Turbo 3weg klep!?

Gestart door Joachim1, 03-05-2007 21:29:52

Vorige topic - Volgende topic

Joachim1

Wat zijn de kenmerken van een 3wegklep van de turbo die stuk is?
Heb al mijn slangen nu goed ziten maar ding schiet omhoog in de druk zakt weer en schiet weer omhoog zakt weer en dan komt de einddruk op 0,9?
Gaat van 1,2 trug naar 0,6 en weer naar 1,2 etc etc  :eusa_wall:
Of kan dat ook met de software te maken hebben?

Ludo

heb je niet gewoon een lek slangetje?.

M a r c

als de tcv kapot is draai je gewoon basisdruk

heb je niet een probleem met je wastegate (zwaar punt) of actuator?

als de ecu een fout bespeurt gooit ie er ook wel eens de druk af, die zakt dan, de fout verdwijnt en dan komt de druk weer terug....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Joachim1

Ik weet het ook niet meer met die k*t turbo,s dp,s chips remaps pff niets werkt zoals ik wil en heb alles nieuw en goed!kan dus alleen in de software of de driewegklep ziten lijkt mij?heb net alles los gehad en het zit zonder scheuren en de slangen zijn nieuw en klemmen ziten gewoon goed nu!
Zaterdag maar een standaart ecu bij elferink scooren en kijken wat het ding dan doet!(net nog een nieuwe typ klepje er op gemaakt...morgen even testen pfffff!

Joachim1

Citaat van: M a r c op 03-05-2007 21:44:53

als de ecu een fout bespeurt gooit ie er ook wel eens de druk af, die zakt dan, de fout verdwijnt en dan komt de druk weer terug....
Aha dat kan het zijn ze hebben net weer met mijn ecu ziten draaien bij mijn tuner maar ze krijgen het niet goed...voor ik er heen ging geen probleem alleen druk was te hoog(1,45) maar liep niet omlaag,wel pingel bij 1,45!dit komt omdat ik nu een nieuwe koppeling heb en daardoor is de druk omhaag gegaan van 1,3 naar 1,4 a1,5    ik hoopte dat ze dit vanavond konden verhelpen?maar nee dus!

M a r c

ik denk niet dat het de tcv is...

het lijkt erop dat 'iets' de ecu triggert om in noodloop te gaan, eenmaal in noodloop verdwijnt de storing en gaat ie weer normaal lopen.

is wel een leuk zoekplaatje...  :eusa_doh:

info@europeantuning.nl

M a r c

Citaat van: Joachim1 op 03-05-2007 21:48:34
Citaat van: M a r c op 03-05-2007 21:44:53

Aha dat kan het zijn ze hebben net weer met mijn ecu ziten draaien bij mijn tuner maar ze krijgen het niet goed...voor ik er heen ging geen probleem alleen druk was te hoog(1,45) maar liep niet omlaag,wel pingel bij 1,45!dit komt omdat ik nu een nieuwe koppeling heb en daardoor is de druk omhaag gegaan van 1,3 naar 1,4 a1,5    ik hoopte dat ze dit vanavond konden verhelpen?maar nee dus!

Slipte je koppeling dan eerst? Anders zie ik niet in waarom je turbodruk na montage van een nieuwe koppeling omhoog zou gaan... Enfin. Turbodruk (cq de vraag naar lucht) wordt in de ecu geregeld. Wat voor voorontsteking draait ie bij max. druk?

info@europeantuning.nl

Joachim1

Andere ecu en daar weer software op laten zeten die wel goed werkt een optie?Heb verder geen check engine ofzo  :eusa_doh:
Toch maar een ecu aan de buurman doen voor rica software anders  :eusa_boohoo:

Ontsteking weet ik niet?en weet ook niet of ze dat kunnen zien?
Ding heeft altijd perfect druk gemaakt en gehouden!baal hier van eerst pingel 1,45bar en nu noodloop ecu waarschijnlijk!

Zippo

Welke turbo zit er nu op?
Anders heb ik nog een ecu te leen.....  :eusa_drool:

Joachim1

heb nu de sofware er op staan die ik als eerste er op had toen ik nog geen dikke uitlaat had en geen nieuwe koppeling,maar met deze software werk het nog niet terwijl het er wel altijd goed op heeft gedaan?of maakt dat voor die noodloop van de ecu niets uit?

Joachim1

Citaat van: Zippo op 03-05-2007 21:58:54
15g zal mooi zijn om even te testen,als het daar in zit snap ik het ook niet meer  :o

Zippo

Citaat van: Joachim1 op 03-05-2007 22:00:09
Citaat van: Zippo op 03-05-2007 21:58:54
15g zal mooi zijn om even te testen,als het daar in zit zoek ik wel een andere tuner haha

Zal morgen ff bellen. De mijne gaat niet lukken.

Joachim1

Aha jammer,we kijken wel weer wat het word maar kan mij niet voorstellen dat het uit het niets opeens in de hardwear zit.

M a r c

Hij heeft het ooit wél goed gedaan?

info@europeantuning.nl

reneetje

Wie zit er aan jouw ecu te draaien dan? ::) Ik bedoel dat doe je niet zo maar ff zonder degelijke kennis van zaken....... ???....
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)