Wie is WYD

Gestart door WYD, 30-04-2007 20:55:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WYD

Hoi luitjes,

Aangezien ik binnenkort Volvo wil gaan rijden en dan waarschijnlijk een 850(Estate), heb ik me hier aangemeld. Momenteel rij ik in een Citroën ZX diesel, maar die is me gewoon wat te klein geworden en kan ook geen fatsoenlijke aanhanger trekken wat voor m'n (weekend)werk vaak wel nodig is.
Nou ben ik dus op zoek naar een leuke 850 voor niet teveel geld en dan het liefst een T5 Estate.
Nu heb ik in de buurt een Volvo 850 2.5GLE Estate gevonden waarvan de motor gewisseld is voor een T5-motor. Volgens het laatste bericht van de verkoper heeft de motor 240pk, dus dan lijkt het mij zelfs een T5-R motor.
Ik ben dus erg benieuwd waar ik bijv. de motorcode kan vinden en wat de geeikte punten zijn van de 850 waar ik goed naar moet kijken.
Hebben jullie een lijstje met motorcodes van de 850 T5?

Aangezien ik wel vaker in een 850 en een V70 heb gereden, maar nog nooit eentje met turbo, ben ik ook benieuwd of het goed merkbaar is of de turbo nog goed is of versleten. Is het bij de T5 op een specifiek toerental goed te merken of de turbo nog goed functioneerd en zo ja op welk toerental is dat?

Van de week wil ik een keer 's avonds de 850 gaan bekijken. Mocht er iemand in de buurt van Veenendaal wonen met wat verstand van de 850 en met mij mee willen gaan, dan zou ik dat zeer waarderen en worden eventuele onkosten uiteraard vergoed!
Van de zomer ga ik met m'n vriendin en de hond naar Zweden op vakantie, hopelijk in  een 850!  :)

Mocht ik binnenkort een 850 aanschaffen, dan zal ik deze ook zeker hier even voorstellen!  ;)
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

The Saint

Welkom op het forum WYD.

Ik heb geen antwoord op je vragen, maar succes met het vinden van een goede 850!
No shirt no shoes, no pinball

Joachim1

Hoi WYD,welkom opt forum.
Een non turbo en turbo is wel een groot verschil.
Kun je niet beter een echte T5 nemen?vind het altijd beetje raar
dat er later een ander blok in is gekomen,en daarbij een turbo auto/motor slijt sneller en is duurder in verbruik en onderhoud.

Ps:heb of had jij ook een bx gti?

WYD

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inderdaad meerdere BX'en gehad.
Zowel Gti 8v als Gti 16V.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een 850 T5 estate. Een 850 non-turbo is ook leuk, maar dat gaat me al snel te langzaam, dus koop liever gelijk een T5. Als dat te langzaam wordt kan ik de motor altijd nog laten chippen wat bij een geblazen motor natuurlijk nog wel wat verschil maakt.
Op marktplaats worden er wel wat aangeboden en ook dit forum hou ik wel in de gaten. Het liefst koop ik er 1 van een bekende liefhebber zodat ik wat meer zekerheid heb en geen auto koop die nog geen fatsoenlijk onderhoud heeft gehad.

Wat zijn jullie meningen eigenlijk over de wegligging? Ik heb al gehoord dat ze standaard nogal dweilen maar wat zijn jullie ervaringen met een niet al te extreem verlaagde 850.
De ZX waar ik nu in rijd heeft een sportonderstel en is met 2 vingers door snelle bochten te sturen. Ook de balans tussen onderstuur en overstuur is heel goed en corrigeren gaat dan ook met 2 vingers. Zou mooi zijn als dat met de 850 ook kan na een paar aanpassingen.
Ik ben niet iemand die als een idioot over de Nederlandse wegen crosst, maar slalommen in Lelystad vind ik dan wel leuk om af en toe eens te doen!
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Ricardo

Standaard 850 gaat lekker door de bocht hoor. Ook standaard. Alleen korte bochten en ronde punten zijn niet het sterkste punt. Op de oprit van de snelweg zul je je ZX niet missen hoor. ;D

Norge

Zeg WYD heb jij ook niet op het BX forum rond gehangen? Ken je me nog jeroentje? Had een grijze chic en een escort rst. iig plezier hier.  :P
Had een 850 20v
Opzoek naar een 850 TDi
Rijd nu een Escort RSturbo a 200PK

