850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

henry classic v70

Citaat van: T5-4life op 28-10-2016 20:18:07
Helaas kan ik je niet helpen, maar dat wist je al. Nu ik je verhaal lees, komt er toch een vraag naar boven: Werkte de donorkap nog?

Ja, was ik ook benieuwd naar... waarom de gehele kap niet over?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

elianmars

Citaat van: henry classic v70 op 28-10-2016 22:17:50
Citaat van: T5-4life op 28-10-2016 20:18:07
Helaas kan ik je niet helpen, maar dat wist je al. Nu ik je verhaal lees, komt er toch een vraag naar boven: Werkte de donorkap nog?

Ja, was ik ook benieuwd naar... waarom de gehele kap niet over?

Die vraag had ik Joost ook al gesteld. Ik wist dat hij naar Thuur zou gaan voor de kap, maar was in de veronderstelling dat de gehele kap, dus inclusief frame , overgezet zou worden.
Als ik had geweten dat dit de bedoeling was, had ik kunnen waarschuwen dat het (zo goed als) niet zelf te doen is  :eusa_shifty:

elianmars

Oh ja, wat betreft de lijm, volgens mij heeft Memelink een soort Bisontix (contactlijm) gebruikt.

StefanCJ

Ook ik was in de veronderstelling dat de hele kap gewisseld ging worden. Dit lijkt me geen eenvoudige klus.

Redolpho

Kun je de rits niet met twee personen dichtkrijgen? Soort van zoals je een kind een jas aan doet? 1 houd de stof bij mekaar en de ander probeert de rits (eventueel met een kleine tang) dicht te ritsen?

Of ligt de gehele rits eraf?

UserID6342

Succes, want op deze manier is het een schijtklus (en nee, ik begin er ook niet aan).. Had het beter met het hele frame over kunnen zetten en als er een motor kapot blijkt te zijn die vervangen.  Je hebt je zo wel iets op je hals gehaald hoor, pfff...

peteRRR

Citaat van: elianmars op 28-10-2016 22:44:30
Oh ja, wat betreft de lijm, volgens mij heeft Memelink een soort Bisontix (contactlijm) gebruikt.

Alle kans dat die lijm uit de hoek van Saba Select lijmen komt,.http://www.vdb.nl/producten?item=17214

Groet
Blutsie bladie bleu,..ums de bletser bla die bla

id20driver

Vorig jaar heb ik bij mijn C70 de binnenhemel, die gescheurd was vervangen. De ruiter van de rits rond de achterruit is nog steeds bij de dealer te bestellen o/n 8618277
Voor lijm kun je het beste een goede kontaktlijm gebruiken bijv van Bison of Pattex

Ooit zo'n 12-14 jaar geleden heb ik eens een nieuw buitendak op een C70 gemonteerd en ben daar wel een tijd mee bezig geweest. Het is een handeling die uiterst zorgvuldig moet worden gedaan. Er zijn op sommige plaatsen vulplaatjes gebruikt oa bij de rubbers van de zijruitafdekking. Bij demontage moet je deze goed merken zodat ze op de zelfde manier kunnen worden teruggeplaatst. Kijk ook goed hoe de verschillende kabeltjes en klitteband lussen zijn bevestigd. Maak er foto's van zodat je bij montage deze op de zelfde manier kan terug monteren
In VIDA staat de procedure voor de de- en montage van het dak. Ook staan er verschillende filmpjes op YouTube:

https://youtu.be/InvT8GHlrQQ
en
https://youtu.be/_rhKgo_M_V0
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

)()()sT

Het frame was in een dusdanige (beschadigde!) staat dat het niet bruikbaar was om zomaar om te zetten. Daarnaast wordt bij een nieuw dak idd. ook enkel de stof omgezet dus het LEEK het makkelijkst om enkel de stof te wisselen. Een cabriodaken-leverancier doet dat immers ook.

