LPG Systemen

Gestart door Daf46, 08-05-2007 13:09:15

Vorige topic - Volgende topic

thuur

Citaat van: razorx op 06-11-2008 19:45:57
Citaat van: Ludo op 06-11-2008 19:38:27
Citaat van: razorx op 06-11-2008 19:31:27
Het nadeel van die 6e injector is de plaatsing.
Door de plek waar die injector komt krijgen de dichterbijliggende cylinders een rijker mengsel dan die veraf liggen.

is dat wel zo?.
is het dan ook zo dat bij een verdamper systeem waarbij het gas via de gasklep word toegebracht, dat de laatste cilinder die het verst van de gasklep zit, alleen op lucht draait?.

Niet zo extreem als je het zegt maar gas volgt ook de weg van de minste weerstand.

Dat is nathuurlijk. Trap af is makkelijker dan trap op :D

Maar als de kleppen van cilinder 2 t/m 5 dicht zijn, is cilinder 1 (de langste weg) toch de minste weerstand..

Gr ;D

BoudewijnB

Yesssssssssssss!!!!!! :eusa_clap:
Sinds vrijdag rij ik met Vialle LPi van Mesman :eusa_dance: 5 stuks 'bruine'injectoren ;D

Wát een feest zeg!!!!! Het is nét of ik niet meer hoef te tanken, kwa euro's dan ;) Heeeerlijk!

Daf46

Citaat van: thuur op 07-11-2008 00:38:44
Citaat van: razorx op 06-11-2008 19:45:57
Citaat van: Ludo op 06-11-2008 19:38:27
Citaat van: razorx op 06-11-2008 19:31:27
Het nadeel van die 6e injector is de plaatsing.
Door de plek waar die injector komt krijgen de dichterbijliggende cylinders een rijker mengsel dan die veraf liggen.

is dat wel zo?.
is het dan ook zo dat bij een verdamper systeem waarbij het gas via de gasklep word toegebracht, dat de laatste cilinder die het verst van de gasklep zit, alleen op lucht draait?.

Niet zo extreem als je het zegt maar gas volgt ook de weg van de minste weerstand.

Dat is nathuurlijk. Trap af is makkelijker dan trap op :D

Maar als de kleppen van cilinder 2 t/m 5 dicht zijn, is cilinder 1 (de langste weg) toch de minste weerstand..

Gr ;D
En bovendien geldt voor lucht natuurlijk ook dat ie de weg van de minste weerstand volgt dus ...

850-2.520V-Driver

Toch nog eens het e.e.a. doorgelezen en waarschijnlijk zal ik wel scheel zijn ;) maar toch wordt me 1 ding nog niet duidelijk.

In hoeverre ga je nu vermogensverlies merken bij ''gasfase'' t.o.v. ''vloeibaar''?

Ik vind zelf m'n 170PK GLT meer dan vlot genoeg, ben ook van plan 'm lekker te blijven rijden.
Ik ben geen racer, maar natuurlijk wordt zo af en toe het pedaal even diep ingetrapt. Normaal gesproken rijd ik lekker zo'n 130 km/h (of langzamer) op de cruise, maar natuurlijk ga ik ook wel eens naar de 160-170 km/h.

Vind 't wel leuk om af en toe bij een stoplicht vlot weg te trekken, meestal hoef ik niet eens veel moeite te doen om sneller weg te zijn dan de ''tegenstander''.

Dussss.. wat is dan wijsheid? Dat 't injectie zou worden staat buiten kijf, maar kan ik dan net zo goed een paar 100 Euro besparen door geen LPi te nemen?

Edit: nog een vraagje.

Welke merken schakelen over naar benzine wanneer er veel van 't vermogen wordt gevraagd? En heeft dat ook nog voorkeur?

Ludo

Citaat van: 850-2.520V-Driver op 28-01-2010 21:56:37
In hoeverre ga je nu vermogensverlies merken bij ''gasfase'' t.o.v. vloeibaar?

Als je continu het uiterste eruit wil halen, ge je je wel ergeren.  ;D
Maar een goeie gasinjectie doet het ook goed op atmosferische motoren hoor, het vermogenverlies is dan ook niet zò groot .
Weet alleen niet of de prijs wel zóveel lager zal zijn.

Persoonlijk ben ik nog steeds voorstander van een product van eigen bodem.
Je kan steeds, en snel terugvallen op bijstand en vakkundigheid i.v.m. eventuele problemen.

