Repareren elektrische raambediening V70

Gestart door Louis, 27-03-2007 01:20:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

viking_in_shorts

Citaat van: Topsport180 op 19-08-2009 17:34:39
Wie raadt hoeveel de dealer rekent voor een nieuwe cassette, schakelaar, inbouw en proefritten (ivm afstelling raam).

Edit:
Anybody  ;D ?

Edit:
Vooruit: € 1.100,-

Da's geen slechte prijs, maar ook geen goeie. Ik was net iets meer kwijt :eusa_wall:

Topsport180

Zucht, in dit soort gevallen word je er weer even fijntjes aan herinnerd dat de auto nieuw 100.000 oude Nederlandse guldens heeft gekost ... en dat het raammechanisme niet bepaald een massaproduct is (was) en dus peperduur  :(
Nu ik dit weet zou ik haast schrik krijgen dat de boel rechts het binnenkort ook begeeft !

Ik moet nog zien of ik het op korte termijn laat maken; eerst maar eens het raam weer provisorisch terug omhoog zien te krijgen (met blokje).
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Misha

En gewoon een complete deur van de sloop halen met alles er op en eraan ?

Heb laatst een prachtige V70 deur compleet gekocht van de sloop voor 135 euro, werkelijk onberispelijk.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

viking_in_shorts

Wat is je schoonpa trouwens niet gelukt? Heeft het schoonmaken niet geholpen, of is 't niet gelukt eea uit elkaar te krijgen?

Topsport180

#64
Nou hij heeft alleen nog maar getest of hij spanning kreeg op alle knopjes/schakelaars. Dat lukte bij het knopje voor het rechter raam, doch niet bij het knopje voor het linker raam (het raam dat dus alleen zakt en niet meer omhoog gaat), daarop was geen spanning te meten. Kunnen jullie daar iets over roepen ? Verder hebben we de deurbekleding los gehad maar daarna besloten dat het verstandiger is om iemand met ECHT verstand van zaken ernaar te laten kijken  ;D

Schakelaar schoonmaken hebben we nog niet geprobeerd.

Ik ga morgenavond naar iemand die in elk geval de ruit weer omhoog zegt te krijgen (medewerker Nedcar), zoals gezegd ben ik daar voorlopig afdoende mee geholpen (ik gebruik de auto lang niet elke dag dus het ongemak is beperkt).
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

viking_in_shorts

Echt - ik ben een Techniet maar zelfs mij is het gelukt om de deurbekleding los en weer vast te maken. Trek gewoon die schakelunit eruit en maak hem schoon als beschreven in het log van Kabouter Klus. Kapot(-er) kan je 'm niet maken!

Topsport180

Haha ja die deurbekleding hebben we er ook vanaf en weer opgekregen hoor en ook de unit met schakelaars (bot mes) :D
Maar daarna toch besloten, na het meten van de spanning, dat we de zaak even zouden laten rusten  ;)

Schoonmaken gaan we zeker proberen want inderdaad kapot(ter) maken zal wel niet lukken.
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

Topsport180

Inmiddels heeft een 'electro-freak' de schakelaar om de tuin geleid en het raam via een omweg weer kunnen sluiten  ;D
Vervolgens heeft ie de schakelaar uit elkaar gehaald en geconcludeerd dat die onderhuids niks meer waard is; er is e.e.a weggesmolten zo lijkt het. Hij adviseert een nieuwe unit (125 EUR of zo) en als het goed is is daarmee mijn probleem opgelost. En hoeft er dus geen nieuwe cassette in ... Voorlopig juich ik nog maar niet, maar feit is dat ik nu in elk geval voor een tientje een raam gesloten heb waarvan de dealer zei dat het alleen nog maar met hulp van blokjes (onder de ruit) provisorisch te sluiten was ("uurtje werk") ! Klinklare onzin dus.
C70 T5 - 122.000KM - 275pk/395Nm - handbak - leer/alcantara. 440 TD - 207.000 KM - lederen bekleding, ABS, airbag, airconditioning, 15 inch
http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,2777375,2779221#msg-2779221

thuur

En juist over dat wegsmeltende plastic in de schakelaars gaat dit topic.....


