Remschijven, welke en waar te halen?

Gestart door onnaj, 12-04-2007 23:36:58

Vorige topic - Volgende topic

Ludo

Citaat van: b0nkolok op 23-04-2007 20:37:36
Citaat van: Ludo op 13-04-2007 00:01:28
volgens mij heeft enkel de R AWD achter geventileerde schijven.

Nee dus!

dat is kort en bondig Jan.  ;D
volgens mij klopt het tóch, maar dan vanaf MY 1999 of MY 2000.
???

V70geRwin

vanmiddag op de a5, rij met 130 op de teller en komt ineens een vrachtwagen naar links die tegen een heuvel op zijn voorganger met een paar km verschil in moet halen.

volgens mijn inschatting zat er nog genoeg ruimte tussen beide vrachtwagens zodat hij mij eerst had kunnen laten passeren..

trilde uit mijn stoel van de standaardremmen en moest hard stampen, is toch ongeveer 50 km/h verschil wat je weg moet stampen

gaf niet echt een vertrouwd gevoel. mijn lease 307 deed dat echt beter.

volgende upgrade is echt de remmen, en dan maar gelijk goed (big brake kit)

geen idee hoe ik dit weg had kunnen anticiperen  :eusa_whistle:

michiel

Anticiperen is een heel mooi iets, maar werkt alleen als je een eind voor je uit kunt kijken. Als er een half blinde medeweggebruiker jouw aanwezigheid even mist kun je anticiperen tot je scheel ziet maar eindig je wel mooi in de vangrail (of erger).
Andere optie is om te doen alsof alle andere weggebruikers hersendood zijn -en dat is soms niet ver van de waarheid-  maar dan kun je net zo goed in bed blijven liggen. Dus ja: ook mijn eerstvolgende upgrade wordt waarschijnlijk een BBK.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

Enno

Citaat van: ambunicht op 24-04-2007 11:26:23
.Kortom;ga eens echt gas geven,heb je geen remmen nodig.HIHIHI

Of je nu 112 of niet op de auto hebt staan.......ik denk het niet uitmaakt....geef je echt gas.....rij je rustig door...lukt alleen als het "rustig is"

onnaj

Ik heb de remschijven van Brembo nu toch maar besteld. Heb de diameter opgemeten en ze zijn 280mm.  Gelijk maar een hele set voor rondom aangeschaft en ik koop er de standaard blokken bij. Ik heb zelf het idee dat de meeste S/V70 met 280mm remschijven zijn geleverd voor en dat alleen de AWD's met 302mm zijn geleverd. But i cannot say this for sure! ;d

Racingbrick

Ga eens vol in de remmen bij 240 of zo, ik heb daar meteen kromme achterschijven aan overgehouden.
Mijn wagen heeft trouwens voor en achter orig Volvo schijven... het zijn geen schijfremmen maar schijtremmen.
Volledig Volvo onwaardig, tot de dag van vandaag snap ik nog niet dat die jongens in Gothenburg op de turbo modelle zulke kleine schijfjes op hebben gezet...
Het staat hoog op de prioriteitenlijst om er eens echte remmen op te zetten...

Ludo

Citaat van: onnaj op 01-05-2007 13:13:33
Ik heb de remschijven van Brembo nu toch maar besteld. Heb de diameter opgemeten en ze zijn 280mm. 

af en toe (lees vaak) vraag je je toch af waarom er advies gevraagd word.

Citaat van: onnaj op 12-04-2007 23:45:53
Nee voor mijn remonderdelen, het belangrijkste aan de auto, moet ik gewoon goed spul hebben,
::)

-D©©©L-

Toch denk ik dat er door velen ook nog wel winst te halen is uit het volledig verversen van de remvloeistof.
Eventueel door iets met betere specificaties (dot 5.1 ofzo)

onnaj

Citeeraf en toe (lees vaak) vraag je je toch af waarom er advies gevraagd word

Je hebt ook mensen die altijd alles beter (denken te) weten.

t ging er om of brembo vergelijkbaar was met OEM Volvo en dat is zo. Mijn intentie was sowieso niet om een big brake upgrade te maken o.i.d.

-D©©©L-

Citaat van: onnaj op 01-05-2007 17:45:08

t ging er om of brembo vergelijkbaar was met OEM Volvo en dat is zo. Mijn intentie was sowieso niet om een big brake upgrade te maken o.i.d.

Citaat van: onnaj op 12-04-2007 23:51:39
Citeerdan moet je dit dus niet nemen.

Wil je zeggen dan dat brembo geen goed spul levert...of dat origineel in dit geval beter is? Ik vind remkracht erg belangrijk ik woon om de hoek van Duitsland en rij regelmatig 200+. Wil dan graag ook snel genoeg stil staan.

Vind overigens als het bedrag van Rica voor 2 schijven is, dit ook erg veel geld!

Ik las daaruit ook dat je de remkracht van de bestaande 280 mm set gevoelsmatig niet voldoende vond.
Foutje in de interpretatie... :eusa_think:
Ik hoor graag je resultaten van terug remmen van 200+ naar 50 km/h ( en 2 minuten afkoelen later nog eens).

onnaj

CiteerIk las daaruit ook dat je de remkracht van de bestaande 280 mm set gevoelsmatig niet voldoende vond.
Foutje in de interpretatie...

Ik heb nu redelijk versleten remschijven en mijn bedoeling was om minimaal gelijk aan origineel te hebben. Als ik 200+
rijd dat gaat dat over een afstand van 7 km op een zo goed als verlaten A77 hier om de hoek. De kans dat ik 2x heel hard na mekaar moet remmen is kleiner dan de kans om de staatsloterij te winnen. Ik vond overigens dat mijn originele remschijven op mijn S70 TDI prima voldeden als je 1x écht flink moest remmen.

Ik weet ook wel dat een Big Brake upgrade vele malen beter is, ma normaliter met woon- en werkverkeer rijd ik vrij rustig, op een enkel sprintje na de 100-120 na en dat is 75% van mijn kilometers Ik rijd met prive verkeer wel regelmatig boven de 200+ maar dat is dus op t stukje wat ik zonet noemde.

Ludo

Citaat van: onnaj op 01-05-2007 17:45:08

als ik er zo over dacht, dan zou ik zéker geen advies meer vragen aan diezelfde mensen.
::)

Eugene

Citaat van: onnaj op 01-05-2007 18:17:14
De kans dat ik 2x heel hard na mekaar moet remmen is kleiner dan de kans om de staatsloterij te winnen.

Dan koop maar alvast een staatslot, de 10e is your lucky day!

If it's not blown, it sucks...

b0nkolok

Citaat van: Ludo op 24-04-2007 11:54:13

Nee dus!

???

Desgevraagd aan ET!
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

Ludo

Citaat van: b0nkolok op 21-06-2007 00:39:51
Citaat van: Ludo op 24-04-2007 11:54:13

Nee dus!

???

Desgevraagd aan ET!

én, wat is er nu van Jan?.
;D