Rood waarschuwingslampje temperatuur blijft branden

Gestart door combinedforces, 27-03-2007 22:07:07

Vorige topic - Volgende topic

combinedforces

Ondanks langdurig zoeken (zoekfunctie =  :eusa_wall:) niet gevonden wat hier het probleem (en oplossing) kan zijn:

Mijn waarschuwingslampje voor het "nabij-vriespunt-gevaar" blijft branden, ook al is het KNMI het roerend met mij eens wanneer ik zeg dat het terrasweer is  8). Op zich niet schokkend, volgens de manual is het geen verkapt waarschuwingslampje voor iets anders, maar toch.

Wat kan ik hier aan doen?

rody

mehn

Heb je een boordcomputer? Zo ja hoeveel geeft die aan?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Kijk ook even of de sensor niet loshangt en de stekker wel goed vastzit. Hij hoort onder de voorbumper t.h.v. de koplamp aan de bestuurderzijde in een gat geklikt te zitten.

Gr ;)

mehn

Als de sensor loshangt geeft de BC meestal teveel aan.
Bij VolvoTon gaf de BC -23 aan of zoiets, daar bleek de hele sensor verdwenen...alleen 2 losse kabeltjes.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

combinedforces

Ik heb geen boordcomputer. Vanmiddag zal ik me eens onder die voorbumper begeven...

combinedforces

Ok, de sensor zit netjes in de beugel. Iets wat me opviel is dat de temperatuur buiten correct wordt weergegeven maar dat het lampje blijft branden. Sensor doorgemeten en lijkt me prima te werken (ergo de correct weergegeven temperatuur). Idee?

Tamarzilla

Lampje eruit halen, als de temperatuur goed wordt weergegeven heb je dat niet echt nodig.

T5, rica getuned

Bas850

Citaat van: Tamarzilla op 03-04-2007 22:59:50
Lampje eruit halen, als de temperatuur goed wordt weergegeven heb je dat niet echt nodig.

Vind ik altijd rare oplossingen, doe je dat ook als het lampje van je motormanagement gaat branden.

Geen lampje zie je het ook niet.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Hen3

Ik heb dat ook een keer gedaan met het benzinelampje, maar mooi dat ik een tijdje later toch stilstond!!  :eusa_whistle:

Lijkt mij geen oplossing  :eusa_hand:

b0nkolok

Citaat van: combinedforces op 01-04-2007 10:58:17
Ok, de sensor zit netjes in de beugel. Iets wat me opviel is dat de temperatuur buiten correct wordt weergegeven maar dat het lampje blijft branden. Sensor doorgemeten en lijkt me prima te werken (ergo de correct weergegeven temperatuur). Idee?

Vervelende klus, maar je zou ook eens naar de aansluitingen naar de meterunit in je dashboard kunnen kijken (kun je gelijk je lampjes vernieuwen).
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Misha

Citaat van: Hen3 op 04-04-2007 15:34:40

Ik heb dat ook een keer gedaan met het benzinelampje, maar mooi dat ik een tijdje later toch stilstond!!  :eusa_whistle:

Lijkt mij geen oplossing  :eusa_hand:

Ach, dit is een enorm onbelangrijk lampje. Volgens mij is het een ledje, wat verwijderen dan weer iets lastiger maakt.
Je weet toch wel of het koud is ? Boeiend....
En aangezien iedereen hier bij alles onder de 20 graden celcius boven nul direkt winterbanden laat monteren, ach... zo'n vaart loopt het niet.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Tamarzilla

Citaat van: Bas850 op 04-04-2007 12:12:40

Vind ik altijd rare oplossingen, doe je dat ook als het lampje van je motormanagement gaat branden.

Geen lampje zie je het ook niet.

Bas

Lampje van Motormanagement geeft aan dat er iets mis is, dit ledje niet. :eusa_whistle:
Het laat alleen maar zien dat het buiten koud is, wat daarnaast is af te lezen op te buitentemperatuurmeter.
T5, rica getuned

-D©©©L-

Een accupool al een uurtje losgehad ? Probleem kwam weer ?  :eusa_think:

Hen3

Citaat van: Tamarzilla op 04-04-2007 22:17:24
Het laat alleen maar zien dat het buiten koud is, wat daarnaast is af te lezen op te buitentemperatuurmeter.

Oh.. gaat het om DAT lampje... Ik had het eerste bericht niet echt goed gelezen. Dat kan inderdaad niet veel kwaad als 'ie het niet doet...