn god, wat een monster van een motor!! Wat mij betreft nu al dé personificatie van de uitdrukking 'een wolf in schaapskleren', al is het dan wel een fors uitgevallen schaap!

Hij gaat vandaag nog naar de garage voor het vervangen van de steekassen en een technische check-up, en dan hoop ik hem dit weekend eindelijk op te kunnen halen!!

En ja, ik zal natuurlijk dan ook wat fraaie foto's maken ter uw aller vermaak!
Dus........ik meld mij spoedig weer.

Rol ze allemaal!

groeten,

Jonneman

FGG

Welkom op 't Forum, Jonneman.

Dan kun je hier even kijken hoe dat werkt met die foto's. ;)

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Sbv

Welkom Welkom alhier.

Ga je er nog gas inzetten daar je met de V40 op gas reed?

Sbv

)()()sT

Welkom hier en ik ben inderdaad benieuwd naar de foto's!

Veel veilige en probleemloze kilometers erbij zou ik zeggen ;)

Claudia

Welkom Jonneman!

Het enthousiasme druipt er inderdaad af....dus het komt vast helemaal goed met jou....en je mooie Italiaan :)
We kijken uit naar de foto's!

(enne...een S40 is geen Volvo)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Jonneman

Citaat van: Sbv op 21-03-2007 08:28:15
Welkom Welkom alhier.

Ga je er nog gas inzetten daar je met de V40 op gas reed?

Sbv

Ja, als het budget weer een beetje op niveau is, komt er weer een Lpi-Vaille ringtank in te liggen van netto 48 liter, dus tot die tijd zal het nog even slikken zijn aan de pomp...

Domaso

FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!

Chris

Welkom hier, het klinkt geweldig!! Niet vreemd dat enthousiasme als je op korte termijn zo'n beestje in bezit zult hebben :D

Veel veilige kilometers toegewenst!

Niek

Welkom hier en gefeliciteerd met je roffel! Klinkt erg goed zoals je um beschrijft, en met 133.00km is ie nog niet eens ingereden. Veel plezier ermee!
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

Jonneman

Vandaag nog maar eens lekker wassen en dan nog foto's maken ;-)...

M a r c

Citaat van: Jonneman op 29-03-2007 07:57:27
Vandaag nog maar eens lekker wassen en dan nog foto's maken ;-)...

Wacht nog een dag, dan schijnt de zon weer  ;)  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

V70geRwin


EdenAli

Welkom hier en je kan het zo gek niet bedenken of het staat wel hier op het forum

rifwachter

Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

Jonneman

#14
Wel, het heeft even geduurd maar bij deze maar eens een update van en over mijn nieuwe 850 T-5!

Ik heb hem nu 2 weken en ben er zeer mee in mijn nopjes!
Rij om te beginnen heel bewust op de boordcomputer c.q. de maximum toegestane snelheden, niet omdat ik een watje ben maar puur omdat ik benieuwd ben wat hij drinkt bij een meer 'christelijke rijstijl'  ;)
Ik rij dagelijks van Utrecht naar Hilversum, dus dat is voornamelijk provinciale -en snelweg.
Gemiddeld verbruik stond vanmorgen op 10,2 liter op 100 km, (met hier en daar even een snelle actie..) dus dat vind ik alleszins redelijk!

Ben wel minder tevreden over het verschil in windgeruis met mijn vorige 'Volvo' V40, die en stuk stiller was.
Met name bij de buitenspiegel(s) en onder de voorruit (ruitenwissers?) is het een stuk rumoeriger dan mijn vorige auto.
Motorgeluid is echter een stuk stiller, totdat de turbo mee gaat spelen natuurlijk!

Het bekende 'afrollen' van de banden bij sterk in c.q. uitsturen vind ik echter wat minder prettig rijden. Het kan op zich niet veel kwaad, maar het klinkt zo naar.
Maar de voorbanden waren zowiezo al vrij vlak afgesleten aan de buitenrand, dus daar komen volgende week 2 nieuwe Goodyears F1 onder.

En belangrijker nog: dan komt er gelijk ook een Vialle LPi-installatie in met electronische (!!) dashboard uitlezing wat blijkbaar (voor Volvo) nog niet zo lang leverbaar is  :)
Mijn installatie gaat mee in een grote bulk inkoop van een grote dealer, dus dat scheelt ook een slok op een borrel  ( wel drie slokken ook! :o )

Heb ook meteen een cruise-controle geregeld, en die bouwen ze ook gelijk even in, dus dat is helemaal een erg prettig vooruitzicht!
Dan zelf nog ff de nieuwe dakspoiler monteren, en dan ben ik voorlopig even tevreden.

Heb het afgelopen weekend ook voor het eerst sinds jaren weer eens flink staan boenen tijdens de inmiddels bekende 'Paas-poetsdagen' .
Na alle goede berichten ook voor Meguiars gegaan, en tot volle tevredenheid!!
Al moet ik wel zeggen dat het kleien een stuk minder tijdrovend is dan de Scratch-X behandeling...
Mijn god, wat is dat een tijdverslindende klus zeg!
En ja, ik heb ook de hele auto met Scratch gedaan.
UUUUURENN.....staan 'detailen' met mijn doek(en) en padje.
De auto leek vrij glad, maar met name de motorkap had last van doffe plekken door warmte uitslag en natuurlijk de bekende swirls en (haar)krasjes, al dan niet door verkeerde wasstraat acties  >:(
Heb er verspreid over het weekend nu bij elkaar een hele dag rustig aan gewerkt (uurtje of 7/ 8) en moet het dak en de bestuurdersportieren, achterscherm en klep nog doen...
De tube scratch is inmmidels voor meer dan de helft leeg, dus ik zal toch wat zuiniger te werk moeten gaan de volgende keer.
Maar wat klaar is ziet er fantastisch uit! Swirls zijn voor 90% weg, alleen de motorkap is hier en daar nog niet helemaal perfect egaal uitgekleurd (teveel gebruikt denk ik...), maar dan moet je er ook echt met je neus op gaan zitten met strijklicht!

Het was inmiddels aardig donker geworden dus de échte blinkende foto's moet ik nog maken, ik kreeg zo'n mooie zonsondergang kado dat ik toch maar wat plaatjes heb gemaakt.
Vanaf de rand van het dak dat alleen nog maar gekleid is! Dus dat wordt alleen maar beter!





Als hij helemaal klaar is volgt de rest.

Groeten,

Jon