280 naar 302 vóór en nwe klauwen achter - verslag in plaatjes.

Gestart door -D©©©L-, 10-04-2007 20:09:36

Vorige topic - Volgende topic

-D©©©L-

Citaat van: Jort op 31-07-2007 12:41:41
Weten jullie ook het onderdeel nummer van de 302's?

Ik heb de andere al verzameld, alleen mis ik de onderdeel nummers nog van de schijven.

bedankt.

Jort.
Citaat van: Ludo op 31-07-2007 12:46:22
Citaat van: Jort op 31-07-2007 12:32:36
Weet jij of iemand toevallig wat het onderdeel nummer is voor 302 mm schijven bij Volvo?

272276.

Jort

Goed man bedankt. Ik ga meteen de Volvo dealer bellen.

Trouwens Marco, is het mogelijk om die foto's van jou te zien? Alle foto's zijn niet te zien, maar het lijkt me wel interessant.

Jort.

-D©©©L-

Citaat van: Jort op 31-07-2007 13:27:06
Goed man bedankt. Ik ga meteen de Volvo dealer bellen.

Trouwens Marco, is het mogelijk om die foto's van jou te zien? Alle foto's zijn niet te zien, maar het lijkt me wel interessant.

Jort.

Het duurt even, maar dan heb je ook wat... ze staan er weer

JorritV70

Erg mooi verhaal, zo als het er naar uit ziet is dit mijn volgende aanpassing, echter wel 2 vraagjes (eigenlijk 3), weet iemand of dit past in mij wintervelgen Columba 16 inch? en begrijp ik het goed, dat je alleen grotere schijven aanschaft en brackets (waardoor je klauwen 11 mm verder naar buiten komen te staan), en is dit een duidelijk merkbare upgrade?

Ik heb een V70 TDI automaat, met RVS remslangen, maar ik heb bij iedere andere auto waar ik instap dat als ik mijn voet op de rem zet ik met mijn hoofd tegen de voorruit zit, ik had dit gehoopt op te lossen met de remslangen maar ik vind nog steeds dat hij zwaar onder de maat remt.

Los ik met deze upgrade mijn probleem (deels) op?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit

V70geRwin

Citaat van: JorritV70 op 28-01-2009 15:06:27
Erg mooi verhaal, zo als het er naar uit ziet is dit mijn volgende aanpassing, echter wel 2 vraagjes (eigenlijk 3), weet iemand of dit past in mij wintervelgen Columba 16 inch? en begrijp ik het goed, dat je alleen grotere schijven aanschaft en brackets (waardoor je klauwen 11 mm verder naar buiten komen te staan), en is dit een duidelijk merkbare upgrade?

Ik heb een V70 TDI automaat, met RVS remslangen, maar ik heb bij iedere andere auto waar ik instap dat als ik mijn voet op de rem zet ik met mijn hoofd tegen de voorruit zit, ik had dit gehoopt op te lossen met de remslangen maar ik vind nog steeds dat hij zwaar onder de maat remt.

Los ik met deze upgrade mijn probleem (deels) op?

Alvast bedankt!

GRoet Jorrit

Moderne auto's geven idd direct veel druk maar als je dan doortrapt blijkt er ook niet veel meer remkracht in te zitten. De directheid van reageren wordt wel beter met stalen remslangen maar zal nooit zo worden als de modere auto's. Overigens is dat maar net wat je fijn vindt.

De remkracht wordt wel iets beter met 302 schijven, zeker als je ook met andere remblokken gaat werken maar een gedeelte van de matige remkracht van de standaard voorremmen zit gewoon in de klauw en die blijft wel hetzelfde.

Als je toch gaat/moet vervangen is het wel zinvol omdat je eenmalig de kosten van het bracket hebt en alleen de grotere schijven iets duurder worden, daar zou ik het voor doen/niet voor laten.

Volgens mij pasen de 302 remmen icm iedere 16 inch Volvo velg.

Edit na de post van Mehn: "Zoals al vele keren gemeld door meerdere forummers passen 302mm remmen niet bij alle 16" velgen.
Bij Columba en Persus past het zéker niet."

