850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

maruska

ik zou voor een gele gaan :)
Accessoire verzamelaar - Bijna alle essentials in bezit
T-5R

widebody

Joost, we hebben er al eens over geboomd. Ik zou idd, net als het meerendeel hier, de Saff "gezond" maken met de spullen van de NBP. Heb je nog een reserveblok ook ;D.

De eeuwigheidswaarde van de Saff zal hoger zijn dan de NBP.

Veel wijsheid gewenst bij je besluitvorming ;).

)()()sT

Citaat van: maruska op 27-11-2014 19:04:59
ik zou voor een gele gaan :)

:eusa_whistle:

Citaat van: Marc O. op 27-11-2014 18:36:56
Zeg verraaier, ga je mond spoelen  :eusa_snooty: ;D

Zocht jij niet een NBP achterbumper met dubbele uitsparing en een vrijwel nieuwe R-bumper?

;D

dielie850

Wat je besluit ook is het is voor beide wagens erg zonde :'(
De blauwe ziet echt super uit en de saff rijdt erg fijn en is op wat schoonheidsfoutjes ook een super wagen :eusa_clap:
Kan je Nienke niet gewoon over halen met de saff te gaan rijden ;D

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 27-11-2014 20:57:44

Citaat van: Marc O. op 27-11-2014 18:36:56
Zeg verraaier, ga je mond spoelen  :eusa_snooty: ;D

Zocht jij niet een NBP achterbumper met dubbele uitsparing en een vrijwel nieuwe R-bumper?

;D

Ja! Zal ik zaterdag effe langs komen? ;D
...The Nile isn't just a river in Africa...

StefanCJ

Mooie auto's. Femke ziet er ook goed uit, krijgt vast ook wel last van het Volvo-virus. Leuk hé zo'n kleintje.

:)

)()()sT

;D

Zonde is het wel, het is gewoon jammer hier in NL van die kloterige mrb. waar je het volle pond betaalt terwijl er een altijd thuis staat.
Nynke rijdt heel soms in m'n auto's maar ik ga haar niet dwingen, dan ben ik ook gelijk weer het mikpunt als er wat stuk is  :eusa_naughty:

Meest ultiem is de saffron met een handbak en de motor uit de blauwe, dark walnut houtinleg en optisch netjes van binnen en buiten.... Tja  :azn:

Plan is sowieso om 61 liter LPG tank, bruine injectoren en evt. toebehoren uit m'n 850-trapgeit te laten monteren, want de huidige setup is een kleine tank met gare pomp en witte injectoren.
Eventueel dan de 850 & V70 langs te brengen, met als factor dat het kenteken van de 850 niet meer bestaat  :eusa_eh:

TonV70R

Hoi Joost,

Tja , lijkt me lastig.
Toen ik aan het zoeken was naar een R ben ik aan het kijken geweest naar een Rode 850, helaas op dat moment niet echt iets wat me aanstond.
Daarnaast ben ik wezen zoeken naar een NBP V70R, handbak.Niet echt wat te vinden op dat moment.
Ondertussen zag ik mijn huidige Saffron R in een kleur welke ik eigenlijk niet wou en het was een automaat (wat ik in eerste instantie ook niet wou). Toch wezen kijken.  Daarnaast op zoek geweest naar een mooie NBP, maar helaas op dat moment niet te vinden en in het achterhoofd de Saffron.

Uiteindelijk voor de Saffron gegaan en ik moet toegeven, nog geen moment spijt van gehad. Vindt het gewoon een mooie kleur, zowel in de zon als dan het wat donkerder wordt.
Nadeel is wel tov een NBP dat deze wat meer opvalt, dat was destijds eigenlijk ook de reden om voor een NBP te gaan.

Keuze's maken blijft lastig. Je kunt natuurlijk de NBP demonteren en de goede delen overzetten op de Saffon. Je kunt natuurlijk ook de NBP zo verkopen en van het geld de Saffron verder opknappen.

Je hebt eigenlijk gewoon een luxe probleem als je 2 van zulke auto's op dit moment thuis hebt staan en keuze's moet maken. ;D
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

innocenti

He Joost
Blijft een mooie combi. Dus niet kiezen zolang het niet hoeft. Ik heb dit jaar ook Comets met winterbanden onder de R, net gemonteerd met Conti 830P 205/45/17 banden.

Mbt mn vorige post.
Ik heb inmiddels de achteras gereviseerd met nieuwe rubbers en nieuwe silent blocks. En je raad t al, ik ben van het trillen af. Wat een genot om nu te rijden, had ik n jaar eerder moeten doen. Wel een rotklus, maar het meer dan waard.
Rubbers waar de as mee aan de auto zit waren echt gaar, konden met 1 vinger bewogen worden.

vincen tdi

Het is inderdaad wel een luxeprobleem, maar je kunt natuurlijk ook nog overwegen om onder de NBP een paar wintersloffen te zetten en onder de saf en paar zomersloffen  ;D
Schors je ze om het half jaar lopen de kilometers ook niet zo hard op  :eusa_whistle:
De wereld is rond dus als je lang genoeg onderweg bent kom je elkaar altijd weer tegen :D

BBS

Citaat van: vincen tdi op 27-11-2014 21:30:46
Het is inderdaad wel een luxeprobleem, maar je kunt natuurlijk ook nog overwegen om onder de NBP een paar wintersloffen te zetten en onder de saf en paar zomersloffen  ;D
Schors je ze om het half jaar lopen de kilometers ook niet zo hard op  :eusa_whistle:

Een NBP V70R "winter batssloep?" :eusa_think: ;D ;D
Volvoloos....

)()()sT

Ja, maar in de saf ligt een motor met evt. een probleem, en in de blauwe een met 54.000 gelopen ;D
Uiteindelijk wil ik gewoon een modernere auto en mag de classic voor de leuk erbij :)

Met m'n winterbanden om de Comets heb ik gelukkig ook geen last meer van trillingen, met de Kumho's die er eerst om lagen toch wel een beetje.
Echter, eens de rubbers vervangen is ook iets voor een lange-termijn-to-do-list :)

TonV70R

Citaat van: )()()sT op 27-11-2014 21:45:43
Ja, maar in de saf ligt een motor met evt. een probleem, en in de blauwe een met 54.000 gelopen ;D
Uiteindelijk wil ik gewoon een modernere auto en mag de classic voor de leuk erbij :)

Echter, eens de rubbers vervangen is ook iets voor een lange-termijn-to-do-list :)

Tja, dan toch maar ombouwen als het blok zo weinig gelopen heeft  ;D

Wat betreft de rubbers van de achteras, heb al een as liggen en de tool ook. Maar eens kijken of ik er van het voorjaar aan toe kom.
Honda Supermagna 1987
Ducati 749 2006
MG TF 2002
Focus wagon 2012
Focus Wagon ST line 2022

elianmars

Geweldige foto!  ;D

maartendeb

Veel werk man, van 2 wagens 1 goede maken :eusa_think: Dan zou ik toch echt doorzoeken naar een knappere Saffron met schuifdak als basis (wat je al jaren wilt weet je nog? :angel:).