LPG Systemen

Gestart door Daf46, 08-05-2007 13:09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LPGLE

#75
Citaat van: daytonawim op 13-07-2010 13:44:19
bij weinig kilometers zou ik voor de goedkopere
verdamper installatie kiezen ( is volgens mij ook gewoon G3 bij een 10v motor)
voor het prijs verschil kan je nagenoeg 10.000 km op gas rijden
helemaal mee eens .

Dat was juist ook de keuze om 4 jaar terug een G3 verdamper systeem te laten inbouwen bij Van der Helm . ( OMVL)
Tot op heden nog geen (verkeerde) hik gehad , inmiddels al ruim 100 dkm met deze installatie gereden.  En hij gaat nog als een speer .
2.5 10V  1995

echter bij een turbo had ik deze keuze nooit gemaakt  :eusa_snooty:

v40pokemon

Poeh,

het blijft moeilijk om over de drempel te stappen. Moet ik het nu wel doen en gewoon een paar jaar blijven rijden of moet ik iets anders kopen (S70R) en daar LPI in of 1 met LPI. Ik rijd nu ongeveer 20.000km/jaar dat is op benzine: €4100 aan brandstof  :eusa_shifty:, op LPI zou dat ongeveer €2000 zijn. Even kijken nog naar meerprijs wegenbelasting, verzekering en misschien onderhoud dan zou ik 'm theoretisch in 2 jaar terug kunnen verdienen. Maar blijf ik nog 2 jaar ermee rijden? Tja, daar weet ik alleen, of eigenlijk niemand het antwoord op...

De installatie wordt ook niet voor niets weggegeven, maar ja. We willen ook altijd maar voor een duppie op de eerste rang zitten  :eusa_wall:

mehn

Citaat van: v40pokemon op 14-07-2010 08:42:11
Maar blijf ik nog 2 jaar ermee rijden? Tja, daar weet ik alleen, of eigenlijk niemand het antwoord op...

Ja dat is de enige overweging die je moet maken. Ik had mijn installatie à 2500 euro inclusief de verhoogde wegenbelasting binnen 36000km terugverdiend, in mijn geval 15 maanden.

Overigens: hoe langer je twijfelt hoe langer het duurt voordat je m hebt terugverdiend ;D

Ik verwacht trouwens dat je meer kilometers per jaar gaat maken als er LPG in ligt.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

v40pokemon

Ik reed voorheen 70.000km / jr met de TDI. Sinds vorig jaar heb ik een auto van de zaak en de T-5R privé. Zakelijk rijd ik ongeveer 35.000km dus bleef er voorheen 35.000km privé over.
Aangezien het afgelopen jaar maar 20.000km is verwacht ik inderdaad ook privé meer te gaan rijden op LPG dan nu het geval is.. Misschien kan ik de T-5R volgend jaar wel zakelijk rijden. Eens even met mn werkgever gaan praten  ;D :eusa_shhh:

)()()sT

Als je van plan bent om de auto nog een tijdje te houden (misschien wel langer, als zijnde liefhebbers T-5R?) dan zeg ik: doen.

Ik heb met de R inmiddels meer als 40.000 km. op gas gereden dus de installatie heb ik er al uit.
Uiteraard overweeg ik vantevoren ook of het rendabel is (ja dus, ik had de V70 toen net), maar ik ga erna niet op de cent zitten tellen wat het kost en hoeveel/hoelang ik moet rijden.
Die € 2500,- had ik ervoor opzij gezet en erna gewoon genieten en rijden.

v40pokemon

Afspraak is gemaakt, volgende week kan ik mét LPI op vakantie  :eusa_dance:

daytonawim

Wel effe de juiste verloopnippels mee nemen :-)

v40pokemon

Haha,
ja die heb ik nog van mijn V40-tijdperk. Ik zal ze vast ontdoen van het ijzerdraadje waar ze mee aan mijn gereedschapbord hangen  ;D

)()()sT

Mooi!
Dat is wel snel tegenwoordig; ik heb met de V70 3 maanden moeten wachten. Ik hoop dat je wel de installatie met bruine injectoren hebt gekozen?

v40pokemon

Citaat van: )()()sT op 14-07-2010 16:22:45
Mooi!
Dat is wel snel tegenwoordig; ik heb met de V70 3 maanden moeten wachten. Ik hoop dat je wel de installatie met bruine injectoren hebt gekozen?

