remmen Volvo waarom klagen we zo, andere merken hebben toch niet veel beter?

Gestart door Enno, 19-04-2007 21:26:20

Vorige topic - Volgende topic

Enno

na montage van mijn 302 remmen ben ik eens gaan rondkijken naar de constructie van veel remsystemen bij andere merken. Ik zie maar weinig auto's met remmen zoals porsche. De meeste hebben de soortgelijke constructie zoals Volvo dat heeft, 1 piston ;) in een bracket om alles bij elkaar te houden.

Waarom zou het bij volvo niet remmen en bij andere merken wel is mijn vraag.

Turbobiker

Optisch lijken ze wel gelijk, maar technisch zijn er heus verschillen. Ook het formaat valt vies tegen bij de Volvo's, misschien komt er weinig koele lucht bij de 850-remmen. Speelt allemaal mee.
De Tussenpaus

BenC70ES

Was vorige week nog bij een vriend van me op zijn school waar hij automechanica geeft... daar stonden een paar proefstanden met remmen, oa een van een Peugeot,  :o klauw was 3 keer zo groot als bij onze Volvo's en met dubbele zuiger ook.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Emiel

Een leuke Alfa 166/157 heeft al 4 pots BRambo...

S80 V8? 1 pots.... :eusa_think: :eusa_wall:

Ludo

in een (niet vooruit te branden  :evil: ) 2.0L 10v remt het wél voldoende.
maar een identiek systeem op een R klopt gewoon niet.

Enno

maar allen hebben ze de constructie bracket en klauw waartussen het remblokje geklemd zit. Dit in tegenstelling tot een Brembo klauw die uit een geheel bestaat als ik met niet vergis ?????

haRtV70R

Yep, zelfs een BMW M3 heeft dat systeem. Voldoet bij veel merken prima. (ook grote en redelijk snelle auto's) Om 1 of andere reden zit er weinig power in de Volvo remmetjes. :eusa_think:
[move][/move]

The Saint

Ik heb toch van alles en nog wat gereden, en alles remde wat mij betreft prima. Het enige irritante aan Volvo remmen vind ik dat ze altijd zo piepen! Mijn 850, V70 en nu de C70 (allemaal AT): ze hadden het allemaal. Bij z8jes remmen en lage snelheden.

Kopervet is tijdelijk misschien leuk, maar het zou niet nodig moeten zijn!
No shirt no shoes, no pinball

haRtV70R

Hmm, bij mun ex C en deze waren/zijn ze gelukkig stil. :eusa_pray: bij mijn ex T-5R werd je bijna doof.. :eusa_doh:
[move][/move]

HJ850

Ook ik ervaar de 850 remmen als niet echt fantastisch. Je moet behoorlijk trappen (net als 'stuurbekrachtiging') niet supper veel bekrachtiging.

Elke BMW waar ik in gezeten of gereden hebt daar hang je echt vet in de remmen. Misschien ook niet erg confi, maar wat een verschil.
Andere eigen auto's die ik had ook allemaal betere remmen dan de 850.

Als je hard trapt, dan remt het nog best wel aardig, maar het gevoel dat er wat gebeurd is er niet echt met een 850. Overigens recent in een V70R classic gereden, da's wel heeeeel wat beter zeg (ex Saint ;)).

Ik zit er ook nog steeds over te denken om vóór de 302 maat remschijven te nemen, als dat tenminste past op 15"Cetus velgjes. En als dat wat betere remmerij geeft, als in gelijk de indruk geeft dat je echt remt.

Enno, hoe zijn jou ervaringen??

michiel

Ik heb, voordat ik mijn roffel aanschafte, 3 BMW's en 2 Alfa's gehad, dus ja: ik houd van doorrijden. Die BMW's (1e serie 323i, 325i touring en 525TDS touring) hadden betere remmen dan mijn roffel, en beduidend minder motorvermogen. Maar dat was nog niet geweldig. Die Alfa's met hun Brembo's, da's pas fijn! Om heel kort door de bocht te gaan, ik heb bij de Volvo nooit het gevoel dat het allemaal nog veeeeeeeeeel harder kan, een beetje het gevoel dat mijn remblokjes van hout zijn of zo. Die Brembo's 'happen' veel beter, geven meer bite.
En ik dacht altijd dat het aan mezelf lag, omdat ik graag meer remvermogen wil hebben dan motorvermogen (motor 240pk? dan de remmen 260 pk). Mijn rijstijl heeft soms wel behoefte aan wat stevige remmerij...... ;D
Ook bij de motorfietsen die ik heb gehad (allemaal min of meer oudjes) was zo'n beetje het eerste wat ik deed het erin fietsen van een complete voorkant (= voorvork, kroonplaten, wielen en remmerij) van iets dat minimaal 10 jaar jonger was. Reden? Zie boven....
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

JCviggen

Qua remgevoel vind ik de 850 remmen niet slecht, ze hebben enkel niks uithouding. Gek genoeg hebben mijn remmen eigenlijk nooit willen piepen. Enkel een keer toen ik er blauwe pagids op had zonder kopervet of trilplaatjes was het héél erg fout maar verder zelfs met blokken die horen te piepen zelden geluid.
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

Eugene

Citaat van: JCviggen op 19-04-2007 22:35:22
Qua remgevoel vind ik de 850 remmen niet slecht, ze hebben enkel niks uithouding. Gek genoeg hebben mijn remmen eigenlijk nooit willen piepen. Enkel een keer toen ik er blauwe pagids op had zonder kopervet of trilplaatjes was het héél erg fout maar verder zelfs met blokken die horen te piepen zelden geluid.

Jouw T-5R is in meerdere opzichten wel gek te noemen, en dan heb ik het nieteens over de bestuurder ;D

Voor de rest ben ik het wel met je eens. Met een beetje investering remmen ze goed, maar qua uithouding blijft het toch vaak behelpen.

If it's not blown, it sucks...

Misha

Citaat van: JCviggen op 19-04-2007 22:35:22
Qua remgevoel vind ik de 850 remmen niet slecht, ze hebben enkel niks uithouding.

Betere omschrijving is er niet, volgens mij.

En ik vind de 180->120 heeeeeeeeeel lang duren, daarna van 120-0 gaat wel
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

ief

Mijn 850 en V70 hadden beide last van piepende en trillende remmen.... :eusa_silenced:.....De huidige en tijdelijke 940 heeft dat dus weer niet....wie het weet mag het zeggen.
Maar feit blijft dat ook in de 940 flink op het pendaal moet worden getrapt om tot stilstand te komen.
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...