Gr :eusa_think:

killhorst

Ik heb het gedaan. Hierbij drie tips waar anderen wat aan kunnen hebben.

1. bij mij waren er twee in een maand kapot. rechtsvoor en linksachter. met name die laatste wordt nooit gebruikt dus moet een soort corrosie zijn die met leeftijd te maken heeft. Voor rechtsvoor had ik al een andere gekocht bij Hunterparts (25 euro). Toen ik hem bekeek viel me op dat er ruimte is rond de schakelaar. Met contactspray en zo'n heel dun slangetje erop kun je er daarom inspuiten zonder dat iets los hoeft. De achterste deed het toen weer. javascript:replaceText('%20:D',%20document.forms.postmodify.message);

de voorste schakelaar reageerde er echter niet op dus die moest worden vervangen.

2. Om de voorste te vervangen heb ik geprobeerd hem eruit te halen zonder het paneel van de deur te halen. Daarvoor heb je een plamuurmes en een bestekmes nodig (schroevendraaier is te dik). Vanaf de zijkant red je het niet. Hij gaat kantelen en komt niet los. Vanaf de achterkant (smalle kant dus) lukt het wel. Met het bestekmes iets oplichten en dan met plamuurmes vanaf de zijkant vastzetten zodat je met het bestekmes nog een keer kunt oplichten (opnieuw iets insteken dus) en hij komt zo los.

3. van mijn eerste pogingen had ik plasticschade. dat was lelijk. Door met heel fijn schuurpapier (500 grofheid) het plastic te schuren werk je dit helemaal weg.


al met al maximaal 5 minuten werk (bij een vervangende schakelaar)

rene

Werffs

Ik krijg de deurbekleding niet eens los!!
Vadis heeft het over 7 clips aan de onderkant van de deur. Kan iemand misschien hulp bieden?
Mijn bedieningknop voor de bijrijders kant wil niet meer naar boven.

Simon

elianmars

Citaat van: Werffs op 06-09-2009 14:45:08
Ik krijg de deurbekleding niet eens los!!
Vadis heeft het over 7 clips aan de onderkant van de deur. Kan iemand misschien hulp bieden?
Mijn bedieningknop voor de bijrijders kant wil niet meer naar boven.

Simon


Onder het afdekkapje, net boven het bakje, zit ook nog een torx schroefje.

Werffs

Heb met een beetje vrikken en een mes de bedienings-unit eruit gekregen.
Had de torx al wel losgehaald en de kap bij de spiegel, maar de bekleding zit goed vast.
Heb het in ieder geval voor elkaar gekregen.

Nu de bedienings-unit eens bekijken.

Bedankt

elianmars

Citaat van: Werffs op 06-09-2009 15:00:17
Heb met een beetje vrikken en een mes de bedienings-unit eruit gekregen.
Had de torx al wel losgehaald en de kap bij de spiegel, maar de bekleding zit goed vast.
Heb het in ieder geval voor elkaar gekregen.

Nu de bedienings-unit eens bekijken.

Bedankt


Je hebt de unit er al uit, maar toch nog even over de bekleding. Als je alles losgehaald hebt, moet je de bekleding omhoog duwen, het zit klem langs de ruit.

Werffs

Oke, mocht ik het nog eens nodig zijn dan weet ik het nu, Bedankt.
Ik ga voor de bedienings-unit morgen maar even naar Hunter Volvoparts. Het stiftje ligt eruit (deze verschuift het blokje waardoor de contactpunten, of maken,of verbreken.

Er zitten twee kunstof 'blokjes'  onder de het bedienings knopje die de stift op spanning houden, maar 1 hiervan is afgebroken. Niet echt te repareren lijkt mij.  ???