... Turbootje heeft een opvolger: een V70 T5 !!

Gestart door DinanT, 22-03-2007 10:11:17

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

DinanT

Ik rol hierin  

elianmars

Citaat van: DinanT op 13-11-2014 14:05:37
Nee ... 'stalling'. Hoesje.  ;)

Ah, ik wilde al zeggen. Heb 'm niet bij je voor de deur zien staan ;D

DinanT

Een update aan de T5: GAS erop!

En wel een Prins VSi-2.0 G3 installatie. Inderdaad; lpg injectie. Dus geen Vialle, al was dat wel mijn wens.
Vialle leverde echter maar 'kleine' tankjes. Het zou dan een 72 liter tank worden, maar met 80% vulling hou je 'maar' iets van 57L effectief over.
Ik wilde meer.. Ik wil zoveel gas kunnen tanken als mogelijk is.
Dat kon. Maar dan zou het wel een Prins installatie worden. Prins levert iets grotere tanks. En ze konden dan ook nog wel iets doen aan die vullingseis ...
En het toeval wilde dat ze op dit moment een dikke korting gaven op Prins installaties.
De tank heeft een bruto inhoud van 77L, maar effectief wordt er dus wel even 70 liter getankt ...  :P  :tumbup
En de vulnippel wilde ik ook ergens hebben waar IK het handig vind, en niet de makkelijkste plek vor de inbouwer. Gevolg was dat de inbouwer er dan ook wel de lol van inzag. Ze hebben het mooi gedaan, vind ik  :whistle  (H)  :D
Foto's? Tuu'lk!!!
Vóór:

Ná:

Vóór:

Ná:

Vóór:

Ná:

Vóór:

Ná:

Injectorrail:

Verdamper:

Filter:
Ik rol hierin  

elianmars

Nienke en jij zijn wel koukleumen, zo te zien ;D

Aparte plaats voor de vulnippel. Is het vullen nog een beetje te doen, zo laag? Of ben je dat gewend van je andere sloep? :P

DinanT

Euh.. ja..  ;D

Citaat van: elianmars op 14-11-2014 22:19:38Aparte plaats voor de vulnippel. Is het vullen nog een beetje te doen, zo laag? Of ben je dat gewend van je andere sloep? :P
Ben ik gewend inderdaad. Ik wilde em ook gewoon persé niet achter dat klepje/aan de zijkant.

Ik zie trouwens dat er een paar foto's niet geladen worden ...  :eusa_think:
Ik rol hierin  

Sbv

krijg je de accu er nu nog wel uit ?

vulopening is wel originele plek, lukt het ook met trekhaak erop en bijv een aanhanger erachter ?

DinanT

Ja, dat gaat goedkomen.
De trekhaak gaat er nog wel op, al moet de afdekdop van de vulnippel er dan wel af.
Tanken gaat dan inderdaad niet, maar ik was ook niet van plan om meer dan 600 km met een aanhanger te rijden ...   :eusa_whistle: ;D ;D

Maar ik ga hier denk ik nog wel even mee aan de slag. Iets meer ruimte is wellicht toch wat handiger ...
Ik rol hierin  

DinanT

Hmmm...  :eusa_think:
Net voor het eerst volgetankt, na em vorige week afgetankt te hebben.
Valt me ietwat tegen, dat verbruik ...
74L op 576 km ...  :o
Ik rol hierin  

Lunadust

Ik haal 1 op 9.2
Ook op gas, v70n t5 geartronic standaard met 3 ton op de klok.
Uit 2000
Techneut, geen dichter.

Wouter1973

Citaat van: DinanT op 24-11-2014 17:22:20
Hmmm...  :eusa_think:
74L op 576 km ...  :o
Lijkt me redelijk normaal hoor. Ik haal met mijn 850 T-5 (Landi G3 dampgas) gemiddeld rond 1:8. Soms iets eronder, soms (nét) iets erboven.

DinanT

Mja, tis maar even wennen denk ik. Ik vergeet trouwens nog de 'opwarmtijd', totaal aantal kilometers werkelijk op lpg gereden zal iets rond de 560 uitkomen.
1 op 7,5 dus, voor deze eerste tank..
Ik had een beetje gehoopt op 8,5. Het zij zo.
Ik rol hierin  

leons850

Citaat van: Wouter1973 op 24-11-2014 20:38:37
Citaat van: DinanT op 24-11-2014 17:22:20
Hmmm...  :eusa_think:
74L op 576 km ...  :o
Lijkt me redelijk normaal hoor. Ik haal met mijn 850 T-5 (Landi G3 dampgas) gemiddeld rond 1:8. Soms iets eronder, soms (nét) iets erboven.

Een N T5 is wel iets moderner dus zou wat zuiniger moeten kunnen zijn. Ach je weet het nooit. ;D
Ik haal de 1/8.5 in ieder geval niet.

Misschien de lambda sensor eens vervangen heeft bij mij ook wel redelijk geholpen.

Veel plezier met auto, zier er goed uit!
"Any intelligent fool can make things bigger and more complex... It takes a touch of genius – and a lot of courage to move in the opposite direction." ~Einstein

DinanT

Het verbruik wordt zo langzamerhand gunstiger. Op de laatste tank was het gemiddeld 1 op 8,4  :eusa_dance:
Na 6 keer tanken zit ik nu dus op een totaal gemiddelde van 1 op 7,8
Ik rol hierin  

blastaway

Ik zie nu de foto's pas. Ik moet wel zeggen dat het erg netjes is ingebouwd! Vooral die vulnippel is heel erg netjes gedaan!
Volvo v90 2018
Volvo s80 2005
Volvo 940 2.3i met 65.000km