Wout309t

Volgens mij hangt WYD overal rond, sowieso op diverse Citroen en Peugeot-fora... :eusa_clap:
2011 V70 2.0T R-Design MT

-D©©©L-

Ah... BX ! 
Ik reed als eerste auto een TRD-turbo. 
Geweldige auto, tegen het einde (230.000 km) zoop ie alleen olie in het blok (1 liter op 500 km)
Heeft toen nog 20.000 km gelopen op afgewerkte olie uit andere auto's.
Volgende eigenaar heeft er een ander 1,8 TD blok in gelepeld

Norge

Citaat van: Wout309t op 01-05-2007 19:15:17
Volgens mij hangt WYD overal rond, sowieso op diverse Citroen en Peugeot-fora... :eusa_clap:
hij laat um "wyd" hangen  ;D :P flauw. Toch is een BX een heerlijke auto. Ben er vorig jaar nog mee naar noorwegen geweest. 1.9 TZI ;)
Had een 850 20v
Opzoek naar een 850 TDi
Rijd nu een Escort RSturbo a 200PK

WYD

Haha, ik hang inderdaad op diverse forums rond en dan met name Citroën en Peugeot.
@Jeroen, jou ken ik nog wel! Rij je nu ook Volvo?
Wout309t ken ik denk ik van het 205gti forum.
Wat is de wereld toch klein!   :)

BX'en staan bekend om hun oliegebruik, dit komt meestal door lekkende klepsteelrubbers.

De ZX is met name heel sterk op rotondes en hele korte scherpe bochten, maar ook in tussenstukken tussen verschillende snelwegen. Moet ook wel, de ZX is zo sloom dat ik het gas het liefst niet los laat, dan ben ik een half uur aan het accelereren om weer 120km/h te kunnen rijden  ;D

De 850 die in de buurt te koop stond is inmiddels waarschijnlijk verkocht, want de advertentie is verwijderd en ik hoor niets meer van de verkoper. Zoeken we rustig verder. Moet ook nog eerst de ZX verkopen.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?

Joachim1

#10
Aha toch wel DE WYD DUS  ;D
Maar ik meende dat jij een turbo in je bx gti ant bouwen was,of is dit
project al ten einde?
Ik had ooit een grijze 89er bx 16v type 1 die ooit  bij Oldenhage stond
kenteken was volgens mij TY-43-SB toen ook lid van de bx club  ;)V-tecjes blaas je er wel mee met die raare bxjes  :eusa_dance:

Een mooie T5 voor die prijs kun je wel vinden lijkt mij en kwa vermogen
en rijden is de 850 echt super fijn en dik!
Voor de slalom is de standaart 850 niet zo super maar een setje veertjes
en schokbrekers doen al wonderen.

Veel geluk met je zoektocht naar de mooie 850.

Norge

Citaat van: WYD op 01-05-2007 19:23:59
@Jeroen, jou ken ik nog wel! Rij je nu ook Volvo?

Yep 20v 850. Maar nog steeds ford. ben nog steeds met allerlei projecten bezig. Ben nu een 1.6 EFi turbo aant bouwen. ;) Moet 200PK trekken zometeen. Maja een toekomstig jeroentje gooit roet int eten ;D
Had een 850 20v
Opzoek naar een 850 TDi
Rijd nu een Escort RSturbo a 200PK

FGG

Citaat van: Ricardo op 01-05-2007 15:29:52
Standaard 850 gaat lekker door de bocht hoor. Ook standaard.

Nou, een VPB kan geen kwaad.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marc O.

Citaat van: -D©©©L- op 01-05-2007 19:18:28
Ah... BX ! 
Ik reed als eerste auto een TRD-turbo. 

Haha, ik heb (als 2e) auto een TRD Turbo gereden. Best een fijne auto, supersnel (althans, voor een diesel) en tegelijkertijd superzuinig (1:20). En absoluut geen spatje roest! Ruim een jaar (zo'n 50.000km) in gereden maar nadat een vrachtwagen me van de weg drukte vond ik het tijd worden voor iets veiligers en kocht mijn eerste Volvo, een witte 850. Achteraf ben ik die vrachtwagenchauffeur dankbaar ;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

BenC70ES

Citaat van: Marc O. op 02-05-2007 21:16:07
En absoluut geen spatje roest!

Plastic roest nog altijd niet...  :P

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!