850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Thanks ja ;)
Schrijven op het lijstje :)

elianmars

Zo te zien weet het halve forum het al, Joost ;D

)()()sT

Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

widebody

StefanCJ

)()()sT

Ho ho ho  :azn:

Ik heb eens naar de wijze raad van Dirk geluisterd:

Citaat van: Dirk342 op 26-01-2017 19:06:01
Blijf me toch echt verbazen over die V60 ???  Een ding is voor mij voor nu wel zeker, zon pishok zal hier echt nooit komen, bahbah :(

;D ;D

Nadere info volgt  :D

UserID25761

widebody

He he, daar is ie dan :eusa_clap:.

Gefeliciteerd ermee, Joost. Veel veilige, vrolijke kilometers gewenst.

En je weet waar je moet zijn als je problemen hebt met die auto :eusa_whistle:

FrankvdAa

Haha, eindelijk... een week op moeten wachten ;D

Mooie wagen hoor!
'21 Volvo V90 T8 AWD R-Design, Platinum Grey, B&W, niveauregeling
'03 Honda CB600F (Hornet)
'98 Volvo S70 R, Black Stone, 18T, groene 440cc injectoren, manual swap M59, 3" Ferrita 100cpi DP, 2.5" Ferrita catback, iPD RIP-kit, iPD swaybars, Schutten custom tuning
'96 Volvo 460 1.8i Luxury Line, '92 Volvo 440 GLT 1.7i
--
Weblog    Volvo x70 R-register

Marc O.

Mooi hoor, gefeliciteerd! Wat voor een uitvoering is het?
...The Nile isn't just a river in Africa...

widebody

Te zien aan de grijns van oor tot oor bij Joost zit dat wel goed, Marc ;D.

Taranis

Citaat van: )()()sT op 02-02-2017 21:16:59
Ik heb eens naar de wijze raad van Dirk geluisterd:

Citaat van: Dirk342 op 26-01-2017 19:06:01
Blijf me toch echt verbazen over die V60 ???  Een ding is voor mij voor nu wel zeker, zon pishok zal hier echt nooit komen, bahbah :(

;D ;D

Veel plezier met je pishok en welkom in dit millennium ;D

Mocht je een keertje hulp nodig hebben dan hoor ik het wel ;)

elianmars

Gelukkig hoeven we het niet meer geheim te houden :D

Nogmaals van harte met je nieuwe wagen, Joost! 8)

)()()sT

Nou ja, dat moet zich nog gaan uitwijzen hè  :eusa_pray: :D

Maar inderdaad.... het is toch gebeurd. Al een tijdje liep ik met de gedachte om mijn dagelijks vervoer eens te vervangen voor wat nieuwers. Ik rij zelf inmiddels al 12 jaar 850-platform en van huis uit al sinds 1997  :o
Ik ben nog steeds helemaal wijs met mijn V70R en motorisch/technisch is ie natuurlijk helemaal top. Echter, de rest is toch 440.000 km. oud en als ik daar nog een aantal jaar zo dagelijks mee blijf sturen dan wordt het er allemaal niet beter op.
Los daarvan: je wilt jezelf ook wel eens verwennen en dus ben ik op zoek gegaan naar wat jongers. Maar wat dan? Een V70N? Hmmm, en inmiddels ook alweer op leeftijd. Een NN? Trekt me eigenlijk niet zo. Ik heb de V60 altijd mooi gevonden. Natuurlijk een 'lifestyle' wagon (© elianmars ;D) dus geen enorme verhuisdoos op wielen, en voor velen te 'modern.'

Oké, een V60. Aangezien ik weer flink druk aan de klus ben en ook weer aardig wat rij was de motorisatie de volgende stap. Een benzine op LPG? Hmm, gaat dat bij die dingen? Daarnaast staan de benzine (Ford) motoren me niet aan, dus ben ik al snel naar diesels gaan kijken. Ik had helemaal geen sjoege van die moderne Volvo's en wist niet dat D3/D4 in de eerste jaren fijne Volvo 5-clinders zijn (als de trouwe D5) maar dan een 2.0 i.p.v. 2.4.
Afgelopen maanden flink 'geMarktplaatst' en samen met Armin veel advertenties bekeken. Natuurlijk had ik dan wel een wensenlijstje; als ik dan ineens een stukje dieper ga, dan ook met alles erop wat ik wil. Dus: xenon, open dak (must), het liefste handgeschakeld en als het kan niet teveel kilometers.

Na een tijdje een paar auto's gevolgd en bekeken te hebben kwam ineens 2 weken geleden eentje online die er in de tekst interessant uitzag. Er stonden nog geen foto's bij, want de auto kwam uit België en was net voorzien van kenteken en stond bij de poetser. Toch een mailtje eraan gewaagd en gelijk een prettige reactie. Zodra de auto terug was na het weekend zou de verkoper me bellen en foto's sturen; zo geschiedde.
Vorige week gaan kijken, en na een poosje op de A2 met diverse mensen gebeld te hebben (waaronder Nynke ;D) besloten de auto te kopen. Vandaag dus opgehaald  :eusa_dance:

Het betreft een dus een Volvo V60 D3 met de volgende kenmerken:
- bouwjaar 11-2012;
- kleur zwart;
- handbak;
- 90.000 km. gelopen met volledige onderhoudshistorie van de dealer;
- lederen bankstel;
- schuifdak  8);
- privacy glass;
- navi;
- etc.

De eerste 130 km. zitten erop. Ik had het al verwacht maar: wat rijdt dat heerlijk zeg. Zo stil en soepel, de motor snort in de 5 bij 120 2400 toeren, en... ow ja, we hebben nog een 6 :D
Dan merk je echt dat onze geliefde classic een oude auto is. Niks mis mee, maar het rijdt echt ongelofelijk veel moderner.
De komende dagen maar eens de auto ontdekken en dan eens nadenken over wat 'opleukerij' want ja, er moet natuurlijk wel op termijn nog wat aangepast worden ::) ;D

Een paar plaatjes:

En de V70R? Gaat ie weg? NATUUUURLIJK niet!  8)