ABS CONTROLLER

Gestart door johnr, 01-05-2007 16:19:38

Vorige topic - Volgende topic

johnr

Ik heb al een tijdt problemen met het ABS-Systeem,je weet wel lampjes blijven aan.
Eerst resetten ze zich nog maar nu blijven ze eigenlijk altijd aan,en als ik start zijn ze soms uit voor ongeveer 10 seconden.
Ik heb de soldeerpunten opnieuw gedaan zoals in een artiekel hier op de site stond beschreven,maar dit had geen resultaat.
Zou het dan toch aan de sensors kunnen liggen,wie heeft hier een idee over.
Ik heb een 850 estate 2.5 20V van 1996.
Johnr

Ludo

Citaat van: johnr op 01-05-2007 16:19:38
Eerst resetten ze zich nog maar nu blijven ze eigenlijk altijd aan,

welke foutcode komt er dan telkens uit?.

johnr

Ik moet hem nog laten uitlezen,maar de laatste keer gaf hij als ik me niet vergis sensor rechts achter

thuur

Citaat van: johnr op 01-05-2007 17:54:27
Ik moet hem nog laten uitlezen,maar de laatste keer gaf hij als ik me niet vergis sensor rechts achter

Heb je die kleine solderingen ook meegenomen of alleen de 2 grote van de pompstekker gedaan?

Gr ;)

rody

ligt de bobinekabel wel goed.
als deze dicht langs de controller licht kunnen ook de lampjes gaan branden.

thuur

Citaat van: rody op 01-05-2007 19:32:25

Welke foutcode krijg je dan?

Gr ???

rody

Citaat van: thuur op 01-05-2007 19:44:32
Citaat van: rody op 01-05-2007 19:32:25

Welke foutcode krijg je dan?

Gr ???
of je dan een foutcode krijgt weet ik niet.

na een  keer wat dingen testen gingen toevallig bij een automaat de lampjes op de bak knipperen en bleef de lampjes op dashb. branden.
voor de bobinekabel los lag was er niets aan de hand; kabel netjes teruggelegd waren de lampjes weer uit.

thuur

Citaat van: rody op 01-05-2007 20:08:23

Lampje aan=foutcode. Waarschijnlijk zit deze code er nog steeds in.

Gr ;)

rody

Citaat van: thuur op 01-05-2007 21:01:22
Citaat van: rody op 01-05-2007 20:08:23

Lampje aan=foutcode. Waarschijnlijk zit deze code er nog steeds in.

Gr ;)

daarom eerst resetten en afwachten tot codes terugkomen.
electronica blijft iets aparts.
al eens in de proces-industrie wezen kijken?

thuur

Citaat van: rody op 01-05-2007 21:28:29

Ik steek mijn peuk met de soldeerbout aan...

Een systeem maakt geen fouten, het kan wel slecht ontworpen of slecht getest zijn. Een foutcode zal volgens "de electronica" altijd terecht worden opgeslagen omdat het zo ontworpen is onder de genoemde omstandigheden.

Neemt niet weg dat de omstandigheden absurd kunnen zijn (bijzonder slecht contact, geen directe massa, bobinekabel bij laagvoltage signalen...) en daarom niet weergeven wat er echt aan de hand is. Dat maakt de electronica dus niet apart ;)

Maar nu weer on-topic?

Gr 8)

Zippo

rody

Citaat van: thuur op 01-05-2007 23:08:12
Citaat van: rody op 01-05-2007 21:28:29

Ik steek mijn peuk met de soldeerbout aan...

Een systeem maakt geen fouten, het kan wel slecht ontworpen of slecht getest zijn. Een foutcode zal volgens "de electronica" altijd terecht worden opgeslagen omdat het zo ontworpen is onder de genoemde omstandigheden.

Neemt niet weg dat de omstandigheden absurd kunnen zijn (bijzonder slecht contact, geen directe massa, bobinekabel bij laagvoltage signalen...) en daarom niet weergeven wat er echt aan de hand is. Dat maakt de electronica dus niet apart ;)

Maar nu weer on-topic?

Gr 8)

dat bedoelde ik dus.  :eusa_clap: :eusa_dance:

gr.  ;)

johnr

Gisteren gingen de lampjes uit,heb het ABS en TRACS op de weg getest en alles doet het.
Vanmorgen nog even gereden en alles is nog OK.
Zou de computer zich dan nu pas gereset hebben een dag na dat ik de soldeerpunten vernieuwd heb of moet ik toch maar even de sensors controleren.

thuur

Citaat van: johnr op 02-05-2007 12:37:28
Gisteren gingen de lampjes uit,heb het ABS en TRACS op de weg getest en alles doet het.
Vanmorgen nog even gereden en alles is nog OK.
Zou de computer zich dan nu pas gereset hebben een dag na dat ik de soldeerpunten vernieuwd heb of moet ik toch maar even de sensors controleren.

Als je een foutcode erin hebt zitten dan kan het zijn dat de lampjes aanblijven na het starten. Bij het op contact zetten (dus ook na het starten) wordt de module getest. Bij het bereiken van 30 km/u wordt de pomp getest en tot en na 40 km/u worden de sensors gecontroleerd (in 2 stappen dus). Als na de eerste keer bereiken van de 40 km/u de lampjes uitgaan en uitblijven kun je er van uitgaan dat de reparatie geslaagd is.

Gr 8)

johnr

Bedankt voor de reactie Thuurbo,ik wacht even af wat er gebeurt,als de lampjers weer aan gaan laat ik het systeem eerst weer eens uitlezen om te kijken wat voor foutcode er in zit,maar ik hoop dat het opgelost is.
Groetjes Johnr