Ik ga uit van hun kundigheid; ik heb verteld welke setup ik nu heb incl. RICA-chip (welke iets aangepast schijnt te zijn voor LPI (althans volgens vorige eigenaar van de chip))
Anders kan ik het nog even doorgeven als ik de wagen breng, of ik zie het morgen in de bevestiging...

daytonawim

Ook gelijk effe je carterontluchting laten fixen,

Ludo

Citaat van: v40pokemon op 14-07-2010 16:53:20
RICA-chip (welke iets aangepast schijnt te zijn voor LPI (althans volgens vorige eigenaar van de chip))

Wat een verkoopspraatjes toch altijd.  :eusa_doh:
Hoe kan men een chip aanpassen voor lpg, als die er niet in zit?.
En dan nog, waarom zou die aangepast moeten. ???

v40pokemon

Citaat van: Ludo op 14-07-2010 21:51:03
Citaat van: v40pokemon op 14-07-2010 16:53:20
RICA-chip (welke iets aangepast schijnt te zijn voor LPI (althans volgens vorige eigenaar van de chip))

Wat een verkoopspraatjes toch altijd.  :eusa_doh:
Hoe kan men een chip aanpassen voor lpg, als die er niet in zit?.
En dan nog, waarom zou die aangepast moeten. ???

Ludo,
ik heb de chip (incl. ECU) overgenomen van iemand die wél LPI in zijn auto had en toen pas de auto liet chippen. Omdat dat geen LPI met bruine of 6 injectoren was, maar een soort standaard set-up zouden ze het vermogen dus beperkt hebben. Ik heb 'm nog niet laten testen, maar als ik afga op de topsnelheid (net 250km/h) ga ik ervan uit dat er ongeveer 30-40pk bij is gekomen tov de 211pk origineel (in ieder geval niet de 'beloofde 275pk die Rica aangeeft)

Overigens heb ik Mesman gisterenavond nog aan de telefoon gehad, omdat ik een offerte had gekregen van een andere aanbieder in Eindhoven die zo'n 300euro goedkoper was en hij vertelde mij dat er bruine injectoren gemonteerd zullen worden. Ook heb ik gekozen voor de cilinder ipv ringtank ivm de actieradius.

Ludo

Allemaal mooi, maar 30-40pk meer als standaard is ook zowat het maximum.
Met enkel een chip 60-65pk meer, is en blijft een lachertje.
Daarentegen hoeft de software niet beperkt te worden, als je 6 witte injectors hebt, of 5 bruine.
Ik snap niet goed waar dat weer vandaan komt?.

v40pokemon

Citaat van: Ludo op 15-07-2010 10:17:44
Allemaal mooi, maar 30-40pk meer als standaard is ook zowat het maximum.
Met enkel een chip 60-65pk meer, is en blijft een lachertje.
Daarentegen hoeft de software niet beperkt te worden, als je 6 witte injectors hebt, of 5 bruine.
Ik snap niet goed waar dat weer vandaan komt?.

Ik heb voor de ECU met chip een schijntje betaald en hij voldoet prima! Ik ben ook niet op zoek naar het maximale, maar hoop nog lang veel plezier ervan te hebben.
Eerst maar eens de inbouw afwachten en misschien volgend jaar aan mijn werkgever verkopen zodat ik 'm terug kan leasen en de bluemotion met een schop onder het achterste eruit kan  ;D