Repareren elektrische raambediening V70

Gestart door Louis, 27-03-2007 01:20:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Werffs

Zit er trouwens nog verschil in aansluitingen van zo'n bedieningsmodule? m.b.t. bouwjaar?

elianmars

Citaat van: Werffs op 06-09-2009 16:28:12
Zit er trouwens nog verschil in aansluitingen van zo'n bedieningsmodule? m.b.t. bouwjaar?

Qua bouwjaar niet, ik weet wel dat de unit van een rechtsgestuurde wagen niet past.

Werffs

haha,  ;D oke dan zal ik daar op letten, bedankt

Nu ik toch bezig ben kan ik gelijk alle ledjes vervangen indien nodig.

ignats

Jammer dat ik dit verhaal telaat gelezen heb,inmiddels een nieuw schakelblok gemonteerd a 145 euri.
Zal het oude blok ook eens loshalen.
Verder prima uitleg. :eusa_angel:

ignats

heb het schakelblok ook losgemaakt maar het orange klipje is bij de mijne nog helemaal intact, trouwens is er niets ongewoons te zien aan het binnenwerk, zal wel een weerstand of diode kapot zijn.

Gr, :eusa_think:

thuur

Citaat van: ignats op 13-10-2009 16:01:15
heb het schakelblok ook losgemaakt maar het orange klipje is bij de mijne nog helemaal intact, trouwens is er niets ongewoons te zien aan het binnenwerk, zal wel een weerstand of diode kapot zijn.

Gr, :eusa_think:

Wat waren de klachten dan? Vaak zijn de contacten gewoon vervuild. Een beetje Cillit Bang of Antikal Extra en ze blinken weer alsof ze net uit de fabriek komen.


Gr ;)

tackle

sorry maar je hoeft de bekleding er niet af te halen om dat blok eruit te krijgen. Gewoon een bot smeermes eronder of een schroevendraaier, wip je m er zo uit.

JorritV70

Bij mij gingen alle ramen nog wel naar beneden maar de achetr ramen gingen met de bediening LV niet meer naar boven, en vandaag oon niet meer met LA (dus LA ging helemaal niet meer dicht) kon mij bijna niet voorstellen dat dit aan de raambediening LV lag, maar de boel goed schoongemaakt en alles werkt weer!!

Super topic!!!

Mijn dank is groot!

Groet Jorrit

prefect

Mooie beschrijving en aanmoediging om het zelf aan te pakken! Thanx.  :eusa_clap:

Ik heb de contactjes inderdaad ook niet losgeboord, maar het oranje schuifje eronder vandaan geschoven na het voorzichtig omhoog tillen van de contacten. Voor het herstel van het plastic heb ik mijn oude vertrouwde methode "legoblokjes" gebruikt (legoblokje oplossen in een beetje aceton totdat het een dik vloeibaar papje is. Dit papje gewoon smeren, wachten tot het weer uitgehard is (avondje) en op maat dremelen).
Werkt weer prima.

Maar voor hoe lang?....  Het vaste contact was al behoorlijk weggevonkt. De constructie blijft natuurlijk "bagger" met al die amperes over die kleine contactjes...
Voorzichtig maar eens om me heen kijken voor een nieuw of zgan exemplaar... Het raam wordt nl veel gebruikt.

lazyadmin

Weet iemand waar het veertje hoort dat uit de bijrijders raambediening komt? Hij viel uit het bovenste gedeelte vandaan, maar heb geen idee waar die thuis hoort. Het is een veertje met een zilver kopje erop.. Hopelijk kan iemand me even in de goede richting wijzen...
'14 Skoda Octavia Ambition Business Line - 0 km  (Een Volvo komt hopelijk binnen een paar jaar weer)
'99 - Volvo S70 2.5 10V - Grey - 220.000 km -
'99 - Ford Focus 2.0 GIA - - 215.000 km
'11 - Skoda fabia combi

daytonawim

volgens mij zit er in je bedienknop een gaatje, daar hoort een pennetje in te zitten, waar vervolgens het veertje overheen moet,
kan volgens mij maar op 1 manier passen.

Helaas heb ik geen schaleaars meer liggen.

lazyadmin

#86
Helaas dat is hem niet volgens mij. Pennetje zit nog onder de raam knop zelf en het veertje pas daar niet over heen. Heb net even dicht gemaakt en de raamknop voelt goed aan, alleen de knop de alle deuren te vergrendelen niet. Daar moet dus ergens dat veertje denk ik, maar hoe..

Gevonden...  :eusa_wall: Veertje hoor voor het lampje van de centrale vergrendeling. Daar zag het veertje helemaal naar beneden en blijft alleen het pennetje uitsteken..
'14 Skoda Octavia Ambition Business Line - 0 km  (Een Volvo komt hopelijk binnen een paar jaar weer)
'99 - Volvo S70 2.5 10V - Grey - 220.000 km -
'99 - Ford Focus 2.0 GIA - - 215.000 km
'11 - Skoda fabia combi

lazyadmin

#87
Loop je zolang te zoeken waar het veertje heeft het achteraf allemaal geen zin gehad. Heb hem net weer ingebouwd maar helaas, het raam ging wel geteld 1x naar beneden maar daarna was het over. Lampjes die eerst niet branden hebben ook heel even gebrand.. misschien toch maar gaan zoeken naar een vervangend exemplaar..
'14 Skoda Octavia Ambition Business Line - 0 km  (Een Volvo komt hopelijk binnen een paar jaar weer)
'99 - Volvo S70 2.5 10V - Grey - 220.000 km -
'99 - Ford Focus 2.0 GIA - - 215.000 km
'11 - Skoda fabia combi

daytonawim

Moet je even bij estate servics kijken, ik dacht 69 euro voor een nieuwe, das goedkoop.

Gooi je oude niet weg hoor.

lazyadmin

Heb hem net bij elferink besteld voor 30 euro ex btw. Is wel een imitatie, dus ben benieuwd.
'14 Skoda Octavia Ambition Business Line - 0 km  (Een Volvo komt hopelijk binnen een paar jaar weer)
'99 - Volvo S70 2.5 10V - Grey - 220.000 km -
'99 - Ford Focus 2.0 GIA - - 215.000 km
'11 - Skoda fabia combi