Vernieuwen verlichting sc-805 inc foto verslag

Gestart door S. Brouwer, 20-04-2007 12:06:27

Vorige topic - Volgende topic

S. Brouwer

De helft van de verlichting van mijn sc-805 was er mee gestopt dus vanmorgen besloten de boel te vervangen.

De radio

De bovenkant, afgeplakt met tape

tape verwijderen bevestiging front wordt zichtbaar

De zijkant van de radio, de schroef rood omcirkeld losdraaien en verwijderen

Andere kant, 2maal schroef verwijderen

Onderkant weer tape

Tape verwijderen bevestiging wordt weer zichtbaar

Restjes tape van de bevestigings punten verwijderen/lossnijden

Bevestigings punten loswrikken en ondersteunen tegen terugschieten. (stukjes tandenstoker)

Aanzicht vrijgekomen printplaat, blauwe puntjes zijn de vittingkjes.

de vitting

link naar grotere foto's
http://www.mijnalbum.nl/Uitnodiging=PBUWASJ3

S. Brouwer

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik de printplaat los om de vittingen te kunnen vervangen??

Marc O.

Ik kijk uit naar de vervolg reportage. Bij mijn SC-805 brandt de verlichting aan de  linkerzijde niet meer.
...The Nile isn't just a river in Africa...

S. Brouwer

Printplaat blijkt eenvoudiger vast te zitten dan verwacht.

De 2 schroefjes naast het display verwijderen, en 4maal het uitstekende pennetje rechtbuigen.
(rood omcirkeld) als je het front verwijderd hebt zie je uitstekend hoe ze staan moeten.

achterzijde printplaat, in de vittingen zit aan de achterzijde een gleuf, hierin zet je een schroevendraaier en draai je ze op hun plek.
(printplaat vast laten zitten aan de draadboom.)

Printplaat op zijn plek terug zetten, schroefjes erweer in. Ijzertjes weer terug buigen naar de stand waarin ze stonden.

Hierna kan je het front van de radio weer op zijn plek drukken en alles klikt weer vast.
En de knoppen kunnen weer op hun plek geklikt worden. (met beleid er op terug drukken)

het juiste onderdeel nummer van de lampjes plaats ik hier nog, ligt nog in m'n auto.

Marc O.

Zijn die 4 uitstekende pennetjes weer veilig terug te buigen? Ze lijken me nogal dun dus mijn vrees zou zijn dat ze bij het terugbuigen afbreken.

S. Brouwer

Ze gingen wel makkelijker terug dan heen ja.
Maar met een beetje beleid is er geen probleem. en zo zwaar draaien ze niet. Ik heb een kermis baco gebruikt (sleutelhanger) die had ik toevallig in m'n bureau liggen. dus met normaal punt tangetje hoef je amper kracht te zetten.

Marc O.

OK, dus dit is iets wat je maar 1x kunt doen. Dan zou ik meteen alle lampjes vervangen.

S. Brouwer

Citaat van: Marc O. op 20-04-2007 16:09:35
OK, dus dit is iets wat je maar 1x kunt doen. Dan zou ik meteen alle lampjes vervangen.

Nee, volgens mij kan je dit wel vaker doen. mocht er zo'n pennetje afbreken dan blijft printplaat evengoed op zijn plek door de schroefjes naast het display.

Er zitten er in totaal 5 in, ik had ze ook allemaal willen vervangen maar ze hadden er nog maar 2.
Ik ben bij meerdere electronica zaken geweest maar ze konden ze nergens leveren. ook niet alleen de lampjes.

Basehead

Kun jij nog vertellen om welk type lampjes het ging? De nieuwe lampjes zitten al in een zwart voetje?

Emiel

Ik heb altijd het complete voorfront in handen ???

Printplaat + plastic

wdzo

Het zijn NEGLIN lampjes type N-14286 verkrijgbaar bij Heuts automaterialen

Ronbroek

Radio's zijn volgens mij allemaal van Mitsubishi Electric. Op Schiphol rijk wordt ook het eea geassembleerd.

Mooi verslag !

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Basehead

De Neglin lampjes zijn 14v 40mA. Ik heb ook gelezen dat er 60mA lampjes gebruikt worden. Weet iemand wat er origineel in zit? ik heb de lampjes vervangen met 12v 40mA, maar deze geven minder licht dan de originele.

vinii

lampjes met voetje...bijna elk dealer heeft ze of ken ze bestellen artikel nummer is: 307 52 175    ze kosten 4,50 excl   p/s
kleur kapjes zitten er op  heb ze zelf vandaag gehaald.

Duell

Citaat van: vinii op 02-10-2007 17:12:41
  lampjes met voetje...bijna elk dealer heeft ze of ken ze bestellen artikel nummer is: 307 52 175    ze kosten 4,50 excl   p/s
kleur kapjes zitten er op  heb ze zelf vandaag gehaald.

Tsss, Volvo dealer Niham in het Forepark (den haag) had ze niet en kon ze zeker weten ook niet bestellen. Konden wel m'n volledige radio opsturen.  ???   Maar dat niet tegen de prijs van 5 lampjes.