ief's avonturen in Oostenrijk

Gestart door ief, 22-04-2007 20:19:16

Vorige topic - Volgende topic

kyro

nou Ief.......... je woont echt schitterend !!!!!

heb  m,n vrouw ook is de pics laten zien
en ze is helemaal om :eusa_dance:

enkel voor de zomer :-\ :eusa_wall:

FGG

Jaja, genoeg nu! Nu even laten liggen, langzaam dooien en rond de Kerst zijn de straatjes weer mooi schoon. :eusa_pray:

Daarna mag 't wel weer gaan sneeuwen. :azn:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ovlov 058

Citaat van: FGG op 12-11-2007 09:18:50
Jaja, genoeg nu! Nu even laten liggen, langzaam dooien en rond de Kerst zijn de straatjes weer mooi schoon. :eusa_pray:

Na 14 dagen regen(zoals bij ons tijdens een oosterijkse vakantie) is de sneeuw wel weg, spijtig want dat is dus wel prachtig aan oosterijk

FGG

Citaat van: ovlov 058 op 12-11-2007 20:55:48
Citaat van: FGG op 12-11-2007 09:18:50

Na 14 dagen regen(zoals bij ons tijdens een oosterijkse vakantie) is de sneeuw wel weg, spijtig want dat is dus wel prachtig aan oosterijk

Dat zeg ik: daarna mag 't wel weer gaan sneeuwen. ;)

ewing

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

ief

Citaat van: Laserblue op 13-11-2007 10:34:09
Citaat van: ief op 11-11-2007 19:11:07
owkee.........nog een paar dan... ;)

http://i36.photobucket.com/albums/e43/ivo1969/Funinthesnow013.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e43/ivo1969/Funinthesnow010.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e43/ivo1969/Funinthesnow006.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e43/ivo1969/Funinthesnow001.jpg

hmm nee, doet me he le maal niks :eusa_think:

:eusa_drool:
de meeste sneeuwval in november in 50 jaar hoorde ik net op het ZDF 8)
Ja inderdaad, het ene na het andere record wordt hier gebroken. Vandaag een zonnige en droge dag zoals ik ze ken van ansichtkaarten uit wintersport oorden.
De nachttemperaturen dalen nu ook fors. minus 7 is nu al heel gewoontjes en overdag -1 tot -2.
Voor de komende dagen staat nog wel meer sneeuw op de planning...... 8) Trekken jullie het nog? :P ;D
Bij de skiliften zijn ze al druk met de voorbereidingen voor het seizoen....begin al ongeduldig te worden. :D
Volvo 850 Clublid
Voor de onwetende is alles mogelijk....
Bij het bord "U rijdt te snel" links af!...

FGG

Citaat van: ief op 13-11-2007 11:47:24
Ja inderdaad, het ene na het andere record wordt hier gebroken. Vandaag een zonnige en droge dag zoals ik ze ken van ansichtkaarten uit wintersport oorden.
De nachttemperaturen dalen nu ook fors. minus 7 is nu al heel gewoontjes en overdag -1 tot -2.
Voor de komende dagen staat nog wel meer sneeuw op de planning...... 8) Trekken jullie het nog? :P ;D
Bij de skiliften zijn ze al druk met de voorbereidingen voor het seizoen....begin al ongeduldig te worden. :D

*zucht*

Laserblue

foto's van het mooie weer misschien? ;D

Het mooiste vind ik altijd de zon die zo mooi weerkaatst wordt in de sneeuwkristallen op de hellingen :eusa_drool:

Laserblue

de enige webcam in Rauris die ik kan vinden  ???

Gmid

Citaat van: Laserblue op 13-11-2007 15:09:56
de enige webcam in Rauris die ik kan vinden  ???

http://cam1.rauris.net/axis-cgi/jpg/image.cgi?

Klopt, alleen ief woont nog een stukkie hoger, in/ tegen Wörth aan.

En t centrum van Rauris waar deze webcam staat is geloof ik sneeuwvrij gemaakt voor een markt of braderie of zo.
Volvo C30 '12

M a r c

Wat nou "global warming"  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

ief

Na een paar gezellige dagen in Nederland gisteravond weer thuis gekomen in Rauris. Onze trip naar Nederland had wel wat voeten in aarde.... :-\
De heenreis verliep gesmeerd. Vrijdagavond 16 november vertrokken met bepakking, vrouw en 2 honden en heerlijk de hele nacht kunnen cruisen, om vervolgens rond 09.00 op zaterdagmorgen bij broerlief en schoonzus te arriveren. Lekker ff ontbeten en de rit vervolgens aan de binnenkant van de oogleden herhaald.
Halverwege de middag vervolgens via Veenendaal richting Borculo om deel te kunnen nemen aan de nachtrit.
In Veenendaal aangekomen bij de riante villa van Geert kwam ik tot de ontdekking dat het achterklepslot van de V70 net zijn laatste adem had uitgeblazen.... :eusa_doh:. Dat is ff sjips, want ik zou ook nog e.e.a velgen mee terug nemen en zag het al helemaal voor me.....bij iedere bocht ff stoppen om mijn uitgevallen lading weer ff van de weg te plukken. :eusa_wall: Geert bood uitkomst met een "spin" om iig er voor te zorgen dat de klep dicht zou blijven. Dit bleek afdoende en met enige voorzichtigheid toch de rit kunnen rijden en weer veilig in het Waalwijkse aangekomen rond een uur of 3 in de morgen.

