De zoektocht is begonnen...

Gestart door Rsport, 08-04-2007 00:14:02

Vorige topic - Volgende topic

Rudi

Ik snap het hele probleem niet,toen ik mijn GLT had was ik daar blij mee,als je wat anders kunt betalen dan doe je dat,ik heb toen ook niet wakker gelegen van wat ik achterliet aan geld op die 850.

Het kost nou 1maal geld,je moet er wat voor over hebben  :eusa_angel:
Dr.Go-Fast...

Ludo

Citaat van: Rudi op 09-04-2007 11:13:42
Ik snap het hele probleem niet...

Karel gaf al een samenvatting:

Citaat van: t5karel op 08-04-2007 12:37:19
voor een duppie, first rate

;)

MarcoV

ik vind persoonlijk 9 á 10.000 europ voor een volvo van 12 jaar oud veel geld!
Als je dit omrekend in de vertrouwde gulden dan betaal je meer dan 20.000 gulden voor deze auto's :o
Tuurlijk zijn de meeste deze investering wel waard maar het blijft toch een hoop geld!
Maar zou ik het ook doen vraagt u zich dan af? 

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH  :eusa_dance: :eusa_dance:

MarcoV ;D

M a r c

Citaat van: Rayman op 08-04-2007 13:40:36
Citaat van: t5karel op 08-04-2007 12:37:19
Ik heb zo het idee dat er toch wel een max ligt mbt de hoofdprijs wat je voor een t-5r.De meeste kiezen er voor om voor een duppie, first rate te zitten.En verwachten dan een tot in in de puntjes verzorgde wagen te kunnen bemachtigen :eusa_naughty:.Logische redenering,of het verstandig is da,s punt 2.Ben er inmiddels al wel achter dat de meeste wagens zo rond de 10 mile doen,met uitschieters daargelaten.Toch ben ik bang dat we tegen een teleurstelling aanlopen als het gaat om de prijs wat we denken te kunnen beuren voor een goed exmplaar.In onze ogen is ie het waard,maar in de ogen van een potentiele koper cq liefhebber,is het veel geld voor een wagen van 13 jaar oud met 2ton of meer op de teller.Als je zo een dergelijke wagen koopt moet je m eigenlijk 2 keer kunnen betalen ivm reparaties en vaste kosten en onderhoud.Als er dan een keer iets aan iets aan scheelt ,moet je m lachend kunnen repareren.ipv te roepen dat het klotenwagens zijn en duur zijn om te rijden.Mijn ervaring is dat iedereen wel zo,n wagen wil ,maar als je een prijs vraagt wat redelijk is,veel mensen afhaken :eusa_shifty:.Ik zie de wagens zelf als ''aangenomen kind''waar je in investeerd :eusa_silenced:. maar nooit geen afstand meer van doet :eusa_shifty:.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.

Als ex-T-5R eigenaar ben ik regelmatig testpiloten tegengekomen die voor een duppie op de eerste rij wilden zitten. Daar had ik op een gegeven moment zodanig de balen van dat ik de CY de handel heb ingedrukt. Ik wist ook wel dat 10K behoorlijk aan de prijs was (maar goed...niet geschoten...). Op een gegeven moment tijdens onderhandelingen zelfs voor 9250 aangeboden. Uiteindelijk niet tot overeenkomst gekomen omdat ik niet lager wilde gaan; ik ga 'm verdorie niet weggeven...Dan had ik 'm net zo goed kunnen houden. Nog lange tijd drammerige mails gehad, dat ik te duur was. Toen kreeg ik een zeer reeel bod vanuit de handel en is de T-5R naar Zwijnenberg gegaan. Tuurlijk had ik liever gezien dat ie naar een liefhebber ging...Maar ik geef toe dat geduld niet mijn sterkste kant is... :eusa_shifty:

1 ding heb ik wel geleerd...Als er een snelle 850 ooit weer komt wordt het een T-5.

http://www.speurders.nl/autos/volvo/29531758/volvo_850_t5_r.html
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: MarcoV op 09-04-2007 11:29:36
Als je dit omrekend in de vertrouwde gulden dan betaal je meer dan 20.000 gulden voor deze auto's :o
Tuurlijk zijn de meeste deze investering wel waard maar het blijft toch een hoop geld!