Ludo

Citaat van: spekkie99 op 28-01-2009 15:13:52

even raadplegen!.
is al 6734 keer langsgekomen.   ;)

Turbobiker

Verhaal van Spekkie is erg goed, enige is dat de Volvo remmen echt wel hard remmen, alleen slecht te doseren zijn bij hard remmen. En op de Autobahn moet je niet twee keer achter elkaar hard willen remmen, dan doen ze niet veel meer. (en ook vanaf 200 terug naar 50 ben je al bijna aan de limiet wat de remmen aan hitte af kunnen voeren, je voelt ze merkbaar slechter worden tijdens zo een remactie)
De Tussenpaus

JorritV70

Hoi Lars, bedoel jij te zeggen dat als ik naar 302 remschijven ga ik beter voor een andere schijf kan gaan dan de originele Volvo 302 schijf? Zo ja wat adviseer jij dan? :eusa_wall:

@ Ludo alles is misschien al wel 1000 keer langs gekomen, maar voor dat je met de zoekfunctie van dit forum iets gevonden hebt ben je een week verder nu heb ik antwoord binnen 1/2 uur, daarnaast had ik gezocht maar kreeg ik geen concreet antwoord, hoe dacht je anders dat ik bij een posting van een 1/2 jaar oud uit kom :eusa_dance: :angel:

Wout309t

Ze passen niet in Columba's hoor, heb ik al meerdere keren hier gelezen...
2011 V70 2.0T R-Design MT

Ludo

Citaat van: JorritV70 op 28-01-2009 15:50:25
@ Ludo alles is misschien al wel 1000 keer langs gekomen, maar voor dat je met de zoekfunctie van dit forum iets gevonden hebt ben je een week verder nu heb ik antwoord binnen 1/2 uur,

ach, met de zoekfunctie vind je dit in een halve minuut.  :eusa_dance:

mehn

Citaat van: spekkie99 op 28-01-2009 15:13:52

Nee.

Zoals al vele keren gemeld door meerdere forummers passen 302mm remmen niet bij alle 16" velgen.
Bij Columba en Persus past het zéker niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

JCviggen

Hoi Lars, bedoel jij te zeggen dat als ik naar 302 remschijven ga ik beter voor een andere schijf kan gaan dan de originele Volvo 302 schijf? Zo ja wat adviseer jij dan? :eusa_wall:

Maakt niet uit, alle 302 schijven hebben dezelfde prestaties, nogal logisch.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

V70geRwin

Citaat van: JCviggen op 28-01-2009 17:14:54

Maakt niet uit, alle 302 schijven hebben dezelfde prestaties, nogal logisch.

Remblokken keuze maakt dan meer verschil.

Turbobiker

Nee, misschien zelfs niet origineel. Andere blokken, gevlochten remkabels (voor het pedaalgevoel), betere remvloeistof en eventueel een andere schijf geven inderdaad een verschil of zelfs verbetering. Verschil in schijf ga je vooral in duurzaamheid merken, vooral bij bepaalde combinaties met remblokken.

Maar ik bedoel dat standaard gewoon in Nederland nog best wel remt. tenzij je als een malloot op rotondes af komt stormen en maximaal wilt vertragen. en dat soort malloten zitten hier aardig wat ;D

De enige verbetering in dat geval is een Big Brake Kit, echte remmen. 302 geeft niet echt een verbetering. Maar als je dus toch gaat vernieuwen kun je het net zo goed doen. Lees wat andere topics door voor de ervaringen met de diverse merken schijven en de verschillende blokken. Staalomvlochten leidingen en goede remolie sowieso doen!
De Tussenpaus

Misha

Citaat van: Turbobiker op 28-01-2009 15:38:57
Verhaal van Spekkie is erg goed, enige is dat de Volvo remmen echt wel hard remmen, alleen slecht te doseren zijn bij hard remmen. En op de Autobahn moet je niet twee keer achter elkaar hard willen remmen, dan doen ze niet veel meer. (en ook vanaf 200 terug naar 50 ben je al bijna aan de limiet wat de remmen aan hitte af kunnen voeren, je voelt ze merkbaar slechter worden tijdens zo een remactie)
Zou het niet beter kunnen beschrijven ! :eusa_clap:

Voor 500 euro kun je het een stuk beter maken, vooral de doseerbaarheid en de hitteafvoer.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het