Kapotte turbo tdi??

Gestart door A3, 30-03-2007 19:14:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

A3

Toen ik vanmiddag mijn auto startte hoorde ik een tik in de motor. Kon onder de kap niets abnormaals vinden, dus ben ik weggereden. Tijdens de rit ( van Weesp naar Hengelo O ) werd de tik steeds harder. Ook miste ik trekkracht. Het is net of de turbodruk weggevallen is. Ik vermoed nu zelf dat de turbo kapot is en dat de tik veroorzaakt wordt door aanlopen van de turbinefan tegen het huis. ??? :-\
Ik weet behoorlijk veel van auto's, maar ik heb geen ervaring met turboproblemen.
Heeft iemand nog ideeen of ervaringen hiermee of zoek ik in een compleet verkeerde hoek? :eusa_doh: :eusa_snooty:

Jeroentjuh

Geen defecte waterpomp?

A3

#2
Kan ik me bijna niet voorstellen. Deze is twee jaar geleden vervangen en ik heb ondertussen 116.000 km gereden. Ik dacht dat de waterpomp twee riemwissels ( 240.000 km ) mee ging. Dannog verklaard dit niet de vermindering van de trekkracht. Het lijkt wel een vrachtwagen.  :( :eusa_think:

rody

gezien je km-stand vermoed ik dat de turbo overleden is.

A3

#4
Ben ik eigenlijk ook bang voor.
Vraag me af of ze die dingen begraven of cremeren.
Denkweb, kom jij eens met een reactie. Je ideeen en overpeinzingen zijn altijd behoorlijk goed.
;D

rody

wat dacht je van reviseren?

A3

#6
Kan natuurlijk ook. Probleem is dat ik niet zonder mijn roffel kan. Moet dagelijks zo'n 200 tot 400 km rijden voor mijn werk. Zou een tweedehandse geen idee zijn of is dat geen goede zet.

)()()sT

A3, ben jij de eerste  die dadelijk een foto post van 600000 km op de klok?

Succes met je defect in ieder geval ;)

rody

www.elferink.nl

www.onderdelenlijn.nl

en dan online zoeken

elferink heeft er 1

A3

Hoop ik wel. Teller staat nu op 596.610 km. Nog een paar weekjes dus, zou ik zo zeggen. Moet ik hem natuurlijk wel weer in orde hebben. ;D :laugh: :D

A3

Heeft nog nooit iemand een kapotte turbo gehad? Wat is jullie ervaring hiermee? ???
Geeft dit een tikkend of ratelend geluid of slaat zo'n ding gewoon vast en hoor je hem helemaal niet meer. :eusa_silenced:

rody

dooie turbo/ trekt helemaal niet meer

zitten alle slangen nog goed vast/ losse slang =ook totaal verlies van power

A3

Ga ik direct naar kijken. :laugh:

A3

Citaat van: rody op 30-03-2007 20:15:12
dooie turbo/ trekt helemaal niet meer

zitten alle slangen nog goed vast/ losse slang =ook totaal verlies van power

Ja, alles zit zoals het zitten moet. Kan aan de buitenkant niks ontdekken.

kyro

als het de turbo niet is,
evt een van je hydraulische klepstoters,
die een probleem heeft :-\

gr