Kapotte turbo tdi??

Gestart door A3, 30-03-2007 19:14:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

rody

dat willen we horen... 8) :eusa_clap:

vervang anders je massa-strips. :eusa_think:

succes. ;)

A3

hoi, :) ;D 8)

Ik heb alle massapunten schoongemaakt, met kopervet ingesmeerd en wat extra massakabels gemonteerd. Nu nog de pomp laten afstellen ( gebeurt maandagavond ) en dan verwacht ik geen problemen meer :eusa_naughty:. Als blijkt dat de motor goed is laat ik hem over een maand of twee chippen.
Gr.

rody

nou; ben benieuwd naar je ervaringen met chippen! :D

succes  8)

A3

Eindelijk de details ontdekt van mijn motorstoring. Ik heb mijn kapotte motor helemaal gedemonteerd. Ook de cilinderkop. Toen bleek dat de hydraulische stoter( een soort omgekeerd kommetje) zo ongeveer geexplodeerd moet zijn. :'( :'( Dat kommetje is nl. een geheel. Daar is de bovenkant uitgeknapt, is onder de nokkenas doorgewandeld en heeft de nokkenas en cilinderkop onherstelbaar beschadigd. :-\ Foto's volgen dit weekend.

Gr. A3

A3

Heb foto's gemaakt, maar kan ze nog niet op dit forum zetten. Duurt nog even. Sorry.

kyro

Citaat van: A3 op 25-04-2007 21:20:45
Heb foto's gemaakt, maar kan ze nog niet op dit forum zetten. Duurt nog even. Sorry.

wat is het probleem ???

gr

A3

Hier eindelijk de foto's van mijn motorschade. :eusa_clap: :eusa_dance: Op de eerste foto twee hydraulische klepstoters. De rechtse is intact. ;D Uit de linker is de hele bovenplaat geknapt. Hier had ik er drie van. :'( Delen zijn willekeurig, dus ze passen niet in elkaar ( Voor een of ander bijdehantje hierover begint te zeiken ). :eusa_pray:
Op de tweede foto een deel van de cilinderkop. Is het gat waar de klepstoter normaliter in zit. Onderaan dit gat kun je zien dat het aluminium van de kop gewoon weggeslagen is. :eusa_sick: ( Is natuurlijk niet verwonderlijk als je hier nog 200 km mee rijdt.) :eusa_whistle:




RRRRR_Ramon

Een collega van me heeft onlangs exact hetzelfde gehad met een Golf 1.9 SDI. Daarbij was ook de kom van de klepstoter gebroken. Opbouw van de motor is hetzelfde als een 2.5 TDI.  :eusa_think:

Dit is gebeurd nadat er een riemwissel gedaan is, tijdens de proefrit gebeurde dit bij terugschakelen en afremmen op de motor. Later bleek de tandriem 1 tandje versprongen, de proefrit toonde al aan dat er minder vermogen was. Blijkbaar was dat al genoeg om de zuiger de klep te laten raken waardoor de kom van de klepstoter brak.

Misschien is dat ook bij jouw TDI gebeurd.  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

A3

#98
De riem zat er 116.500 km op. Hij had normaal na nog 3500 km gewisseld moeten worden. Bij het demonteren van de motor viel wel op dat de inlaatkleppen van cil 1 en 5 blank waren, dus geen koolafzetting. Alle andere kleppen wel. :eusa_doh: Dit waren echter niet de kleppen waarvan de stoters ( drie stuks ) stuk waren. :eusa_naughty: Als klep en zuiger een aanvaring krijgen is dat meesttijds wel te zien. :eusa_think: Het zou wel kunnen verklaren dat er ineens 3 stoterkommen kapot zijn. ???