Blauwe rook / Project Smokey and the German

Gestart door GermanR, 07-05-2007 01:02:04

Vorige topic - Volgende topic

GermanR

Kijk daar heb ik wat aan. Daar zat ik hiervoor ook aan te denken. Maar ik dacht ik breng hem wel weg en ben meteen van het gezeik af. Ja niet dus is alleen maar erger geworden. Mja dat is altijd achteraf.

Ga morgen ook eerst even de achterwielen balanceren op de zaak.
Heb een trilling achter zitten. Waar dat nu weer vandaan komt?  :eusa_wall:

nickk.

Heb je dikke drijfstangen? Zoja, kan je met Turbo-Tuner echt wel 50pk verder komen. Als boostcontroller zou ik voor een Apexi gaan, kan je per x aantal toeren je turbodruk regelen. AFR unit heb ik nu van Zeitronix, werkt fijn.

Misha

Citaat van: GermanR op 22-12-2009 22:23:59
Als ik hun nu duidelijk moet maken dat het verstandig is om een aansprakelijksheids verzekering te hebben. En mensen een formulier te laten onder tekenen voordat ze de testbank opgaan, vind ik dat ze de zaken niet perfect op orde hebben. Ik hoop dat de heren hier iets mee doen voordat het ze een keer echt geld gaat kosten.

Tja, is ook een manier van ernaar kijken.

Ik op mijn beurt denk dat iedereen snapt dat als je gaat laten aanpassen op het origineel je een risico neemt.

En hoe extremer je gaat aanpassen hoe groter het risico.

Overigens staat op hun site de optie om je tegen eventueel risico in te dekken tegen redelijke kosten, ik kon het zo vinden iig.

Ik heb geen zin om partij te trekken of zo, ik kan alleen mijn ervaringen delen met Fasttech en die zijn echt uiterst positief.

Belangrijkste is dat er niks kapot is en het dus toch de dynamo bleek, moet een lekker gevoel zijn.

Grtz,
Misha
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: GermanR op 22-12-2009 22:33:08

Met dit weer en verder zonder informatie: handrem of remklauw.

Mooi dat de problemen zijn opgelost :eusa_clap:

Gr :D

-D©©©L-

Zijn we weer.

Het was dus toch de dynamo. Nieuwe gemonteerd en de kerstboom was weer weg.

De heren bij fasttech hebben mij eigenlijk niet verder geholpen. Toen ik daar kwam stond de auto buiten in de sneeuw en heb ik met -10 de dynamo gemonteerd. Enige wat ze wel deden was een korting geven van 100 euro. Ze hadden nog nooit een klant zoals ik mee gemaakt. Altijd is er een eerste keer. Als ik hun nu duidelijk moet maken dat het verstandig is om een aansprakelijksheids verzekering te hebben. En mensen een formulier te laten onder tekenen voordat ze de testbank opgaan, vind ik dat ze de zaken niet perfect op orde hebben. Ik hoop dat de heren hier iets mee doen voordat het ze een keer echt geld gaat kosten.

Ik heb er nu dus mee gereden en het valt me enigszins erg tegen. Vermogen is 348 PK en 440 NM. Ongeveer net zo veel als eerst. Eerder 310 PK en 450 NM. Ik ben nu dus 1000 euro verder en eigenlijk op het zelfde punt maar wel een hele hoop gezeik. De auto loopt boven de 5500 rpm echt wel beter. Ik kan ook goed merken dat de auto daar minder lucht te kort komt. Maar wanneer zit je nou boven de 5500 rpm. De turbo schommelt dus nog steeds tot 4500 rpm. Daarna gaat hij goed. en als je dan tot 6500 rpm door trekt en schakelt pakt hij daarna ook meteen weer op.
Turbo druk zit nu net over de 1 bar heen terwijl daarvoor 1,2 bar vrij normaal was. Turbo gaat ook heel langzaam met een beetje schommelen richting die 1 bar.

