Blauwe rook / Project Smokey and the German

Gestart door GermanR, 07-05-2007 01:02:04

Vorige topic - Volgende topic

matRRR

aah, die heeft een tijdje op mobile.de gestaan, stond achterop de achterruit iets van bedrijfsreclame ofzo..
Ik schrok toen van de foto van onder de motorkap, dik aangekoekte olie op de bruine kleppendeksels...
Was al bang voor problemen voor een aanstaande koper ::)
Je bent in ieder geval goed bezig zo..

Turbo...Tja, op het forum zijn daar al een grote hoeveelheid posts over geweest!
Mogelijkheid is om eens op ebay te kijken!
Je kunt ook meteen voor een 18T gaan, deze past namelijk perfect op de originele downpipe (weet ik uit ervaring). Daarnaast is de prijs van een 18T exact hetzelfde als een 16 T. vergeet niet straks te kijken of de aansluitingen van de carterventilatie black sludge vertonen!
Succes met de klus, gaat een mooie wagen worden!!! ;D ;D ;D
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Joachim1

Ik zou geen turbo 2ehands kopen als deze al een ruime tijd niet gedraaid heeft.
Wel jammer dat de techniek soms niet goed word onderhouden,maar je hebt strax wel een mooie Duitse R   8)

matRRR

nu je het blok er toch uit hebt, is het ook een goed moment om dat kleppendeksel effe lekker te soppen, met dasty(ontvetter van de LIDL) of remmenreiniger is het redelijk goed schoon te krijgen..
En dan mooi polijsten! ;D ;D

Probeer dat maar eens als het blok er weer inzit >:(,
en dit maakt je motorruimte straks helemaal top!
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

-D©©©L-

Citaat van: matRRR op 10-05-2007 14:16:03
...met dasty(ontvetter van de LIDLWibra !  ;D) of remmenreiniger is het redelijk goed schoon te krijgen..
En dan mooi polijsten!

GermanR

Okey dat gaan we dan eens proberen.
Laat ik nu net iemand kennen die verslaafd is aan auto onderdelen polijsten.
Kan ik hem weer blij maken, maar dat word wel zo goed als een spiegel.
Die heeft een Golf 2 VR6 op papieren jawel  ;D en die heeft ook nog een VW Jetta uit begin 80, die word meer ghroom en polijst als wat anders. Ik vind het persoonlijk niks al dat bling.  :eusa_naughty:

Met die dasty kan ik natuurlijk wel het onderblok mooi schoon maken. Die polijster gebruikt oven reiniger om motoren en bakken schoon te maken, schijnt ook goed te werken.  :eusa_think: :eusa_snooty:

GermanR

Een goeie moederdag toe gewenst voor de gene die zich aangesproken voelen.

Ik had een koppeling gevonden voor de R. iemand bekend met de koppeling.

http://cgi.ebay.co.uk/VOLVO-850-2-3R-T5R-5-PADDLE-RACING-CLUTCH-CGPP-6655_W0QQitemZ260110353648QQihZ016QQcategoryZ43120QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Of deze maarja 1000 pk is wel erg veel. Hahahahahah.

http://cgi.ebay.co.uk/Volvo-1000-bhp-Clutch-850-S70-V70-C70-T-5-T5-T5R-R_W0QQitemZ170093526367QQihZ007QQcategoryZ10432QQrdZ1QQssPageNameZWD1VQQcmdZViewItem

Ik hoor of zie het wel weer.

Greetzzzzzzzzz

Joachim1

Een R koppeling lijkt mij zat,die op ebay moet je wel het goede type druklager voor jou bouwjaar bij bestellen lijkt mij?

Mijn turbo is nu ook gaar   :eusa_wall: komt deze zomer een nieuwe orginele onder
want het olie verbruik gaat na een paar dagen turbo gebruiken erg omhoog  :eusa_shifty:

M a r c

Die tweede set is een Spec Stage3+.... maar dan zonder de stickers met "SPEC".... zolang het maar geen goedkope Chinese knock-off is  :eusa_think:  En hij is véél te duur ermee.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

GermanR

Ik neem aan dat het druk lager er bij zit, altands hij staat wel op de foto.
Alleen het grapige is dat hun onderaan zetten dat hij voor een 5252fs motor is, maar die heeft een koppeling van 220mm en zonder turbo, en de R een van 240mm. Dus ik heb ze maar een mail gestuurd om te vragen of hij dan ook echt op een 97" R past. met motor code 5234T4.

Afwachten dus.

GermanR

Ik heb de motor vanmiddag voor het grootste gedeelte gedemonteerd.

Alleen het volgende.

Ik zag dat de poelies van de nokkenassen sleufgaten hebben.
Je kunt ze een behoorlijk stuk schuiven, zeg maar een tandje of 3.

Wie weet hoe je deze met monteren weer precies kan afstellen,  :eusa_think:

ik heb ze wel gemerkt. Alleen er heeft iemand anders die er waarschijnlijk niet zo heel veel van weet, de kop er een keer af gehad. De olie kanalen in de kleppendeksel zaten bijna dicht met vloeibare pakking. Gelukkig geen schade. Ze hadden een m7 bout met een m8 bout vervangen. Dus dat moet ik weer ff heel mooi in orde maken. Verder is de kop in goeie staat.  ;D

Het blok is in goeie staat.   ;D ;D ;D De hoon krasjes zitten er nog allemaal netjes in en de zuigers zijn nog mooi rond. Ik zal wat foto's maken. Van het weekend als ik tijd heb gaat het onderblok uit elkaar.

Ojah turbo is zo gaar als ik weet niet wat, dat was dus de grote boosdoener.
Zit te twijfelen tussen een 16T of een 18T.

Johann

Nokkenassen kun je het makkelijkste een tool voor gebruiken van de dealer waarmee je beide assen op BDP zet en de poelie daar op af kunt stellen.
Normaal staan de schroefgaten van de assen vrijwel in de midden van de sleufgaten in de poelie. De sleuven aan de achterkant van de nokkenassen staan dan horizontaal, een boven de midden en de ander onder de middenlijn. Dit omdat de sleuven niet op de middenlijn zitten.

GermanR

Okey. Dan moet ik dus even bij Harry langs. (Harry arendsen Volvo dealer)
Ik heb nog even de tijd, eerst het onderblok naar het revisie bedrijf.

Deze kwam ik ook nog tegen, is denk ik ook wel makelijk en niet duur.

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ih=012&sspagename=STRK%3AMEWA%3AIT&viewitem=&item=220112360949&rd=1&rd=1

De 5 paddle cinterkoppeling past voor de R en komt op 400 euro, alleen hij verstuurd hem alleen in Engeland. Daar ben ik het natuurlijk niet mee eens en ga proberen om hem zo ver te krijgen dat hij hem toch op stuurt.

Verslag volgt.

ed

Ik neem aan dat je de code scanner bedoelt. Ik heb ook eens naar dat ding zitten kijken, maar of het goed werkt ben ik niet zo zeker van. Zeker met een model van 95-96, die een soort tussenvorm hebben van ODB en ODBII. Er staat toch bij dat hij wereldwijd verzend?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

GermanR

Waarschijnlijk ga ik er toch meer werk van maken, dus graag tips.  8)

Ik zit aan drijfstangen te denken, turbo, downpipe en evt. een chippie op maat.

Koppeling kan waarschijnlijk toch hierheen verstuurd worden.  ;D