verschil tussen t5r en r

Gestart door mimibiti, 26-03-2007 21:24:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

mimibiti

#30
Citaat van: Jeroentjuh op 26-03-2007 23:48:45
Das toch die mooie Groene  Sedan Automaat met beige interieur en dat lichte hout erin? Hele mooie en goed onderhouden auto....

Ja dat is 'm! 230.000km nu... Maar eh de foto's komen pas in de loop van de week. Drukdrukdruk en straks 2 dagen op vakantie.... Ja met de R.
Allen bedankt voor de info maar ik heb al gezien dat de discussie nog niet klaar is.

mehn

Citaat van: reneetje op 26-03-2007 23:10:32
16t ipv 15g

Alleen de handbak heeft een 16T. En die handbak heeft idd ook een LSD

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Peth©oni

Citaat van: Eugene op 26-03-2007 23:40:32
Citaat van: Chrisvdvalk op 26-03-2007 21:49:31
Klopt het trouwens ook dat de meeste T-5R's CY gespoten zijn? Of valt die gewoon meer op?

Er zijn 99 gele en ~260 zwarte geleverd in NL. De groene weet niemand zeker.

Geel valt dus meer op ;)

ff groenlinks bellen, die weten het wel  ;D

Chris

Dank voor al deze informatie over de kleuren! Leuk om te weten :)

Ook best leuk dat mijn ex (een Noorse) haar ouders 1 van de 16 T-5R's in Noorwegen rijden (als er niet meer geimporteerd zijn) :eusa_whistle:... overigens is dat ook de auto die mijn liefde voor Volvo heeft doen opbloeien. Heerlijk door de heuvels daar zoemen met zo'n mooie auto :eusa_dance:

LekkeRRRR

Citaat van: mehn op 26-03-2007 21:30:00
De T-5R heeft een steviger onderstel dan de 850R.

Wat is er verschillend qua onderstel? En waar is die informatie te vinden?

:)/jan

Eugene

Citaat van: LekkeRRRR op 28-03-2007 00:22:57
Citaat van: mehn op 26-03-2007 21:30:00
De T-5R heeft een steviger onderstel dan de 850R.

Wat is er verschillend qua onderstel? En waar is die informatie te vinden?

:)/jan


T-5R heeft in elk geval de dikste stabi stangen. Ook zijn de veren volgens mij iets anders

If it's not blown, it sucks...

-D©©©L-

Citaat van: Eugene op 28-03-2007 00:45:54
Citaat van: LekkeRRRR op 28-03-2007 00:22:57
Citaat van: mehn op 26-03-2007 21:30:00
De T-5R heeft een steviger onderstel dan de 850R.

Wat is er verschillend qua onderstel? En waar is die informatie te vinden?

:)/jan


T-5R heeft in elk geval de dikste stabi stangen. Ook zijn de veren volgens mij iets anders

Dat lijkt markt afhankelijk te zijn, ik heb een R met een onderstel dat (origineel) gelijk is aan een .nl T-5R.
(een t-5r onderstel minus de stugge voordempers zit nu onder de 10V van mijn ega) Veel info kan je halen uit de onderstel code.

Eugene

Dan heb je het over dempers en veren, waarvan heb best kan dat het gelijk is. De stabilisator stangen zijn het dikste op de T-5R. Er gaat een gerucht dat een bepaald MY c70 een 23,5mm voor stabi heeft, maar dat heb ik niet uit Vida kunnen halen.

If it's not blown, it sucks...

M a r c

Gewoon een stabi van 25mm eronder  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Jan_D.

Citaat van: ≡Đ©©©∟≡ op 28-03-2007 08:21:17
Citaat van: Eugene op 28-03-2007 00:45:54
Citaat van: LekkeRRRR op 28-03-2007 00:22:57
Citaat van: mehn op 26-03-2007 21:30:00
De T-5R heeft een steviger onderstel dan de 850R.

Wat is er verschillend qua onderstel? En waar is die informatie te vinden?

:)/jan


T-5R heeft in elk geval de dikste stabi stangen. Ook zijn de veren volgens mij iets anders

Dat lijkt markt afhankelijk te zijn, ik heb een R met een onderstel dat (origineel) gelijk is aan een .nl T-5R.
(een t-5r onderstel minus de stugge voordempers zit nu onder de 10V van mijn ega) Veel info kan je halen uit de onderstel code.

Waar vind ik de onderstelcode???

En hoe zie ik welke onderstelversie er onder mijn R zit?


matRRR

#40

Citaat van: mehn op 26-03-2007 21:30:00
De T-5R heeft standaard bijna alle opties, de 850R bijna niets.
De T-5R heeft standaard een vierkant uitlaateindstuk, de 850R een ovale.



Mijn R is voorzien van alles, maar dan ook echt ALLE opties die er verkrijgbaar waren, incl schuifdakje, memory seats met verwarming en koplampwissers,
De vorige eigenaar had er in duitsland al een verlaagd,harder onderstel op laten zetten. dus het zachtere onderstel werd daarmee ook verholpen.

Al heeft de R een LSD, de bijbehorende M59 vesnellingsbak is helaas minder sterk dan de M56 die op de T-5 en de T-5R versies standaard zat.

Al zijn de typeaanduidingen anders, zowel de R als de T-5R zijn exclusief te noemen, bovendien
is er op de velgen na uiterlijk niets verschillend.

Blijft eerder een kwestie van op het juiste moment tegen de voor jou juiste auto aanlopen...
maar wees gewaarschuwd, na aankoop ben je ZELF verkocht!!!!
Na enkele jaren en vele duizenden euro's verder slaat mijn hartje nog steeds een paar keer over als ik naar mijn wagentje kijk, als dat geen ware liefde is...
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Eugene

Citaat van: M a r c op 28-03-2007 12:18:32
Gewoon een stabi van 25mm eronder  ;D

....aan de achterkant, en dan de originele aan de voorkant. That will be one tailhappy Volvo ;D

If it's not blown, it sucks...

LekkeRRRR

Citaat van: matRRR op 28-03-2007 20:16:06
de bijbehorende M59 vesnellingsbak is helaas minder sterk dan de M56 die op de T-5 en de T-5R versies standaard zat.

Nog een keer nieuwsgierig... waar komt deze informatie vandaan? en wat is het verschil tussen beide versnellingsbakken?

:)/jan

Eugene

Verschil is zo goed als niks behalve visco sper, maar in de M59 is een naaldlager gebruikt wat nog wel eens kapot wil gaan. M56 is bulletproof, M59 heeft 1 zwakke plaats....

If it's not blown, it sucks...