Blauwe rook / Project Smokey and the German

Gestart door GermanR, 07-05-2007 01:02:04

Vorige topic - Volgende topic

GermanR

Goeiendag mensen van het goeie leven.

Ik heb sinds vorige week een zwarte 850R er bij gekocht.

Maar nu is het volgende het geval.
Als ik normaal met de auto rij boven de 3000 rpm is er niks aan de hand, maar zodra ik schakel zet ik de hele straat blauw en dan ook echt blauw. mensen achter mij zien niks meer.
Als ik onder de 3000 rpm rij blijft hij roken.

Ra ra wat is dat, evt. de turbo mischien. Het turbine wiel komt niet tegen de behuizing aan, maar vind de speling net iets te veel in mijn ogen.

Ik zag dat de karterdruk vrij hoog was dus het blok gaat er uit en word gereviseerd, nieuwe zuigers lagers etc.

Mischien dat een van jullie hier al ervaring mee heeft?, dan hoor ik dat graag.

Eugene

turbo is een mogelijkheid, maar ook de carterventilatie..

Ik zou niet meteen gaan reviseren, misschien is het iets goedkopers/simpelers.

Meet de compressie eens.

If it's not blown, it sucks...

GermanR

Ja carterventilatie had ik iets over gelezen.
Maar de carterdruk is veel te hoog, hij rookt te veel uit olie pijl stok en vuldop.
Dusssss ik heb vanmiddag al bijna de motor er uit gehaald en wil toch een revisie doen,. Compressie kan ik evt. nog wel doen maar denk dat die niet al te best is. hoef alleen de uitlaat nog los te halen en de motorsteunen en dan kan het hart er uit. Koppeling moet ook vervangen worden dus kan in een moeite door.

Het ging mij eigenlijk om of de turbo nog goed zou zijn of dat het echt van de motor cq carterventilatie komt. Ik kan me niet voor stellen met een dicht carter ventilatie dat dat zo erg rookt.

Bedankt voor de reactie

Ricardo

Citaat van: GermanR op 07-05-2007 01:13:51
Dusssss ik heb vanmiddag al bijna de motor er uit gehaald en wil toch een revisie doen,.

Handige jongen. Je doet net alsof je een andere broek aandoet. Die blokken gaan toch nooit stuk? Dat roken kan toch verschillende andere oorzaken hebben?
Als je dit kan kan je van die gele toch ook een handbak maken? Ik vraag dit omdat ik er zelf ook van droom om ooit een handbakconversie te doen.

animalT5R

Hoeveel km heb het blok gelopen?
Lijkt me eerder dat je turbo stuk is,en dan icm je carterventilatie kan je deze symptomen hebben.
Aan de andere kant,als je het blok weer helemaal als nieuw maakt,kan ie er wel weer een behoorlijke tijd tegen  ;)
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

GermanR

Allererst bedank voor de reactie.  ;D

Ja motor er uit halen doe ik met plezier. Zeker omdat je dan alles super schoon kan maken. En hij zal straks weer als een een nieuwe roffelen.  ;D Ik doe het ook volledig zelf dus de kosten zijn dan ook niet zo heel erg hoog. Zelf vind ik het maar niks als er veel rook uit het blok komt. (te veel carterdruk)

Met de handbak heb ik meer plezier als met de automaat, maar een conversie hhhhhhmmmmm heb ik zelf ook al eens aan gedacht maar laat de auto liever orgineel. Ik kan ze wel eens naast elkaar zetten en kijken of dit enigsinds mogelijk is. Je zit namelijk nog met de automaat computer te kijken. Geen idee of dit dan storingen gaat geven.

Ik hou jullie op de hoogte, morgen weer verder met de motor.