850-2.520V-Driver

Citaat van: Ludo op 28-01-2010 22:06:55
Citaat van: 850-2.520V-Driver op 28-01-2010 21:56:37
In hoeverre ga je nu vermogensverlies merken bij ''gasfase'' t.o.v. vloeibaar?

Als je continu het uiterste eruit wil halen, ge je je wel ergeren.  ;D
Maar een goeie gasinjectie doet het ook goed op atmosferische motoren hoor, het vermogenverlies is dan ook niet zò groot .
Weet alleen niet of de prijs wel zóveel lager zal zijn.

Persoonlijk ben ik nog steeds voorstander van een product van eigen bodem.
Je kan steeds, en snel terugvallen op bijstand en vakkundigheid i.v.m. eventuele problemen.

Dankje gas-expert :)

M'n oom heeft een tijdje terug een Landi installatie (injectie) in laten bouwen in z'n 940 en is er heel tevreden over.
Weet niet of daar ervaringen mee zijn in 850's.

Vraag me ook af of 't bijvoorbeeld mogelijk (en goedkoper?) is om bijv. LPG in te laten bouwen in België en te laten keuren in NL?
Of is dat vragen m moeilijkheden m.b.t. de goedkeuring?

sjarrel2

Omdat ook ik overweeg om G3 in mijn v70 10v in te bouwen (maar is 10.000 km/jaar genoeg ??), even een rondje offertes opgevraagd. Misschien ook handig voor mensen die zich aan het oriënteren zijn en geinteresseerd zijn in de kosten.

• Boertien Emmen: 2195,- Vialle lpi, 1795,- Landi Lsi
  • v/d Helm: 1650,- OMVL
  • D.M.I: 2295,- Vialle Lpi, 2195,- Prins Vsi, 2095,- Landi Vgi
  • Agin BV: 2150,- BRC - 3 jaar garantie-
  • Olijve Assen: 2100,- Vialle Lpi, 1800,- Eurogas
  • Mesman: 2175,- Vialle Lpi
  • Vogels: 1350,- Venturi, 1800,- dampgas injectie (merk onduidelijk)
  • Allround LPG: 2140,- Vialle lpi, 2140,- Prins Vsi
  • Leto Wijchen: 1995,- Vialle lpi
  • Revanti: 1395,-  OMVL
  • Brouwer LPG: 2095,- Vialle lpi, 1995,- Landi Lsi
  • Mandigers LPG: 1495,- Venturi, 1895,- Landi Lsi
  • Gebr. van Orsouw: 1450,- OMVL, 2050,- Prins Vsi

Gr,

Edit: Verschillende toegevoegd

sjarrel2

Ik vind trouwens Vogels redelijk goedkoop met 1350,-. Wat klopt hier niet?

Gr,
Kees

Daf46

Citaat van: sjarrel2 op 10-03-2010 13:22:08
Ik vind trouwens Vogels redelijk goedkoop met 1350,-. Wat klopt hier niet?

Gr,
Kees
Denk dat gassysteem met venturi (of gasring) niet echt up to date te noemen is. (hoeft daarom niet slecht te zijn)

sjarrel2

Maar bijvoorbeel v/d Helm met OMVL (ook gasring toch?) zit op 1650,-. Nou goed, misschien zal het 'em in de garantie zitten ofzo. :eusa_think:

Gr,
Kees

v40pokemon

Het blijft een eindeloze discussie en een kwestie van smaak, maar wat is nu het meest geschikt voor een T-5R?

Ik heb ooit met LPI gereden en dat beviel heel goed, maar ook met verdamperinstallaties heb ik nooit problemen gehad.

haasje

In principe kan bij de NA's beide systemen, maar zover ik weet is een verdampersysteem bij turbos zeer sterk af te raden/niet mogelijk ivm te weinig gastoevoer, zeker bij gechipte auto's.

-D©©©L-

Citaat van: v40pokemon op 13-07-2010 13:31:33maar wat is nu het meest geschikt voor een T-5R?

LPi

daytonawim

Turbo gewoon altijd kiezen voor Lpi en NA kan beide, bij weinig kilometers zou ik voor de goedkopere
verdamper installatie kiezen ( is volgens mij ook gewoon G3 bij een 10v motor)
voor het prijs verschil kan je nagenoeg 10.000 km op gas rijden

mehn

Citaat van: v40pokemon op 13-07-2010 13:31:33
maar wat is nu het meest geschikt voor een T-5R?

Doe je zelf een plezier en neem LPi, dat is in aanschaf wat duurder maar je spaart een hoop motorische ellende.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: