850 T-5R CY | V60D

Gestart door )()()sT, 03-05-2007 16:52:15

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Ziet er idd lekker uit! Welk type eindstuk is dat trouwens wat op je uitlaat zit?

)()()sT

Ovaal 90x120 mm. van ET

)()()sT

Een fotootje van deze week; eventjes het blokje voorzien van vers sap:

Daarnaast:

*Het uitlaatexperiment deel 2*

Missie: geslaagd  :eusa_dance:
Ik heb begin vorige week gelijk even gebeld met de maker van de pijperij, omdat ik me toch vreselijk irriteerde aan de toch nadrukkelijk aanwezige brom bij ca. 2500 toeren.
Anderhalve week met oorkappen op gezeten (zo erg was het gelukkig niet) en vanmorgen had ik een afspraak om e.e.a. te bekijken en eventueel monteren van een demper.

Na alleen al de straat uit gereden te hebben mocht ik al omdraaien, want hij was het met me eens, dit was niks.

Erna zijn we gaan "experimenteren" met draaiende motor. Eerst de rechter buis dichtstoppen, stil. Linkerbuis dichtstoppen, ook stil. Allebei open: zware bob-bob-bob-bob (klonk toch wel mooi stationair).

Erna hebben we gewoon op het uiteinde van de rechter demper een freeflow demper gestoken; gelijk was het geluid een stuk stiller. Erna nog eentje op de linker: nog stiller.
Ik heb gelijk aangegeven dat ie aan allebei de kanten een demper mocht monteren en zo geschiedde.

Resultaat: ik heb er een compleet andere auto door. Hij is zelfs nog stiller geworden en klinkt eigenlijk bijna weer als origineel met originele DP. Het geluid klinkt ook een beetje als de AWD's met standaard dubbele pijp.
Ik ben er zeer content mee, temeer omdat hij een vriendenprijsje maakte voor de beide dempers, super service  :eusa_clap:.
Tijdens de rit terug hoorde ik hem totaal niet meer, alleen met lekker doorgassen.

Bij Nijmegen kwam ik dit nog tegen:

;D ;D
Een Italiaanse politiewagen met ervoor een motorrijder met cameraman achterop. Had ik hiervan nou ergens al een foto gezien op het forum?

Daarnaast, zoals in het "wie ben ik" topic al aangehaald: Thijs is nog langsgekomen en was getuige van de stilte in de auto. Erna zijn we nog even lekker gaan Mac-en en heb ik de terugrijs aanvaard.

rogerV701998

Citaat van: )()()sT op 09-10-2009 17:54:03
Een fotootje van deze week; eventjes het blokje voorzien van vers sap:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2009/DSC00579.jpg

Daarnaast:

*Het uitlaatexperiment deel 2*

Missie: geslaagd  :eusa_dance:
Ik heb begin vorige week gelijk even gebeld met de maker van de pijperij, omdat ik me toch vreselijk irriteerde aan de toch nadrukkelijk aanwezige brom bij ca. 2500 toeren.
Anderhalve week met oorkappen op gezeten (zo erg was het gelukkig niet) en vanmorgen had ik een afspraak om e.e.a. te bekijken en eventueel monteren van een demper.

Na alleen al de straat uit gereden te hebben mocht ik al omdraaien, want hij was het met me eens, dit was niks.

Erna zijn we gaan "experimenteren" met draaiende motor. Eerst de rechter buis dichtstoppen, stil. Linkerbuis dichtstoppen, ook stil. Allebei open: zware bob-bob-bob-bob (klonk toch wel mooi stationair).