OMD

Citaat van: GermanR op 07-05-2007 12:31:08
Allererst bedank voor de reactie.  ;D

Ja motor er uit halen doe ik met plezier. Zeker omdat je dan alles super schoon kan maken. En hij zal straks weer als een een nieuwe roffelen.  ;D Ik doe het ook volledig zelf dus de kosten zijn dan ook niet zo heel erg hoog. Zelf vind ik het maar niks als er veel rook uit het blok komt. (te veel carterdruk)

Met de handbak heb ik meer plezier als met de automaat, maar een conversie hhhhhhmmmmm heb ik zelf ook al eens aan gedacht maar laat de auto liever orgineel. Ik kan ze wel eens naast elkaar zetten en kijken of dit enigsinds mogelijk is. Je zit namelijk nog met de automaat computer te kijken. Geen idee of dit dan storingen gaat geven.

Ik hou jullie op de hoogte, morgen weer verder met de motor.

Je kan de automaat ECU lostrekken en dan zou er niets moeten gebeuren als je handbak erin zet... ( dat is wat ik ondervonden heb op amerikaanse sites, maar ik kan geen garantie geven )

ik sta zelf ook op het punt om de knoop door te hakken voor een conversie naar handbak, tis zoveel leuker :D

GermanR

Mja dan ook nog rempedaal ombouwen en koppelings cilinder etc. Word wel ff knutselen. ;D

OMD

tsja, moet niet echt een probleem zijn.

Sloop 850? kan je misschien het complete zaakje uithalen...

matRRR

heb ook een soortgelijk probleem met mijn duitse zwarte 850R gehad, mooie auto btw( heb je ook foto's??)

Er zijn een aantal mogelijkheden waar je rekening mee moet houden:

1. Verstopte carterventilatie, meest voorkomend en kan ook je turbo naar zijn grootje maken, zie post van animal,
Ik zou hem sowieso vervangen,daarnaast heb je bij de verhoogde carterdruk ook een grote kans op olielekkage bij je krukas keerring, zou deze danook maar meteen meenemen, kost weinig en je hebt het blok toch al los..

2. defecte turbo, merkbaar door slechte vermogensafgifte en onregelmatig lopen, tevens vind je dan VEEL olie in je intercooler, intercoolerslangen en het gasklephuis, en fink roken natuurlijk.

3. poreuze klepsteelrubbers, zelf ook gehad, heb de turbo en carterventilatie een tijdje geleden vervangen maar hield problemen houden met blauwe rook bij lang stationair draaien en dan gas geven.Ook deze klepsteelrubbers zelf kosten ook een paar euro per stuk...

4. slijtage cylinders/zuigers.
Laat de compressie voor de zekerheid even meten, want je weet nu niet hoe je cylinderwanden/zuigers/olieschraapveren/zuigerveren eraan toe zijn.
Let op! een verminderde compressie alleen zegt niet zoveel, maar kan je alwel een duwtje inde goede denkrichting geven.

Zou alle punten even aflopen voor de zekerheid!
Al denk ik vooraf voornamelijk richting, carterventilatie met/zonder defecte turbo.

Succes in ieder geval, in mijn ervaring was het al met al een duur klusje :-\
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Gunnar

Houston !

We are driving on oil !
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

M a r c

Ik gok op een gare turbo
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

GermanR

Dank U dank U, Daar kan ik wat mee.

Compressie kan ik gelukkig zelf meten, gaan we dan ook maar doen.
Klepsteel rubbers zitten natuurlijk bij de kopset.  :)
Turbo druk is goed, mooi constant 1.0 bar, auto houd onderin toeren wel in.

Citaat van: Gunnar op 07-05-2007 15:35:19
Houston !

We are driving on oil !

;D ;D ;D

GermanR

Ja de turbo is niet al te best meer.
Veel axiale en radiale speling. Naar de piep laat maar zeggen.
Dus als iemand er nog een weet, voor weinig uiteraard  ;D

De motor is er helemaal uit, en alle aanbouwdelen zijn van de motor af.
Deze week ga ik nog beginnen met demonteren van de motor. Ik zag al wel van de eerste cilinder de uitlaat kant dat die een beetje vochtig was in vergelijking met de andere 4. Klepsteel rubber of zuigerveren denk ik dan aan.

Goed jullie worden op de hoogte gehouden.

GermanR

FF fototje hoe hij er nu bij staat.
Mijn excuses voor de kwaliteit. (telefoon)