compressie

Gestart door ronald, 02-04-2007 19:34:56

Vorige topic - Volgende topic

ronald

hoeveel moet de compressie ongeveer zijn heb ook een volvo 2.5 i estate heeft eerst olie gelekt bij de vuldop nieuwe dop erop nu gaat hij lekken bij de bak haal ik de dop er af lekt hij niet meer compressie was tussen de 8 en de negen van allle5 cilinders is dit normaal of is de motor op heeft 200.000 km gelopen of kan dit ook de carterontluchting zijn ik word er gek van groet ronald

rody

heb je de juiste procedure gevolgd voor het meten?

warme motor/ gaspedaal vol intrappen en starten?

thuur

Citaat van: ronald op 02-04-2007 19:34:56
hoeveel moet de compressie ongeveer zijn heb ook een volvo 2.5 i estate heeft eerst olie gelekt bij de vuldop nieuwe dop erop nu gaat hij lekken bij de bak haal ik de dop er af lekt hij niet meer compressie was tussen de 8 en de negen van allle5 cilinders is dit normaal of is de motor op heeft 200.000 km gelopen of kan dit ook de carterontluchting zijn ik word er gek van groet ronald

Het vervangen van de carterontluchting zou hier wel eens een oplossing kunnen bieden..

Mocht het dit toch niet zijn, het potje met bijbehorende slangetjes/knie-tjes kost de wereld niet (tientjeswerk), tis alleen een werkje van 2 - 4 uur. Daarna kun je serieus verder gaan meten. Vergeet de vlamdover niet!

Gr ;)

jakobab3

kan deze slangetje ook mijne probleem oplossen? olielekkage van krukaskeerring distributiezijde?
paarden tand en vrouwen hand, mag nooit stilstaan

pwassink

als een keering al kapot is helpt het wegnemen van de overdruk (afscheider / vlamdover) niet meer lek is lek !

Wel zal deze actie de carteroverdruk wegnemen waardoor de rest mogelijk langer heel blijft.

Knietjes en de vacuumleding is vaak helemaal "gaar" bij de gemiddelde 850, en lekken leveren
de meest vage storingen op soms .. dus das altijd een aanrader ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Schnappi

start en loopt de auto verder goed?

Misha

Leestekens ?  of schrijf je ook gecomprimeerd...
Dit leest echt lastig.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het