Ok, dus met spoed op zoek naar een ander achterklepslot, want de terugreis naar AT stond de woensdag erop al op de agenda. En onderweg 2 Golden Retrievers zien wegwaaien is géén optie.... :eusa_shifty:

Auto Rima bracht uitkomst en ik heb daar maandagmiddag een vervangend slot kunnen ophalen.
Broerlief en een goede vriend annex automonteur waren zo vriendelijk om die zelfde avond de zaken te vervangen en tevens een setje achter spatlappen te monteren.....(Ja,Ja ik weet het, maar hier bijna een must)
Alles weer tiptop in orde! Wat kan mij nog gebeuren zou je denken. Woensdagochtend na ontbijt op het gemak vertrokken richting AT en hij ging als de spreekwoordelijke brandweer. Genietend van het koppel van mijn 2.5T zoefend over de Duitse Autobahn ging ineens, bij een gangetje van tegen de 200 km/h, het verrekte Lambda lampje branden.  :o  Wel gloeiende, gloeiende.....om vervolgens de rest van de feestverlichting op het dashboard ook te ontsteken en volledig de pijp aan ene Maarten te geven.

Met het zweet in de bilnaad en zonder stuurbekrachtiging met uitgevallen en niet te herstarten motor richting vluchtstrook gerold..... Links en rechts van mij passerende en claxonnerende medeweggebruikers....
Je hart klopt in je keel......WTF.....en daar sta je dan. Vol beladen, zenuwachtige honden achterin..etc, etc.

Geluk bij een ongeluk....50 meter terug een praatpaal van de ADAC. Eerst ff proberen te starten nog. Starten ging, maar lopen ho maar. Ok, wat nu? Eerst maar eens ff de fluoriscerende vestjes aan en een gevaren driehoek plaatsen. Dan richting praatpaal om er vervolgens achter te komen dat je geen woord verstaat door de herrie van de autobahn. Zo goed en zo kwaad als het ging heb ik duidelijk gemaakt dat ik toch wel graag wat hulp kon gebruiken. Vervolgens het vee, vrouwlief en ikzelf natuurlijk achter de vangrail gaan staan en het wachten op de ADAC was begonnen.
Na een schamele 40 minuten was daar de knalgele Opel Zafira met een alleraardigst heerschap van de ADAC.
Na wat routine controles deed hij een ultieme poging om via de OBD2 stekker een foutcode boven water te krijgen. Tevergeefs......kortom conclusie: Berger inschakelen om de V70 richting ADAC terrein te transporteren. Alle Volvo dealers waren inmiddels al begonnen aan hun "Feierabend", dus de andere morgen zou de V70 richting Volvo worden getransporteerd. Voor ons werd een taxi gebeld en tevens een hotelkamer geregeld waar we met 2 honden terecht konden. De andere dag rond een uur of 3 's middags belde de Volvo garage met het nieuws dat de LMM kapot was. Ik dacht...ALWEER!!!! :o Dat ding is 2,5 maand geleden door Volvo vervangen.....moet niet gekker worden zeg! Ik dit uitgelegd aan Volvo en of ik dan maar ff een rekening wilde overleggen, want dan was het een kwestie van garantie. Kortom, Volvo Zell am See gebelt en die faxten keurig de rekening. Lullige was alleen dat Volvo de LMM niet op voorraad had en besteld had. Dus nog maar een nachtje in het hotel. Gezelligheid kent geen tijd tenslotte. Andere morgen taxi besteld na het ontbijt en richting Volvogarage. Daar stond ie, bepakt en bezakt en weer klaar voor vertrek richting AT.
Er stonden opvallend veel classics op het terrein vie mij op. Na de papierwinkel in orde gemaakt te hebben, konden wij onze weg vervolgen. Na met mijn autoverzekeraar gebeld te hebben, blijken zij ook de afsleepkosten en de hotelovernachtingen nog voor hun rekening te nemen. Pffiew :eusa_whistle:...dat loopt allemaal toch redelijk soepeltjes. De V70 heeft zich vervolgens weer uitstekend gemanifesteerd en deed uiteraard weer of er niks gebeurt was. Toch blij dat ik er weer ben....je maakt wat mee als Volvorijder. ;) ;D
Volvo 850 Clublid

Taranis

Heel verhaal!

Als ik het goed begrijp heeft het LMM-verhaal je niets gekost behalve wat tijd (2 dagen) ?

ief

Citaat van: Taranis op 24-11-2007 12:11:00
Heel verhaal!

Als ik het goed begrijp heeft het LMM-verhaal je niets gekost behalve wat tijd (2 dagen) ?
Bijna...ik denk dat ik nog wel een rekening vande ADAC zal krijgen, want was (nog) geen lid. :eusa_doh: Maar verder zijn de kosten heel beperkt gebleven inderdaad....
Volvo 850 Clublid