850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

mehn

Citaat van: )()()sT op 12-05-2012 18:36:06
maar ik vind 'm ook lekkerder lopen. Lijkt wat directer allemaal.

Zal ook wel een stuk minder tikken nu ;D

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

thuur

Citaat van: )()()sT op 12-05-2012 17:26:11
En dan de montage. Wat zijn die boutjes in die Bosch rotor's "zacht" zeg! Ik maakte de fout om een boutje net te vast te maken. Gelijk voelde ik dat het inbusgat dol werd en bog maar net ging ie eruit.
Aangezien ik nog een Beru rotor had, waar wel fatsoenlijke boutjes in zitten heb ik ze maar uitgewisseld.

Het probleem is meer dat imbus-3-bitjes meestal iets te klein zijn. Met dit als gevolg. Beru en Facet hebben imbus 4 en de bitjes daarvan passen vaak beter.

Gr ;)

)()()sT

Citaat van: mehn op 13-05-2012 00:52:41
Citaat van: )()()sT op 12-05-2012 18:36:06
maar ik vind 'm ook lekkerder lopen. Lijkt wat directer allemaal.

Zal ook wel een stuk minder tikken nu ;D

;D

Ik maak me er eerlijk gezegd niet zo druk meer om. Het tikken wat je al hoort is niet iets in de internals onderin het blok. Binnenkort gaat ie wel binnen de gararantietermijn naar Klijn, maar of daar iets uitkomt ???
Andere ergernis qua geluid: recent de pompolie van de LPi-pomp laten vervangen. Nou klinkt mijn pomp van begin af aan al heel luid en rauw als ie in die hoogtoerige opstartfase zit, maar de monteur van LPG-Technieken was ook wel een beetje verbaasd en gaf gelijk aan dat, als ik voor een nieuwe pomp moest komen op korte termijn, ik wel een goede korting kreeg.
Dat ding doet het dus gewoon maar het lijkt alsof de lagers door mijn tank vliegen ;D

Ben benieuwd hoelang ie het volhoudt ::)

Ludo

Citaat van: arjenT5R op 12-05-2012 18:46:08
Citaat van: Ludo op 12-05-2012 18:05:25
Er bestaat geen interval voor, staat althans niet vermeld, daarom zie je de eerste/af fabriek nog steeds veel gemonteerd.
Als je echt goed kijkt in het donker, kun je de vonkjes wel zien, het bewijs daarvan zie je ook op de foto.
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2012/8c66c191.jpg
Na 3 ton is het geen overbodige luxe, want ook dan wil je nog steeds de vonk door de kabel krijgen...

Dus je zegt dat je kan zien dat er vonkjes overgesprongen zijn naar het metaal?
Hoe ehh zie je dat?

Kijkt eens hoe het aluminium links en rechts van de bobine, zwart is van ingebrande vonken.
Zoals Dirk schrijft, met een plantenspuit water vernevelen.

arjenT5R

Citaat van: Ludo op 13-05-2012 10:35:32
Citaat van: arjenT5R op 12-05-2012 18:46:08
Citaat van: Ludo op 12-05-2012 18:05:25
Er bestaat geen interval voor, staat althans niet vermeld, daarom zie je de eerste/af fabriek nog steeds veel gemonteerd.
Als je echt goed kijkt in het donker, kun je de vonkjes wel zien, het bewijs daarvan zie je ook op de foto.
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/2012/8c66c191.jpg
Na 3 ton is het geen overbodige luxe, want ook dan wil je nog steeds de vonk door de kabel krijgen...

Dus je zegt dat je kan zien dat er vonkjes overgesprongen zijn naar het metaal?
Hoe ehh zie je dat?

Kijkt eens hoe het aluminium links en rechts van de bobine, zwart is van ingebrande vonken.
Zoals Dirk schrijft, met een plantenspuit water vernevelen.

Okido! Eens checken als ik mijn auto weer eens terug heb  ;D
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 13-05-2012 09:01:47
Andere ergernis qua geluid: recent de pompolie van de LPi-pomp laten vervangen. Nou klinkt mijn pomp van begin af aan al heel luid en rauw als ie in die hoogtoerige opstartfase zit, maar de monteur van LPG-Technieken was ook wel een beetje verbaasd en gaf gelijk aan dat, als ik voor een nieuwe pomp moest komen op korte termijn, ik wel een goede korting kreeg.
Dat ding doet het dus gewoon maar het lijkt alsof de lagers door mijn tank vliegen ;D

Ben benieuwd hoelang ie het volhoudt ::)

Nou:

Natuurlijk klinkt het niet zo "luid" in de auto als het filmpje de indruk geeft, maar door de radio heen hoor ik hem nu wel, en zelfs buiten hoor je hem nu draaien. Hij doet het verder nog prima, maar dit soort geluiden geven me niet veel hoop over de levensduur van de huidige pomp  :eusa_eh:

arjenT5R

tijd voor nieuwe olie? Of gewoon nieuwe pomp?
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvobug

Dat lijkt me niet normaal, klinkt als een wasmachine met een steentje erin  :o
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

)()()sT

Citaat van: arjenT5R op 14-05-2012 23:31:53
tijd voor nieuwe olie? Of gewoon nieuwe pomp?

Zie m'n quote: die olie zit er net in ;)
Een nieuwe pomp ja. Zucht, ik zet 't op de lijst.

rovelra

Man houd het dan nooit op bij jou?!!

UserID6342

Oei Joost, die pomp is echt brak :(

)()()sT

Citaat van: rovelra op 15-05-2012 06:45:13
Man houd het dan nooit op bij jou?!!

Inderdaad zeg...

Citaat van: Dirk342 op 15-05-2012 07:05:46
Oei Joost, die pomp is echt brak :(

Ja, klinkt niet echt lekker. Nu moet ik wel zeggen dat het nu net lijkt alsof ie keihard geluiden maakt maar dat is irl. natuurlijk niet zo. Hij klinkt wel wat luider als voorheen en echt heel erg rauw hè.
Vandaag maar eens een mailtje naar de gasboer.

volvobug

Of even contact leggen met deze meneer

http://link.marktplaats.nl/433254947

Geen ervaring mee, maar is al eerder voorbij gekomen op het forum en heeft goede recensies.
Handtekening? 85011806 en Saffronie.

Chris

Pfff Joost... jij hebt ook geen geluk met dat gebakje van je. Ik wens je maar weer succes!

Ludo

Wat heb je in de tank gedaan?.
Het lijkt alsof de pomp iets kapot moet malen.  ;D