280 naar 302 vóór en nwe klauwen achter - verslag in plaatjes.

Gestart door -D©©©L-, 10-04-2007 20:09:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcoV

Scheelt een stuk met remmen he die 302 schijven!
Ik had alleen de klauwen gelijk geverfd als je toch alles los hebt maar dat is persoonlijk ;D
Dit is een zinvolle en goede investering hoor, succes,

MarcoV :eusa_clap:

pwassink

#16
Citaat van: MarcoV op 12-04-2007 12:22:42
Scheelt een stuk met remmen he die 302 schijven!
Ik had alleen de klauwen gelijk geverfd als je toch alles los hebt maar dat is persoonlijk ;D
Dit is een zinvolle en goede investering hoor, succes,

MarcoV :eusa_clap:

Die zijn ook gespoten, alleen nu eens in een niet felle kleur, matzwart 600 gradenverf ..

"ik heb toch verdorie geen Golf "   :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Snellebaksteen

#17
Mist er nou gewoon een stuk uit je oude achterschijf??

Edit: laat maar, is achterwand van trommeltje :eusa_wall: :eusa_wall:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Enno

Citaat van: MarcoV op 12-04-2007 12:22:42
Scheelt een stuk met remmen he die 302 schijven!
Ik had alleen de klauwen gelijk geverfd als je toch alles los hebt maar dat is persoonlijk ;D
Dit is een zinvolle en goede investering hoor, succes,

MarcoV :eusa_clap:

Ik heb nu een week met nieuwe schijven (302mm i.p.v. 280mm), nieuwe klauwen voor & blokken gereden.

Ik vind het een wereld van verschil. Ik wil best geloven dat het nog beter kan, het zal ook nog wel beter worden na installatie nieuwe RVS slangen en nieuwe remvloeistof, maar ik vind de upgrade eigenlijk dubbel & Dik zijn geld waard.


pwassink

Yep, IDD ..

Remslangen had ik al eerder gedaan ivm scheurtjes in de oude achter tijdens de APK, remt al een stuk strakker.
De olie meteen maar vervangen, zit nu dot 5.1 in wat al waterdun is van zichzelf.

Maar voor "seminormaal T5 gebruik" meer dan voldoende remvermogen nu ..  :eusa_whistle:

T circuit ga ik met deze "daily driver" toch niet op ..
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

MarcoV

Citaat van: pwassink op 12-04-2007 12:25:05
Citaat van: MarcoV op 12-04-2007 12:22:42
Scheelt een stuk met remmen he die 302 schijven!
Ik had alleen de klauwen gelijk geverfd als je toch alles los hebt maar dat is persoonlijk ;D
Dit is een zinvolle en goede investering hoor, succes,

MarcoV :eusa_clap:

Die zijn ook gespoten, alleen nu eens in een niet felle kleur, matzwart 600 gradenverf ..

"ik heb toch verdorie geen Golf "   :eusa_whistle:


Goed gewerkt  :eusa_clap: :eusa_clap:

MarcoV

Hengeveld

Ziet er mooi uit. Ik wil mijn remmen misschien ook ombouwen. Er moeten dan toch ook nieuwe klauwen op neem ik aan. Hoeveel kost het om het om te bouwen aan materiaal? En alles origineel Volvo, of raden jullie iets anders aan?

Ricardo

Wij raden de zoekfuctie aan. 


Klauwen blijven. Als je andere klauwen wil moet bij een ander merk gaan kijken. Andere brackets moet je natuurlijk wel hebben.

Hengeveld

Als ik de zoekfunctie goed gebruik, merk ik dat vrijwel iedereen van mening is dat het merk schijf en merk remblok belangrijker is dan conversie van 280-302. Durft iemand dan ook te zeggen dat ik net zo goed een goede set 280 kan nemen, als het maar de goede combi van merken en types is?

Voor de duidelijkheid, ik moet vervangen, zou graag mijn winterset behouden, ben geen racer, maar tijdens de Elandrun en dergelijke bijeenkomsten houd ik me niet in.

Ricardo

Welke maat zijn je wintervelgen? Ik zou voor 302 gaan. Ik heb wel geen winterbanden.

pwassink

Wat is je winterset ??

16" orig volvo staal past wel op deze combi volgens de geleerden ..

Mogelijk is er ook op 280 wel een set / combinatie  die "beter als standaard" remt maar dit doet dat zeker ..

En op de vorige vraag: 

Idd blijven de originele klauwen aanwezig, ze komen alleen een stuk verder van de as af met die nieuwe brackets.

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Hengeveld

Nu alles 15". Ik stuur nog wel een PB naar Marc, die schijnt er een beetje verstand van te hebben...

Beetje off topic, ben nog op zoek naar Perfo's.

pwassink

K heb er nu een tijdje mee rondgereden en t remt een heel stuk beter zo ..

Ook bij herhaaldelijk ankeren op de autobahn voor een wagen met Nur Links plakkers etc geen punt.

En de op de voorkant geplaatste meviusblokken geven inderdaad erg weinig remstof af,  dat is opmerkelijk weinig.
Toevallig vd week weer eens gewassen maar qua velgen was dat eigenlijk niet nodig, t vogelspoor (grom) etc..

Ik heb lol met de 302 schijfjes + mevius.. fijne combinatie iig

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Joachim1

Ik kan ook een set 302mm schijven met gaatjes of groevjes +goede remblokjes+de 302brackets en remlijdingen van staal krijgen....incl montage 495euries.....is dit de moeite waard of is dit erg duur?

b0nkolok

Aan mijn groene zitten (voor) nog steeds geperforeerde Brakemaxx schijven van 280, aan de oranje 302 schijven.
Het verschil? Niet veel. Wat mij wel is opgevallen (ervaring) is de REMBLOKKEN!. De blokken van Brakemaxx zijn echt 'sjips', slijten snel, geven weinig remvermogen en laten erg veel stof achter.

Dus met andere blokken (van Marc, ET) getest: op beide roffels een betrouwbaar remvermogen, doen precies wat ik met remmen wil en de slijtage is redelijk. Bovendien blijven de schijven daarmee keurig egaal, dus zonder 'blubberen'.

Ik heb 15" winterwielen + banden bij de groene, past meteen en tuf lekker in de wintertijd rond.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek