LPG Systemen

Gestart door Daf46, 08-05-2007 13:09:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

beezz

Ok, maar is dat nodig om op LPG te kunnen gaan rijden?

Ik dacht begrepen te hebben dat LPG sowieso heter werd waardoor eventuele vervuiling vanzelf "wegbrandt"?

Gr beezz
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

Ludo

Vanaf de RN motoren (MY2000) is het wel een aanrader.
Je wil ze de kost niet geven, die het niet nodig vonden...  ;D

beezz

ah ok,

Voor mijn roffel uit 96 dus niet nodig? :)
T5 of T5R?  ===> RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!

razorx

Citaat van: beezz op 14-03-2011 17:34:01
ah ok,

Voor mijn roffel uit 96 dus niet nodig? :)
Nee, jij hebt zelfstellende kleppen.

dbs1

Eind 2010 was ik op zoek naar de beste LPG-installatie voor mijn V70R met Rica chip. Bij het zoeken kom je langs een aantal mogelijke leveranciers. De prijs-kwaliteitsverhouding speelt natuurlijk ook een rol net als de (deskundige) mening van diverse forummers.
Hieronder mijn bevindingen.

Mesman uit Son vroeg  € 2475 voor Vialle LPi met bruine injectoren, Mesman behoeft verder weinig toelichting op dit forum. Hij was wel bezorgd over injectoren die  i.v.m. de chip wellicht meer dan 100% geopend zouden staan. Hierdoor zou voldoende LPG injecteren moeilijk worden.

Car Care Wallinga uit Eindhoven vroeg  € 2150 (€ 150 voor de aanpassingen ivm de chip) voor Vialle LPi met bruine injectoren. Zag geen problemen i.v.m. de injectoren. Doet veel LPG inbouw in SAAB, ook met hogere vermogens.

2M LPG uit Tilburg kon Vialle LPi inbouwen voor  € 2350, maar was enthousiaster over Vogels VSI (€1900, dampgas injectie). Dit is mogelijk met een  V70R, hooguit was er een kans dat helemaal bovenin het vermogen een tekort aan LPG ontstond, dan was automatisch op benzine overschakelen mogelijk.

LETO uit Wijchen kon Vialle LPi inbouwen voor  € 2845, in dit bedrag was  € 400 inbegrepen voor het chippen van de V70, d.w.z. hij was al gechipt, maar mogelijk was het nodig om de software aan te passen aan de Vialle installatie. Hiervoor moest dus vooruit betaald worden, was het niet nodig, dan zou het bedrag worden teruggestort. Toen ik naar de kwaliteit van de LPG-pomp vroeg zei men dat deze goed zijn, ze gaan lang mee als de LPG-tank maar niet continu volledig leeg wordt gereden.

AGIN in Rotterdam vroeg  € 2350 voor een BRC dampgas injectie systeem, zeer geschikt voor hoog vermogende auto's. Bij informeren naar Vialle was men niet enthousiast: de pomp gaat heel vaak stuk.

Alround LPG uit Hekelingen beval Prins VSI aan voor  € 2250, Vialle kon ook (prijs onbekend). Men had duidelijk voorkeur voor Prins, LPi kon ijskristallen in het inlaatspruitstuk veroorzaken. BRC en ander Italiaans spul was van slechte kwaliteit, niet aan te raden dus.

2 bedrijven hebben niet gereageerd na aanvraag van een offerte:
Mathijsen LPG uit Roosendaal en ACA uit Arkel.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor Car Care Wallinga, de prijs i.c.m.de  ervaring met LPG inbouw gaven de doorslag. Gerrit Wallinga is een rustige man die geen problemen zag LPG in de V70 in te bouwen. De levensduur van de LPG-pomp is verbeterd doordat het systeem niet toestaat dat de LPG-tank helemaal leeggereden wordt. Inbouw duurde 3 dagen, leenauto voor  € 10 per dag (+benzine). Op verzoek is de carterventilatie gecontroleerd, wilde  ook nog wel even (gratis) de airco controleren en afvullen. Rij nu 1 week rond en so far so good. Motor loopt prima, heb het maximum nog niet getest, maar bij stevig accelereren (sprint tegen Golf 5 GTI) geen wanklank. Wallinga kan wel nog wat leren van Mesman m.b.t. het (netjes) wegwerken van de bekabeling. Nu ligt veel in beeld, het zal de werking verder wel niet beïnvloeden, maar het oog wil ook wat (in dit geval zo weinig mogelijk kabels zien). De injectoren zijn voorzien van een randje lijm tegen losraken. De 1e tank LPG ging leeg met een verbruik van 1:7.2
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Ludo

Citaat van: dbs1 op 13-04-2011 13:58:44
Rij nu 1 week rond en so far so good. Motor loopt prima, heb het maximum nog niet getest, maar bij stevig accelereren (sprint tegen Golf 5 GTI) geen wanklank.

Het enige dat ik je zou willen adviseren, is een air/fuel meting uit te voeren.
Liefst op een rollenbank, uit eigen (recente) ervaring durf ik stellen, dat een wideband lambda meter, lang niet alles is!.
Mooi, maar je kan niet continu op die meter kijken, dus je ziet nog niet de helft van wat er aan de hand is.
Op een grafiek zie je véél meer.

dbs1

Citaat van: Ludo op 13-04-2011 15:38:44
Het enige dat ik je zou willen adviseren, is een air/fuel meting uit te voeren.
Liefst op een rollenbank, uit eigen (recente) ervaring durf ik stellen, dat een wideband lambda meter, lang niet alles is!.
Mooi, maar je kan niet continu op die meter kijken, dus je ziet nog niet de helft van wat er aan de hand is.
Op een grafiek zie je véél meer.

Beetje late reactie van mij, maar bedankt voor de tip Ludo.
Ik weet trouwens niet of het een indicatie is voor voldoende LPG injectie, maar met rustig rijden haal ik net 1:7. Verbuik met stevig rijden is nog niet uitgeprobeerd, misschien dan toch beter eerst laten meten...
V70 2.5 FT LPG MY10 452 18" BOR
V70R  AT4 LPi - Black Stone 019 - 17"Comet - Km stand 10-2010: 178800 -- 346689 verkocht
Peugeot 206 Plus 1.4  - Noir Obsidien

Ludo

Het verbruik geeft inderdaad geen indicate, over de mengselverhouding.

850 t5 r geel estate

brc vind ik naast vialle ook een top installatie. kijk op rgsysthems.nl

)()()sT

Citaat van: dbs1 op 13-04-2011 13:58:44
...... BRC en ander Italiaans spul was van slechte kwaliteit, niet aan te raden dus.

:eusa_think:

Ik weet niet hoe die systemen het doen bij hoge vermogens; LPi doet het iig. goed 8)

Wilvo

Ik heb een 855 2.5 20V uit 1994 met 280.000 op de teller. Ik lees hier veel over de turbo versie en nieuwere motoren. Wat zouden jullie mij voor 'n LPG installatie aanraden, en zou je daar Flashlube bij gebruiken?

groet Wilvo

Vulk

Flashlube is niet nodig.

LPI is het summum natHuurlijk, maar bij een atmosferische motor kan een systeem met verdamper ook.

daytonawim

Ik zou bij een atmosferische motor gewoon een verdamper nemen, scheelt aanzienlijk in de aanschaf t.o.v. Lpi.

Alleen bij en '94 er is het niet vanzelf sprekend dat ie ook op G3 komt te staan !

Dat staat los van het soort gassysteem wat je neemt.

Ludo

Citaat van: daytonawim op 01-11-2011 21:54:31
Ik zou bij een atmosferische motor gewoon een verdamper nemen, scheelt aanzienlijk in de aanschaf t.o.v. Lpi.

Dat klopt niet Wim, zóveel verschil is het niet.
Tenzij je een Lada ook evenwaardig vind als je Volvo.


grijzev70tdi

Hej,niet Lada af zitten kraken he ;D ;D zijn er dealer van :eusa_shifty:
Grolsch, het klinkt al lekkerder