Erna hebben we gewoon op het uiteinde van de rechter demper een freeflow demper gestoken; gelijk was het geluid een stuk stiller. Erna nog eentje op de linker: nog stiller.
Ik heb gelijk aangegeven dat ie aan allebei de kanten een demper mocht monteren en zo geschiedde.
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2009/DSC00581.jpg

Resultaat: ik heb er een compleet andere auto door. Hij is zelfs nog stiller geworden en klinkt eigenlijk bijna weer als origineel met originele DP. Het geluid klinkt ook een beetje als de AWD's met standaard dubbele pijp.
Ik ben er zeer content mee, temeer omdat hij een vriendenprijsje maakte voor de beide dempers, super service  :eusa_clap:.
Tijdens de rit terug hoorde ik hem totaal niet meer, alleen met lekker doorgassen.

Bij Nijmegen kwam ik dit nog tegen:
http://img.photobucket.com/albums/v459/joost031277/Volvo%20850/Volvo%20850%20Joost/2009/DSC00583.jpg

;D ;D
Een Italiaanse politiewagen met ervoor een motorrijder met cameraman achterop. Had ik hiervan nou ergens al een foto gezien op het forum?
Daarnaast, zoals in het "wie ben ik" topic al aangehaald: Thijs is nog langsgekomen en was getuige van de stilte in de auto. Erna zijn we nog even lekker gaan Mac-en en heb ik de terugrijs aanvaard.

Yep, Klik ;D

Jij hebt een verdraaid mooie auto Joost. Wil ik wel eens live zien.

Gr. roger

)()()sT

Tja van dichtbij is te zien dat ie aardig mishandeld is in het verleden.
Maar ja. Beetje mag ook wel met 325.000 km ;)

Sbv

Fijn heh dat irritante geluid. Ben wel benieuwd hoe het klinkt bij je. Het staat alvast een stuk mooier.

)()()sT

Ehhh, morgen ben ik in Bennekom ;D

Sbv

Citaat van: )()()sT op 09-10-2009 20:36:13
Nou ik kom er in de buurt, onderweg naar Dusseldorf. Komt een andere keer wel anders was ik zeker gekomen

elianmars

Citaat van: Sbv op 09-10-2009 20:38:13
Citaat van: )()()sT op 09-10-2009 20:36:13
Nou ik kom er in de buurt, onderweg naar Dusseldorf. Komt een andere keer wel anders was ik zeker gekomen

Ah, je gaat via Duitsland. Ik wilde je bijna voorstellen om jullie weg te brengen, maar dat laat ik nu wel uit m'n hoofd  ;D ;D

elianmars

Mooi dat het geluid nu eindelijk is zoals je wil, Joost!  :)

Zoals ik al zij (ik schrijf 't maar met dezelfde ij als jouw terugrijs  ;) ;D), misschien tot morgen!

GeertG

Dus is het het rijsje ( ;D) wel waard geweest.
Mooi dat je content bent !

Ben ook wel eens benieuwd.
Wordt tijd voor een reservesleutel-uitwissel-luister-naar-nieuw-geluid-met-kop-koffie-mini-meeting  :)
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 09-10-2009 17:54:03
........ en en heb ik de terugrijs aanvaard.

Zie het nu net pas  :eusa_doh:

Zoals in het meetingboard al geschreven ben ik vandaag naar de poetsdag van de 850club geweest. Het was een hele gezellige en nuttige dag!

Ook hier even de foto's van de mijne:

Vandaag dus weer een kilometertje of 350 gereden, en wat is ie stil met die 2 extra dempers  :eusa_drool: :eusa_dance:

elianmars

't Is toch een mooie bak hoor, Joost! 

Ondanks de deukjes hier en daar.

Vanmiddag nog vergeten tegen je te zeggen, ik zag dat het linker voorspatbord ook een gemeen deukje heeft. Ik heb nog een strakke liggen (spatbord, natuurlijk....).

fearless

Mooie auto, en dat uitlaatje ziet er echt netjes uit.  :eusa_clap:

Ludo

Citaat van: elianmars op 10-10-2009 19:17:21
Vanmiddag nog vergeten tegen je te zeggen, ik zag dat het linker voorspatbord ook een gemeen deukje heeft.

Och, eentje meer of minder maakt nu ook niet meer uit.  ;D

;)