Al met al is het me allemaal niet waard geweest.  :eusa_wall:

Ik ga er nu toch maar eens even goed over na denken wat ik nu verder wil. Als iemand een idee heeft hoor ik dat graag.

Greetzzzzzzzzzzzz

1000 euro ? waar heb je dat allemaal aan besteed dan ?  (niet alleen aan software iig) 100 euro korting vind ik eigenlijk wel netjes in dit verhaal.

Ik denk dat het gezond is dat je eens stevig bij jezelf te rade gaat om je af te vragen waarom je hier wederom een half verhaal neerzet. (lees: je eigen rol in dit verhaal achterwege laat).

Dave

Citaat van: nickk. op 22-12-2009 22:37:55
Heb je dikke drijfstangen? Zoja, kan je met Turbo-Tuner echt wel 50pk verder komen.
Ik denk niet dat je uit een KKK nog 50pk extra kunt halen. Zeker als leek 50pk beter gaan tunen als dat een professionele tuner lijkt me sterk.
Ik vind de cijfers op zich niet slecht. Het zijn misschien niet meteen de 'beste' cijfers maar beter een auto die fijn rijdt dan monsterscores en onhandelbaar is.

nickk.

Citaat van: Dave op 23-12-2009 17:52:39
Heb je dikke drijfstangen? Zoja, kan je met Turbo-Tuner echt wel 50pk verder komen.
Ik denk niet dat je uit een KKK nog 50pk extra kunt halen. Zeker als leek 50pk beter gaan tunen als dat een professionele tuner lijkt me sterk.
Ik vind de cijfers op zich niet slecht. Het zijn misschien niet meteen de 'beste' cijfers maar beter een auto die fijn rijdt dan monsterscores en onhandelbaar is.

Ik dacht even dat Fasttech een 3071 dr op had gemonteerd. Vandaar 50pk stijging met vermogen. Net het verhaal nog eens gelezen, maar hij heeft nog de KK24.

GermanR

Mensen.

Ja er zitten dikkere drijfstangen in.

Citaat van: -D©©©L- op 23-12-2009 00:20:05

Zijn we weer.

Het was dus toch de dynamo. Nieuwe gemonteerd en de kerstboom was weer weg.

De heren bij fasttech hebben mij eigenlijk niet verder geholpen. Toen ik daar kwam stond de auto buiten in de sneeuw en heb ik met -10 de dynamo gemonteerd. Enige wat ze wel deden was een korting geven van 100 euro. Ze hadden nog nooit een klant zoals ik mee gemaakt. Altijd is er een eerste keer. Als ik hun nu duidelijk moet maken dat het verstandig is om een aansprakelijksheids verzekering te hebben. En mensen een formulier te laten onder tekenen voordat ze de testbank opgaan, vind ik dat ze de zaken niet perfect op orde hebben. Ik hoop dat de heren hier iets mee doen voordat het ze een keer echt geld gaat kosten.

Ik heb er nu dus mee gereden en het valt me enigszins erg tegen. Vermogen is 348 PK en 440 NM. Ongeveer net zo veel als eerst. Eerder 310 PK en 450 NM. Ik ben nu dus 1000 euro verder en eigenlijk op het zelfde punt maar wel een hele hoop gezeik. De auto loopt boven de 5500 rpm echt wel beter. Ik kan ook goed merken dat de auto daar minder lucht te kort komt. Maar wanneer zit je nou boven de 5500 rpm. De turbo schommelt dus nog steeds tot 4500 rpm. Daarna gaat hij goed. en als je dan tot 6500 rpm door trekt en schakelt pakt hij daarna ook meteen weer op.
Turbo druk zit nu net over de 1 bar heen terwijl daarvoor 1,2 bar vrij normaal was. Turbo gaat ook heel langzaam met een beetje schommelen richting die 1 bar.

Al met al is het me allemaal niet waard geweest.  :eusa_wall:

Ik ga er nu toch maar eens even goed over na denken wat ik nu verder wil. Als iemand een idee heeft hoor ik dat graag.

