280 naar 302 vóór en nwe klauwen achter - verslag in plaatjes.

Gestart door -D©©©L-, 10-04-2007 20:09:36

Vorige topic - Volgende topic

Joachim1

Hoe zit dat met die brackets van een V70 302mm?hoorde dat je het zeflde onderdeel moet ruilen in een
ruilsysteem van volvo?of zien ze het verschil toch niet?

Eugene

zien het verschil niet, hoeft maar een bracket te zijn. Maat boeit niet...

If it's not blown, it sucks...

Joachim1

Heb de brackets en de 302mm schijven er onder maar ik krijg de oude remslang niet
van de lijding!Is hier een speciaal trukje voor of?
Heb het veerplaatje dat er tussen zit los gehaald en toen de nipel op de lijding met m11
tegen gehouden en dan met m14 de lijding losdraaien...maar komt niet los?

M a r c

Citaat van: Joachim1 op 16-06-2007 09:56:30
Heb de brackets en de 302mm schijven er onder maar ik krijg de oude remslang niet
van de lijding!Is hier een speciaal trukje voor of?
Heb het veerplaatje dat er tussen zit los gehaald en toen de nipel op de lijding met m11

Heb je originele remleiding-sleutels genomen? Die hebben meer grip op de koperen wartel dan een gewone steeksleutel. Anders goed heet stoken (let op dat de remslang niet klapt) en nogmaals proberen. Mocht dat ook niet lukken dan leiding doorzagen áchter de wartel en naderhand een nieuwe kraag erop knijpen.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Joachim1

Heb nu een remlijdingsleutel en ga het in het  weekend maar weer eens proberen  ;D het remgevoel is nu al beter als met de oude schijven dus hoop
dat het nog beter word met de goodrich remslangen  :angel:

-D©©©L-

Dat zijn een paar beste grote sleutels voor die kleine nippels  ;) ;D

Enno

Citaat van: M a r c op 16-06-2007 10:04:39

Anders goed heet stoken (let op dat de remslang niet klapt) en nogmaals proberen.

Die van mij zij pang...maar was daarna wel los ;)...

Joachim1

Citaat van: -D©©©L- op 18-06-2007 20:47:40

Dat zijn een paar beste grote sleutels voor die kleine nippels  ;) ;D
Heb jij andere maten dan?de slang heeft m14 en de lijding m11,kosten wel aardig geld zo een sleuteltje  :o

Emiel

Sleutel 14 en 11 is niet hetzelfde als M14 en M11.... ;D ;)

Joachim1

mmm dacht ik altijd(weer iets geleerd vandaag) dacht dat de M voor maatje stond  :eusa_doh:

roont5r

weet iemand waar je die brackets kan bestellen? heb omgeving a,dam afgebeld(volvodealers)ze kennen het onderdeel wel maar zeggen dat het niet meer geleverd kan worden. ik heb nog de standaard remmen 280 maar wil ook naar 302. ik heb een onderdeelnummer 8602456 (van eugene een paar topics terug)maar dat zouden de verkeerde zijn volgens de dealer! ???

pwassink

Citaat van: roont5r op 19-06-2007 20:46:53
weet iemand waar je die brackets kan bestellen? heb omgeving a,dam afgebeld(volvodealers)ze kennen het onderdeel wel maar zeggen dat het niet meer geleverd kan worden. ik heb nog de standaard remmen 280 maar wil ook naar 302. ik heb een onderdeelnummer 8602456 (van eugene een paar topics terug)maar dat zouden de verkeerde zijn volgens de dealer! ???

Vreemd ..  :eusa_whistle:

Die zitten er toch echt onder ..

En het is een ruildeel, dus oude weer inleveren bij de dealer .. !

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

-D©©©L-

Citaat van: pwassink op 19-06-2007 20:50:44
Citaat van: roont5r op 19-06-2007 20:46:53

Vreemd ..  :eusa_whistle:

Die zitten er toch echt onder ..

En het is een ruildeel, dus oude weer inleveren bij de dealer .. !

http://img164.imageshack.us/img164/1922/p4030796niceeeebs8.gif

Dat is een complete set, met 302 bracket, nieuwe schuifpennen en alle rubbers eromheen.
Ik heb ook twee van die setjes gebruikt, passen perfect.

Joachim1

Jep ik ook,en was er met 1dag al bij de dealer hier!

Jort

Weten jullie ook het onderdeel nummer van de 302's?

Ik heb de andere al verzameld, alleen mis ik de onderdeel nummers nog van de schijven.

bedankt.

Jort.