MarcoV ;D

Nieuwprijs van een T-5R was toendertijd dan ook ca. 100.000 gulden.... én ze worden steeds moeilijker te vinden omdat ze lang niet allemaal meer rondrijden  :'(  En de exemplaren met km-standen van minder dan 200K zijn sowieso alweer duurder. De mijne heeft er 168000 op staan ;-)

info@europeantuning.nl

t5karel

Citaat van: M a r c op 09-04-2007 12:58:36
Citaat van: MarcoV op 09-04-2007 11:29:36

MarcoV ;D

Nieuwprijs van een T-5R was toendertijd dan ook ca. 100.000 gulden.... én ze worden steeds moeilijker te vinden omdat ze lang niet allemaal meer rondrijden  :'(  En de exemplaren met km-standen van minder dan 200K zijn sowieso alweer duurder. De mijne heeft er 168000 op staan ;-)
Maar nog steeds is de vraag of men bereid is er een goede prijs voor te betalen,kijk eens naar Jaguar,s wat die 2e hands nog doen.Je schrikt je helemaal de pleuris man als eigenaar,of je lacht je helemaal dood voor de prijs die je betaald voor een occasion als koper ;).
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Rudy-M

Dat blijf je houden: als je de wagen de handel induwt, vraagt de handelaar meer dan hij ervoor betaald heeft. Daarin zitten zijn kosten en zijn marge/winst. Hoeveel procent dat is, sja, daar kan je over discussiëren.

Ik weet dat die van mij ook wat ophef veroorzaakt heeft. Voor 6000 euro nog die paar achterstallige beurten afdingen ::) Als je goed je huiswerk doet, dan kan je een hoop gezeik voorkomen. Ik had de mazzel dat er al info in dat draadje stond en mijn huiswerk was daardoor minder moeilijk.
Eigenlijk zou ik je nog moeten bedanken, dat je voor een duppie op de eerste rang wil zitten: ik heb nu een mooie R, met wat schoonheidsdingetjes nog, maar hij is technisch goed.

Wat ik wil meegeven: als de wagen dealeronderhouden is, bel/mail/ga naar die dealer en vraag zijn onderhoudsgeschiedenis op. Vaak weten de technici ook wat voor een auto dat is. Zo'n exclusievere T-5R/R weten zich meestal wel te herinneren. Vragen kost niks.

Een particulier vraagt over het algemeen minder dan de handelaar. En als je denkt dat je een T-5R/R voor rond de 10k kan kopen bij de dealer, kom je bedrogen uit. Misschien over een paar jaar, maar nu niet.

Ik gun je van harte dat je een mooie wagen vindt, maar kijk je prio's t.o.v. je budget na. Ik kan me alleen aansluiten bij de meeste hier: ga op zoek naar een mooie T-5.

Rsport

De verkoper destijds (die em dus aan dart automobielen heeft verkocht) vertelde toen dat het een perfect onderhouden 850R was, terwijl hij later in de mails bekende er 40k mee te hebben gereden zonder onderhoud gepleegd te hebben. Vandaar dat ik toen zei er nog ietsje af te willen hebben voor de 240k beurt. Had ie het niet gedaan en was ie niet weggeweest had ik er toen ook zeker de 6mille wel voor over gehad. Het was het motto "wie niet waagt die niet wint"

De reden dat hij weg was toen ik alles duidelijk had over de auto was juist wat jij als tip aangaf: "vraag de dealers de info na"

Daardoor onstond een dubieus verleden op het eerste gezicht, pas later bleek dat het wel klopte, en toen was ik te laat. (had te maken met een dealer die was over genomen, dus wel afgestempeld in het boekje, maar niet in de computer bij de dealer te vinden, en het ging om een behoorlijk stuk geschiedenis, meende 60 of 80k wat dus in de computer miste.

