Blauwe rook / Project Smokey and the German

Gestart door GermanR, 07-05-2007 01:02:04

Vorige topic - Volgende topic

Eugene

Die van Fearless passen ook. Zijn idd erg mooie velgjes, zowel in 17" als 18" te krijgen... the choice is yours :P

If it's not blown, it sucks...

GermanR

Hhhhhmmmmmmmmmmmm moet ik eigenlijk fearless eens zo ver krijgen om het goed te passen voordat ik weer een paar velgen aanschaf. Maar dat zou heel mooi zijn. Vind trouwens de pegasus ook erg mooi. Maarja wil altijd wat anders hebben. Heb de velgen van fearless ook met nog meer spaken gezien, klopt dat???

Eugene

Precies dezelfde velgen zijn alleen met 5 spaken geleverd. Emiel heeft getwijfeld tussen Die Trex velgen en de Pegasus voor zijn Porsche remmen, dus beiden zouden passen zonder spacer.

If it's not blown, it sucks...

GermanR

Okey dat is heel erg mooi.
Kan ik de custom spacers af bestellen bij de cnc.
Liever namelijk niet met die dingen.
Andere wielen zoeken dus.

Goed weer terug naar de blauwe rook  ;D

matRRR

Ja, hoever staat het er nu mee?
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

GermanR

Redelijk om maar zo te zeggen.
S60R turbo was het axiaal lager van kapot, en helaas de behuizing van de inlaat kant geraakt. (niet de compressorbehuizing maar de achterplaat) Turbine wiel en alle andere onderdelen zijn gelukkig nog goed.
Geprobeerd om onderdelen te krijgen maar deze heeft KKK Borg warner nog niet vrij gegeven. Met veel moeite en pijn en veel europeesche telefoontjes toch een bedrijf in Koln kunnen vinden die direct in contact staat met de fabriek. Deze heeft voor elkaar kunnen krijgen om de onderdelen vrij te kunnen krijgen. Alleen levertijd 1,5 maand  :'(

Dus eigenlijk staat het stil op het moment. Wel goed in kunnen rijden. Inmiddels 2800 km op de klok, Een probleem gehad, was een koelslang geknapt.   :eusa_shifty:

Velgen worden waarschijnlijk de SSW Stamford TREX wielen in 18 inch. Remmen zitten er dus ook nog niet onder. Geduld is een schone zaak.  ;D

Verder weinig eigenlijk, ja nog Olie temp, turbo en olie druk meter ingebouwd.

Binnen kort ff RVS bochten halen voor de downpipe met een metal racekat. Maar ook daarvoor heb ik de turbo nodig die nog niet klaar is. De cnc frezer heeft wel inmiddels de rvs flensen klaar voor de turbo. Heb ook voor flensen voor de spruitstuk laten maken, eens kijken of ik een spruitstuk kan bouwen die past met een betere flow.

Ja dat was het wel, afwachten maar weer.  ;D

johan283

GermanR

Kleine update.

Net nieuwe turbo opgehaald, heb er nu dus 2. De gebruikte zit een compleet nieuwe lagerset in + axiaal lagers. Dit zijn 2 verschilende revisie setjes. Zit te wachten op de nieuwe achterplaat. Dan alleen nog laten balanceren en klaar. Alleen heb ik er nu dus 2. Er is vast wel iemand geintereseert voor de gereviseerde andere. Zo ja even contact op nemen.  ;D

Fototjes.

Midelste klokje is inmiddels ook vervangen door zelfde type VDO. Let aub niet op de radio want ik weet ziet er niet uit.  :-X

Volgende is onderdelen voor de downpipe bestellen + metalen racecat. En een poging wagen om een RS500 intercooler in te bouwen van een ford.  :eusa_think:

Wielen zit ik op de vertegenwoordiger te wachten, deze is helaas niet zo snel. Dus ook nog geen goeie remmen.  :'(

Volgende update niet bekend.  ??? ::)

Ojah nog een samco set op de kop getikt, kleur rood.

Emiel

Goed bezig!!!

KKK... :eusa_think:

elianmars

Gaaf dopje op die turbo!  8)

matRRR

Heb je al een foto gemaakt met de trex velgen eronder of zijn deze na al die tijd nog steeds niet binnen gekomen?
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

GermanR

Mijn man bij de bandenzaak is de gelukkige geworden van een kleine,
Ik heb hem even met rust gelaten en van hem tot op dit moment nog niks gehoord.
Even afwachten dus.
Maar omdat de winter er aan komt zit ik te denken om het in het voorjaar te doen.

GermanR

Update.

Velgen binnen, past dus met de porsche remmen. Ook maar net.
Heb de auto van de week laten polijsten hellaas niet veel beter geworden.
Zit er dus aan te denken om hem compleet te laten spuiten opnieuw.
Banden ben ik mee bezig, waarschijnlijk de Kumho KU19RF 225/35/18
Motor gaat er weer uit, opnieuw opbouwen en compressie verlagen.
Turbo aansluiten met onderdlen van de S60R en een custom downpipe 76mm met race kat.  Injectoren weet nog niet welke + de intercooler.

thuur

Mooi hoor 8)

Idee voor de volgende upgrade?

Gr :eusa_shifty:

GermanR

Citaat van: thuur op 14-04-2008 00:01:24
Mooi hoor 8)

Idee voor de volgende upgrade?

http://www.badkamerverbouw.nl/images/Emmer.jpg

Gr :eusa_shifty:

Ja ik weet ik moet mij heel diep schamen, dit was voor de poets beurt.  :-[
Hij staat er nu echt een heel stuk mooier bij. Op de krassen en deukjes na dan.  :(
Woon in het buiten gebied en kan mijn auto blijven wassen omdat de boeren niet zo lief zijn om voor mij de weg schoon te maken.  ;D