Greetzzzzzzzzzzzz

1000 euro ? waar heb je dat allemaal aan besteed dan ?  (niet alleen aan software iig) 100 euro korting vind ik eigenlijk wel netjes in dit verhaal.

Ik denk dat het gezond is dat je eens stevig bij jezelf te rade gaat om je af te vragen waarom je hier wederom een half verhaal neerzet. (lees: je eigen rol in dit verhaal achterwege laat).

Chippen, dynamo, benzine pomp, injectoren, kom ik al ruim over de 1000 heen.
Ik ga helemaal niks bij mij zelf ten rade. Ik dacht dat dit forum was om ervaringen te delen. Ik wil ook wel over koetjes en kalfjes gaan praten als je dat graag wil. Zelf weet ik ook dat die jongens hun best hebben gedaan. Ik snap ook niet goed wat jij bedoelt met MIJN rol????

Citaat van: thuur op 22-12-2009 22:55:27
Citaat van: GermanR op 22-12-2009 22:33:08

Met dit weer en verder zonder informatie: handrem of remklauw.

Mooi dat de problemen zijn opgelost :eusa_clap:

Gr :D

Trilingen zijn weg. Ik denk dat je gelijk hebt. THX.

Auto rijd nu dus absoluut niet fijn. Onderin veel inhouden en niet soepel lopen. Hij loopt alleen boven de 5500 rpm goed. Dus even met half gas en halve turbo druk is er niet bij. Alleen heel rustig of volgas als een idioot.

Citaat van: nickk. op 23-12-2009 19:57:18

Ik dacht even dat Fasttech een 3071 dr op had gemonteerd. Vandaar 50pk stijging met vermogen. Net het verhaal nog eens gelezen, maar hij heeft nog de KK24.

Nee dat hadden ze niet gedaan. Ik heb nog de laffe K24. Weet nog niet zeker maar zit aan verkoop van de auto te denken. Ik ben er eigenlijk een beetje klaar mee.

Greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

-D©©©L-

Goed om te lezen dat alle problemen nu toch opgelost zijn en de auto nu technisch goed voor elkaar is na het plaatsen van een nieuwe dynamo en het bijvullen van de stuurbekrachtigings olie.  :eusa_clap:

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38339.0.html

GermanR

Ja heel goed gezien, hij gaat weg!!!!!!!!

Er komt een V70 diesel voor in de plaats.

Voor mijn vrouw.

-D©©©L-

Citaat van: GermanR op 27-12-2009 13:37:36

Ja heel goed gezien, hij gaat weg!!!!!!!!

Er komt een V70 diesel voor in de plaats.

Voor mijn vrouw.
Evenwel goed te horen dat de technische problemen opgelost zijn. En dat alles vanwege een defecte dynamo en wat ongeduld.  ;D

Turbo-Geek

-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

-D©©©L-

Citaat van: Turbo-Geek op 27-12-2009 13:44:13
Waarom 2x hetzelfde posten Marco ?

Omdat 8 uitroeptekens in mijn netiquette omschreven staat als schreeuwen.   :)

GermanR

Ja hij start en loopt weer goed, het was alleen de laatste druppel.
Anders is dat ik nu veel km moet maken voor de zaak en er voor mij een diesel komt.
Het gelijke voor mijn vrouw, die moet nu ook een stuk verder per 4 jan en daar ook een diesel voor komt.

Het leuke is mijn vrouw gaat van een BMW compact naar een Volvo V70 D, en ik van een 850 R naar een BMW 530D

Dus Volvo blijft wel in de familie, dan heb ik het nog niet over de auto van mijn pa. Die wil van 850 GLT naar V70 D

BenC70ES

Citaat van: GermanR op 27-12-2009 13:46:56Het leuke is mijn vrouw gaat van een BMW compact naar een Volvo V70 D, en ik van een 850 R naar een BMW 530D

Dus Volvo blijft wel in de familie, dan heb ik het nog niet over de auto van mijn pa. Die wil van 850 GLT naar V70 D

Innige deelneming3

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!