Maar ook toen was er een hele ophef over dat het te goedkoop was om een goede auto te zijn, en jij bewijst nu dus mijn punt: hij is technisch wel goed, en dat voor een lagere prijs dan wat volgens velen hier normaal is ;)

En voor rond de 10mille eentje bij een dealer halen, die staan er genoeg...

M a r c

Citaat van: Rsport op 09-04-2007 18:18:08
De verkoper destijds (die em dus aan dart automobielen heeft verkocht) vertelde toen dat het een perfect onderhouden 850R was, terwijl hij later in de mails bekende er 40k mee te hebben gereden zonder onderhoud gepleegd te hebben.

Wellicht was ie daarom dus ook zo goedkoop...  ;)

Je kunt nog geluk hebben als je iemand treft die persé op korte termijn zijn R of T-5R kwijt moet.... en heel soms staat er nog wel eens eentje te koop voor weinig omdat de betreffende eigenaar/handelaar helemaal het verschil tussen een T5 en een R niet eens weet....  :-X

Zomaar nieuwsgierig trouwens;  wat moet jouw 480 Turbo eigenlijk kosten?  ;)

info@europeantuning.nl

Rsport

Mijn 480 Turbo is inmiddels al verkocht, al een 2 maand geleden, rijd nu in mijn andere auto. (dat was de zomer auto) een Toyota MR2 uit 1986 (gerestaureerd) De 480T is destijds verkocht in std trim, dus zonder de 17"velgen etc. Vroeg toen 2750, is voor iets minder weggegaan.

En ik wil nu dus wat anders, want als zomerauto om 10x per jaar mee te rijden was de MR2 super, maar voor dagelijks is het nu erg vervelend aan het worden; het gebrek aan comfort. En veercomfort is niet zo'n punt, maar het geluidsnivo, leuk, maar niet voor lange ritten op de snelweg (en het is nog met de std uitlaat, niet dat ik er extra luidruchtige sportdempers op heb gemonteerd oid :))

M a r c

info@europeantuning.nl

Rsport

Heb ik gezien, mooie prijs, maar ik ben bang voor de automaat.

Niet dat ie kapot gaat oid, maar dat ik er na een maand flauw van ben, spijt heb en er van af wil om een handgeschakelde auto te kopen..

Jeff

Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

Rudy-M

Citaat van: Rsport op 09-04-2007 18:18:08
De verkoper destijds (die em dus aan dart automobielen heeft verkocht) vertelde toen dat het een perfect onderhouden 850R was, terwijl hij later in de mails bekende er 40k mee te hebben gereden zonder onderhoud gepleegd te hebben.

Hmm, ik denk dat die vorige eigenaar niet zo eerlijk is geweest tegen jou. Hij heeft de R maar 20k gehad en van de geschiedenis mist alleen maar tussen de km-stand ~6500 en ~50k
Mijn geluk is dat de dealer bij wie de R in onderhoud was, toch al de dealer was waar mijn pa zijn S80 in onderhoud had. Chef werkplaats herkende hem.

Sja, automaat, dat is inderdaad persoonlijk. Voor het dagelijkse verkeer zou ik niet anders willen. En hij is verrassend snel. Geroer in de olie is alleen maar goed voor op het circuit ;D

Rsport

Maar in het boekje zijn die km's wel afgestempeld, en dat is gestempeld door een dealer die ooit is overgenomen door een andere dealer welke daarna heeft gestempeld.

Dus in het boekje was alles gestempeld, maar in de computer van de dealer staan niet de beurten etc van de overgenomen dealer, dat was er detijds niet bij ingezet bij de overname.

Althans dat is wat mij toen door de dealer is verteld ;)