Kapotte turbo tdi??

Gestart door A3, 30-03-2007 19:14:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Philip850

heb je eigenlijk een foto van je gehele roffel A3? en al een foto van de stelplaatjes waar jij het over had?
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

A3

Ha, nog geen foto's. Nog druk met de inbouw van de andere motor.
hoop ik morgen af te hebben. Foto's volgen waarschijnlijk vrijdag. Hoop dat deze motor ook zo lekker op slaolie loopt, maar het is hetzelfde type blok dus dat zal wel. Na navraag bij de Volvo dealer en iemand van de sleutelclub waarvan ik lid ben schijnen er toch hydraulische stoters in de motor te zitten. En als ik jullie reacties dan ook allemaal lees heeft er toch alle schijn van dat die VW monteur uit z'n nek zit te kletsen.
Morgen ga ik verder met de inbouw en daarna ga ik haarfijn uitzoeken hoe dat zit met de stoters.
Hou jullie op de hoogte. 8) :laugh:

rody

mogelijk was de monteur van mening dat het ging om de 240-740 6-cil MAN diesel uit de LT.

al in 1990 was er een audi 100 2.5 tdi; echter met minder vermogen dan de a6. (boring en slag overigens hetzelfde)

succes. :eusa_clap:

kyro

Citaat van: A3 op 03-04-2007 00:38:02
Ik heb een motor gevonden met 213.000 km.

Gr.A3.

hey adry,

die is dan nog redelijk nieuw !!
mag je die wel inrijden op slaolie ??? ;D
wat voor blok is het eigenlijk
een tdi, of een 2.5D ?
bij de laatste kunnen we dan weer,
naar het topic EGR-klep afsluiten
(ivm de lampjes :eusa_think: ;)

gr

A3

Ha Kyro,

ben een beetje laat met m'n reactie, maar laatste twee dagen alleen maar aan het sleutelen geweest. Het is een TDI. Krijg hem alleen nog niet aan het lopen. Er gaat wel diesel de pomp in, maar het komt niet uit de verstuiverleidingen. En ja, hij is goed ontlucht. :D Vermoed nu dat de pomp niet goed is. Ga morgen m'n oude pomp monteren, daarvan weet ik zeker dat die goed is. Dan zou die het moeten doen. ??? Of heeft iemand nog suggesties? Alles is welkom.  ;D 8) ::)

A3

Rody, je hebt helemaal gelijk. Die monteur was in de war met een LT motor, zoals die in de 740 zit. Ben ik vandaag achter gekomen. Onze roffels hebben hydraulische stoters. De oorzaak van mijn motorschade was volgens hem gewoon slijtage. Hij vond die 600.000 km ook wel heel veel. Ik had gehoopt de 7 ton nog te halen, maar aan alles komt natuurlijk een einde. Helaas. Ach, als mijn "nieuwe"motor een maal loopt, ben ik waarschijnlijk alle ellende gauw vergeten. ;D :) :eusa_shifty:
Gr.

kyro

Citaat van: A3 op 06-04-2007 20:45:00
Ha Kyro,

ben een beetje laat met m'n reactie, maar laatste twee dagen alleen maar aan het sleutelen geweest. Het is een TDI. Krijg hem alleen nog niet aan het lopen. Er gaat wel diesel de pomp in, maar het komt niet uit de verstuiverleidingen. En ja, hij is goed ontlucht. :D Vermoed nu dat de pomp niet goed is. Ga morgen m'n oude pomp monteren, daarvan weet ik zeker dat die goed is. Dan zou die het moeten doen. ??? Of heeft iemand nog suggesties? Alles is welkom.  ;D 8) ::)

alle stekkers goed vast, aansturing vanuit de computer, en idd
de pomp zelf misschien !!
heb je wel evt de onderhouds-history, van 't blok ?
gr

rody

zet anders even gloei-bgies over.

A3

Nee, ik heb geen onderhoudshistory van het blok. :( Alle elektrisch gedubbelcheked. Moet goed zijn. Pomp zelf weet ik natuurlijk niet. ??? Kan ik niet zomaar in kijken. Daarom wil ik eerst alle mogelijkheden uitsluiten voor ik de pomp overzet.
Gloeibougies heb ik getest. ;D Zijn goed. Maar bij deze buitentemperaturen werken deze ook niet. :eusa_naughty: Bij mijn weten :eusa_doh:  :eusa_think:gloeit hij pas als het 5 graden of kouder is.

kyro


oke,
goeie kans dat met die andere pomp het euvel
opgelost is :D
indien niet, kun je evt hier op het forum
BEN 123 nog ff pben
die is lpg en diesel techneut bij volvo
(voor als je er toch niet uit komt )

gr

A3

Ha luitjes,
Mijn motor loopt nog niet. Pomp verwisseld, maar geen verandering. Ik heb een elektrische fout, waarschijnlijk. :eusa_eh: De stopzetklep van de dieselpomp krijgt maar 5 volt. Daarnaast, als ik hem op contact zet begint het aircorelais te klapperen en de toerentellernaald schiet naar 3000 rpm.Als ik dan de stopzetklep voedt met 12 V rechtstreeks van de accu stop het relais met klapperen en zakt de toerentellernaald naar 0. Waarschijnlijk is dit een massafout. Maar.... waar?? Ik heb geen electrisch schema van een tdi. Wie kan mij daar aan helpen? Dan is het waarschijnlijk zo uit te zoeken.
Alles is welkom. :( :-[ :-\

rody

heb je de aansluitingen bij de startmotor gecheckt?  slechte aansluitingen in de buurt van accu en startmotor willen wel eens rare storingen geven.

A3

Ik heb eigenlijk alles al ge10dubbelcheked, maar waarschijnlijk zie ik wat over het hoofd. Maar wat?? ??? :eusa_doh: Haal er dinsdag een dieselmonteur bij. :eusa_boohoo:

rody

hoe heb je de opbrengst v.d. verstuiverleidings gecontroleerd?


A3

Door de aansluitingen bij de verstuivers los te draaien. Komt niets uit en als je de leiding afsluit met je vinger zou je kleine pufjes moeten voelen. Maar niets.