3'downpipe met race kat een must?

Gestart door hpetak, 09-05-2003 21:38:48

Vorige topic - Volgende topic

Mellow_yellow

Citaat van: hpetak op 13-05-2003 23:53:10
Citaat van: Marc 0101.001 op 13-05-2003 23:03:27
ik heb er nog wel meer.......   ;D
Marc,je zult 't niet geloven zelfs mijn vrouw zegt dat de auto lekkerDER rijdt met die 3' +r-kat ;D. Als er iemand niet geintereseerd is in auto's en alles aan of in de auto's geldverspilling vind is het mijn vrouw :-[
Als die zoiets meld is dat wellicht  voor mij weer een rede om die 18 inch velgen van de V70 R AWD eronder te zetten :P!!!!
Ik heb trouwens nog met BSR-Zweden gemaild.Ze moesten eerst mn ECU nr weten en het zgn sw nummer voordat ze me konden vertellen of het mogelijk is de programering aan te passen voor meer power.
Ik laat in iedergeval deze Zomer wel een optiflow- filter door hun inbouwen(met hitteschild) schijn je nog minder spool-up te krijgen.Gaat ie nog lekkerDERER rijden ;D

Niet meer laten gaan die vrouw!  ;)

s©ub@

Citaat van: Ludo op 14-05-2003 12:09:15
... vrijdag ophalen en zaterdag eronder hangen.  ;D

samen gaan staan te bakken Ludo? ik heb nog wel een werkplaatsje over hier in de regio  ;)
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Jack

Ludo,

Ik ben benieuwd wat het effect is van dp in combinatie met
het lpi.
Be realistic; ask for the impossible...

Johann

Ludo, denk er wel even aan je wastegate terug te stellen vooradt je die pijp er op zet.
Daarna kun je wel weer proberen om 'm iets op te stellen.

hpetak

Citaat van: Marc 0101.001 op 14-05-2003 12:40:01
Marc,je zult 't niet geloven zelfs mijn vrouw zegt dat de auto lekkerDER rijdt met die 3' +r-kat ;D. Als er iemand niet geintereseerd is in auto's en alles aan of in de auto's geldverspilling vind is het mijn vrouw :-[
Als die zoiets meld is dat wellicht  voor mij weer een rede om die 18 inch velgen van de V70 R AWD eronder te zetten :P!!!!
Ik heb trouwens nog met BSR-Zweden gemaild.Ze moesten eerst mn ECU nr weten en het zgn sw nummer voordat ze me konden vertellen of het mogelijk is de programering aan te passen voor meer power.
Ik laat in iedergeval deze Zomer wel een optiflow- filter door hun inbouwen(met hitteschild) schijn je nog minder spool-up te krijgen.Gaat ie nog lekkerDERER rijden ;D

marc,weet jij wat ze bedoelen met het SW nummer?
Hoe kan het toch zoveel uitmaken dat mijn auto nu INEENS geen problemen heeft om de 250 letterlijk voorbij te denderen.Terwijl zonder die 3"pijp dat gewoon in een soort slakkewandeling net iets over de 250 glipte?!!

gelebanaan

Citaat van: Johann op 14-05-2003 12:32:26
Citaat van: Ludo op 14-05-2003 12:30:21
Citaat van: Johann op 14-05-2003 12:24:28
Ik geef je er 100 euro voor mocht ie niet passen... ;D

je bedoelt toch bovenop de prijs die ik betaal?, ....deal.  ;D

Dan koop ik liever een nieuwe IPV zo'n uitgewoonde kachelpijp waar de rek uit is.. ;)

Ik bedoel, onze Gelebanaan ziet er heel vriendelijk uit maar het is gewoon een beest.
Joske kan nog wat van hem leren.  ;D
;D hihi wel een beest die erg veel verlangt van z'n banaantje maar er ook erg goed voor is! Perfecte pijp dus!  ;)

s©ub@

owkee, owkee, owkee...

ik moet eerlijk toegeven; zo'n 3" Feritta DownPipe is wel een leuk speelgoedje; toen ik hem eronder had zitten en de auto starte had ik zoiets van; "Hey! min GLT-pruttel is weer terug! Hij roffelt weer echt!"
toen ik de wagen buiten gereden had en mijn eerste proefrondje ging maken had ik zoiets van: "hmmmm... volgens mij vergeet het turbo-gat wakker te worden; oeps... nee, dat hoort zo!  ;D"

... en nou is het wachten op het afkoelen van de motor om de wastegate weer een paar slagen te geven; want dat mis ik nu nog een beetje (ik was duidelijk verwend met 0,7/0,8 bar) maar hij spoelt wel veeeeeeeeel sneller op...

dus: een 3' downpipe (zonder race-kat) een must...
;D ;D ;D JAHHHHH  ;D ;D ;D

hpetak

Marc de aansluiting ferrita 3 na r-kat en simons naatje!!
Ere zit helaas een kleine spleet tussen.Heb jij niet een bijpassende beugel die wel dit spleetje dicht?

s©ub@

hier in het zuiden hebben we daar een oplossing voor: twee vuistregels (met een knipoog uitgesproken)

1. as gu ut nie mîr wit; gebroikte kit
2. kiekte dur onderdur; gebroikte pur

;D
aub niet serieus opvatten met uitlaatreparaties; is niet echt aanbevelenswaardig...  ;)

Mellow_yellow

Citaat van: hpetak op 16-05-2003 16:07:00

Marc de aansluiting ferrita 3 na r-kat en simons naatje!!
Ere zit helaas een kleine spleet tussen.Heb jij niet een bijpassende beugel die wel dit spleetje dicht?

Dat ligt meestal aan de originele beugel die de 2 delen tegen elkaar moet klemmen. De dealer had hier meteen een nieuwe op moeten zetten en op het randje waar de 2 uitlaten aan elkaar komen ook inderdaad even een streepje uitlaatkit moeten smeren. Kwestie van ervaring....  :P

Jack

Ludo,
Kunnen de injectoren voldoende gas leveren met de dp -
vooral bij lage toerentallen?
Bereik je die 1 bar alleen door de dp en simons?
Mijn auto komt alleen op 1 bar net na het overschakelen,
anders op 0.5-0.8.
Wat is het effect op het motorgeluid binnen?
Bromt of roffelt ie meer?

Jack  
Be realistic; ask for the impossible...

Huib

Was toch een dp zonder kat Ludo?

Boom

Wie remt, verliest...
Liever dood dan tweede...

Mellow_yellow

Het 'ding' zit er alleen maar op om de uitlaatgassen te zuiveren. Voor de rest doet het niks dan alleen maar tegendruk geven.

s©ub@

.... en geluid tegen houden  ;D ;D ;D

<zegt mijn buurman tenminste die me nu wel weer hoort aankomen>  ;)