Koppeling/druklager/vliegwiel

Gestart door 850maniak, 03-05-2007 21:05:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850maniak

Mijn auto staat nog steeds bij de garage, omdat de koppelingsset, hydraulische druklager en krukaskeering vernieuwd moet worden.
Word ik gebeld door het bedrijf met de mededeling dat ook de carterventilatie (verstopt) en het vliegwiel vernieuwd moeten worden.
Wat doet het vliegwiel eigenlijk, de prijs is ca. 700 excl. btw en moet in Zweden besteld worden. Heeft iemand hiermee ervaring?


Turbobiker

Vliegwiel is een zwaardere massa, die zorgt dat de motor niet meteen terug valt in toeren als je gas los laat. En dat je makkelijk weg kunt rijden bij een verkeerslicht.

Maar volgens mij zijn die heel goedkoop op de sloop te halen.

(en wat kan er eigenlijk mis mee gaan?)
De Tussenpaus

thuur

Een vliegwiel krijg je niets aan, tenzij er oneigenlijke mechanische krachten op los gelaten zijn.

Ik zou eens vragen wat er dan precies mis is met dat wiel en hoe dat zo gekomen is... :eusa_think:


Carterontluchting wil wel een dichtslippen ja... Voorkomen is beter dan genezen, kortom: gas geven ;)


Gr 8)

Enno

Zit er misschien een slag in het vliegwiel?

frekko

een vliegwiel dat gegroefd is is niet zo erg maar een vliegwiel dat haarscheurtjes heeft op het aanlegvlak van de plaat door oververhitting zou ik toch wel vernieuwen
en dan is een 2e hands zeker een optie mits het dezelfde is ik kan me voorstellen dat er verschillende zijn dus letop je motorcode
meestal blijft het vliegwiel wel goed dus kans van slagen is groot in de 2e handssector

succes Fred