850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

Wout309t

Citaat van: Ludo op 27-02-2012 18:20:29
Citaat van: maruska op 27-02-2012 10:18:06
Citaat van: sjarrel2 op 27-02-2012 10:05:40
Wat voor garantie krijg je trouwens op een nieuw volvoblok als je hem zelf plaatst?
mee eens
en daarnaast, wat is de garantie als je dit laat doen door een niet volvo-garage.. best interessant om eens op te zoeken, als niemand dat antwoord heeft. Weet ik gelijk of, als ik ooit een nieuw blok nodig heb en koop, ik extra investeer..

De garantie op een welles - nietes spelletje krijg je vast en zeker.  ;D

Met een gechipte gasbak krijg je weinig garantie denk ik...
2011 V70 2.0T R-Design MT

)()()sT

Tja da's een lastige discussie die ik hopelijk niet hoef te voeren. Mijn motor heeft net 8000 km. gedraaid dus los van gas-chip-whatever is dat natuurlijk niks.
Het geluid is er nog steeds, maar wat het nou is... Geen tik, geen klop, echt een "bijgeluidje" in de loop van de motor." Ik kan het niet omschrijven.

JeffreyC

Raar verhaal met een nieuwe motor! Hoop van harte dat er niks ernstigs ermee is!!
Zit er geen motorrevisie bedrijf bij je in de buurt? Komt wel vaker voor dat zij geluiden herkennen. Kan misschien/hopelijk een hoop ellende schelen.

btw, huisje ziet er ontzettend goed uit ( zeker met 2 volvo's voor de deur )!
300 PK 390 NM CY T-5R MT
2.0L, 19T, S60R exhaust manifold, 440cc injectors, 3" downpipe, 2.5" catback, RIP kit, 50mm AL intercooler, Koni STR-T, -40mm Intrax,
Porsche/Brembo BBK, Fasttech software, M66 in progress

UserID6342

Citaat van: )()()sT op 27-02-2012 22:29:52
Tja da's een lastige discussie die ik hopelijk niet hoef te voeren. Mijn motor heeft net 8000 km. gedraaid dus los van gas-chip-whatever is dat natuurlijk niks.
Het geluid is er nog steeds, maar wat het nou is... Geen tik, geen klop, echt een "bijgeluidje" in de loop van de motor." Ik kan het niet omschrijven.
Anders luister eens een keer met een stethoscoop, niet dat dat alles zegt maar het geeft je vaak wel duidelijkheid van waar te zoeken qua geluid.

R o b

Er moet gewoon getrapt worden met dat blok!  ;D

Goede chip/remap/flash erin en de NS op! Btw niet op maandag.

elianmars

Citaat van: R o b op 28-02-2012 07:30:23
Er moet gewoon getrapt worden met dat blok! ;D

Mijn idee! Het zaakje zit gewoon vastgeroest ;D

)()()sT

Als dat maar goed gaat  :eusa_shifty:

Vandaag komt de fundering en de vloer erin, dus het echte begin van de aanbouw is gemaakt :D

Daarnaast ben ik net even naar de dealer gereden om iets op te halen, maar ook om eens te laten luisteren naar dat geluidje in mijn blok. Je hoort het (vooral met de kap open hoor, het is niet luid) stationair en als je wat gas geeft.
Ik ben echt aan het twijfelen, straks nog eens goed luisteren met een schroevendraaier in mijn oor (;D) maar ik zou bijna zeggen dat het naast cilinder 5 zit.

- zou het kunnen zijn dat de nokkenas-sensor dat geluid maakt??
- stationair leek ie op benzine minder geluid te maken als op LPG. De dealer-pipo opperde gelijk natuurlijk iets van "pingelen op gas" ??? Dat lijkt me stug, toch?

Verder loopt het ding echt prima, maar van dit soort dingen word ik toch wel een beetje naar  :eusa_shifty:

GeertG

En je had die auto niet even kunnen verplaatsen  :o :o :o

:eusa_snooty:

Succes met zoeken naar probleem en storten vloer !  :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

R o b

Zo dat zijn geen kleine stukjes STOEPTEGELS!!!!!!!!!!!!!!  ;D

(btw, het is het juiste toe te passen product voor de afstand te bewaren "wapening met eps"...dus geen kritiek)

Chris

Subtiel hoor Joost, dat traytje Gulpener op die ene foto ;) ;D.

)()()sT

Taranis

:o

Ik had m'n auto toch even ergens anders gezet denk ik. Succes met de werkzaamheden ;)

En ja, Gulpener Dort is  :eusa_drool:

Chris

Citaat van: )()()sT op 01-03-2012 10:41:03
Gulpener Dort  :eusa_drool:

;D

Die is inderdaad best lekker! :eusa_dance: Had hem hier laatst in een restaurant genomen.

R o b

Citaat van: Taranis op 01-03-2012 10:41:58
:o

Ik had m'n auto toch even ergens anders gezet denk ik. Succes met de werkzaamheden ;)

En ja, Gulpener Dort is  :eusa_drool:

Hij zat natuurlijk in die bouwkeet met koffie!

)()()sT

Op de snelweg komt ie wel meer stenen tegen ::)

;D