Citaat van: id20driver op 29-10-2016 03:01:28
Vorig jaar heb ik bij mijn C70 de binnenhemel, die gescheurd was vervangen. De ruiter van de rits rond de achterruit is nog steeds bij de dealer te bestellen o/n 8618277
Voor lijm kun je het beste een goede kontaktlijm gebruiken bijv van Bison of Pattex

Ooit zo'n 12-14 jaar geleden heb ik eens een nieuw buitendak op een C70 gemonteerd en ben daar wel een tijd mee bezig geweest. Het is een handeling die uiterst zorgvuldig moet worden gedaan. Er zijn op sommige plaatsen vulplaatjes gebruikt oa bij de rubbers van de zijruitafdekking. Bij demontage moet je deze goed merken zodat ze op de zelfde manier kunnen worden teruggeplaatst. Kijk ook goed hoe de verschillende kabeltjes en klitteband lussen zijn bevestigd. Maak er foto's van zodat je bij montage deze op de zelfde manier kan terug monteren
In VIDA staat de procedure voor de de- en montage van het dak. Ook staan er verschillende filmpjes op YouTube:

https://youtu.be/InvT8GHlrQQ
en
https://youtu.be/_rhKgo_M_V0

Die vulplaatjes kwamen idd voorbij, net als het uitboren van popnagels op die plekken  :eusa_eh:

Citaat van: Dirk342 op 29-10-2016 00:24:11
Je hebt je zo wel iets op je hals gehaald hoor, pfff...

Dat valt wel mee. We zijn als uitprobeersel eens begonnen maar het blijkt niet zo makkelkkk te zijn.
Dan resten er 3 dingen: of een nieuw dak, of verkopen of slopen dat ding.

BBS

Of de vierde mogelijkheid, de C70 zonder dak onder dak zetten en uitsluitend gebruiken bij mooi weer. ;D

En dan rustig op je gemakje verder kijken wat te doen met het dak.

Edit: mocht je de C gaan slopen of wegdoen moet je het wel ff zeggen ;)
Volvoloos....

)()()sT

Dat laatste sowieso. Hij is gewoon dicht hoor. De ruit heb ik gelijmd met polymeer, maar zodra het dak open is geweest gaat ie helaas toch weer los.
Jammere is een beetje dat ie vorige winter bij mijn pa stond maar door z'n overlijden en de verkoop van het huis ben ik die plek 'helaas' kwijt.

widebody

Citaat van: )()()sT op 29-10-2016 08:31:10
Dat laatste sowieso. Hij is gewoon dicht hoor. De ruit heb ik gelijmd met polymeer, maar zodra het dak open is geweest gaat ie helaas toch weer los.
Jammere is een beetje dat ie vorige winter bij mijn pa stond maar door z'n overlijden en de verkoop van het huis ben ik die plek 'helaas' kwijt.

Dan toch maar je eigen garage opruimen en daar naar binnen schuiven?

henry classic v70

Citaat van: )()()sT op 29-10-2016 08:31:10

Is Sikaflex 221 geen oplossing dan?
Dat blijft een beetje elastisch, soort rubberachtige massa zeg maar.
Het moet toch mogelijk zijn om een ruit weer vast te krijgen zonder dat deze los laat nadat het dak open is geweest..?
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

id20driver

Er is al zoveel geprobeerd met het lijmen van de achterruit. Google maar eens. Alle pogingen daar beschreven zijn geen permanente oplossing gebleken

Citaat van: )()()sT op 29-10-2016 08:16:10
Dan resten er 3 dingen: of een nieuw dak, of verkopen of slopen dat ding

Er is nog een vierde optie. Wil je een afdoende en goedkope oplossing? Dan zal je toch de stof moeten overzetten.
Verzamel je moed en ga ermee aan de slag. Zoals ik al zei documenteer alles tijdens demontage. Er kan echt niet zoveel misgaan.
C70 - T5. Convertible Prestige. Turquise Blue Pearl. Black softtop. Beige softleather. Claret woodinlay. Dynaudio Dolby Surround Prologic. Parkingheater

)()()sT

Dank je voor de aanmoediging!! :D
Ik ga er ff over slapen; auto gaat sowieso slapen de komende maanden en wegdoen kan altijd nog.

Hee, even iets anders:
Ik zat recent (in het voorjaar ook al eens) te kloten met een haperende afstandsbediening. Vanmorgen even een nieuwe knoopbatterij erin gedaan (alweer) en nu werkt ie weer.
Echter, deze week opende ik de C met de sleutel omdat de ab. niet werkte en bleek ie dus toch op alarm te staan. Gevolg: een hoop geloei en dus een alarm dat niet uit ging. Wat schetst mijn verbazing: sleutel in contact, starten en lopen en alarm uit  ;D
Dat hoort toch niet?  :eusa_think: