Volvo eerst onder de vlag van Ford en nu Chinezen?

Gestart door Ben, 10-05-2007 11:33:34

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Citaat van: Eugene op 10-05-2007 13:05:32
Citaat van: JCviggen op 10-05-2007 12:25:25
Citaat van: Laserblue op 10-05-2007 12:23:32
och tegen die tijd vind je de S60 wel mooi ;)

Ik vind de S60 nu al mooi, rij regelmatig met die van m'n Vader.

Maar je hebt een heel "disconnected" gevoel als bestuurder...comfortabel is het wel, sportief niet. Zo lekker als de 850 voelt het allemaal al lang niet meer..

ach, niks wat een KW set niet kan oplossen ;)

mee eens.....als je de recenties over veel s60 of V70 modellen leest lees je ook het commentaar vaag stuur gevoel vage wegligging.....maar daar kun je wel wat aan doen..lijkt me zo.

animalT5R

Kan niet wachten op de eerste miniXC ;D
Wel weer een voordeel,dan komen de hogere PK auto´s weer terug  :eusa_dance:
Im not that smart,but i can lift heavy things

just beat my advise maar in de wind....

matRRR

BMW als moederconcern lijkt me toch beter dan Ford.
Als leverancier van onderdelen heb ik liever dat onderdelen van duitse makelij en precisie mijn leven en dat van mijn gezin moet waarborgen dan onderdelen van een amerikaanse autobouwer...
De wegligging zou er af febriek zeker beter op worden, daarnaast een  hoop informatie afkomstig uit de F1 racerij...
NU NOG WEER EEN PAAR ECHTE ZWEEDSE ONTWERPERS VRIJ SPEL GEVEN!! :evil: :evil: :evil: en het ziet er weer rooskleurig uit...

Als dat niet gebeurt: retro is in! gewoon voor erbij houden die 850 en mensen die de auto over een x aantal jaren niet waarderen zijn gewoon gek! 
855R black, manual, 18T, 395 cc injectors, CDA, big alu IC, rev. IC piping, 3"DP, remus catback, MTE custom software

Walter

Citaat van: JCviggen op 10-05-2007 12:25:25
Citaat van: Laserblue op 10-05-2007 12:23:32
och tegen die tijd vind je de S60 wel mooi ;)

Ik vind de S60 nu al mooi, rij regelmatig met die van m'n Vader.

Maar je hebt een heel "disconnected" gevoel als bestuurder...comfortabel is het wel, sportief niet. Zo lekker als de 850 voelt het allemaal al lang niet meer..

Denk niet dat je iedere S60 qua wegligging met jouw T-5R kan vergelijken. Mijn 850 heeft alleen voor originele verlaagde veren en is verder niet stugger. Zeker met de 15" winterbanden zwabbert dat veel meer dan bij een T-5R. Persoonlijk vind ik een S60 veel strakker sturen dan een 850.

Men moet ook niet vergeten dat de S60, V70 en S80 gewoon nog Volvo ontwerpen zijn. Is allemaal nog van voor Ford. De D5 is er gekomen omdat die al te ver ontwikkeld was, wilde Ford eigenlijk tegenhouden ivm de ontwikkelingskosten. En de eerste 5-cilinder reed al proef in een Chevy Celebration (oid) in 1984/85. De eerste 740 camouflageauto's reden in 1974 al door Death Valley.

Tegenwoordig kan een merk niet zonder samenwerken. Alle eisen gaan sky high en de kosten ook. Ford heeft m.i. heel netjes gehandeld, Volvo is sterker geworden en heeft nu een goed gamma met mooie motoren. Volvo heeft toch samen met Yamaha de V8 mogen ontwikkelen? Welke Saab heeft nog een originele motor? Die 9-7x is gewoon een Chevy met een andere neus, is toch bizar??

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Walter

Citaat van: matRRR op 10-05-2007 15:05:06
BMW als moederconcern lijkt me toch beter dan Ford.
Als leverancier van onderdelen heb ik liever dat onderdelen van duitse makelij en precisie mijn leven en dat van mijn gezin moet waarborgen dan onderdelen van een amerikaanse autobouwer...

Volgens mij komt het gros van deze delen vanuit Europa, niet vanuit Detroit. Je ziet ze nooit terug op USA modellen, loopt langs elkaar heen

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

nicky

Mooi ik zat al te twijfelen wat de volgende auto zou worden want ik heb een klant met alleen maar bmw's en ik moet zeggen dat ik dus een beetje verliefd ben geworden op bmw,dus mijn twijfel is dus of een V70 ef een 5serie....maar ik blijf eerst nog in mijn 850 rijden heerlijk!!!

dus ik zie wel......ik vind het best.... ;D

Emiel

Rayman

BMW overweegt een bod...Volvo is nog niet verkocht, laat staan dat er een serieus bod is gedaan. Het engelse blad 'Autocar' heeft al vaker dit soort verhalen de wereld in geslingerd...

Turbobiker

En volgens mij staat Volvo niet eens te koop... ::)
De Tussenpaus

hanszelf

Citaat van: RaymanBMW overweegt een bod...
Volgens mij is het overwoog  een bod ("considered earlier this year"). Waar ik dan uit opmaak dat ze er toch maar van afzien  :eusa_think:

Hans
Tot voor kort: 854 2.5 10V AUT. '94
Necam LPG-injectie, Deltamil airco, Xenon

Taranis

Citaat van: Turbobiker op 10-05-2007 22:12:08
En volgens mij staat Volvo niet eens te koop... ::)

Alles is te koop als je maar genoeg betaalt ;D

Rick.

Als het bod goed is is alles te koop.

**edit**

zoals Taranis ook reeds schreef :P
Don't waste your time always searching for those wasted years.

Turbobiker

Citaat van: Rick. op 10-05-2007 22:14:26
zoals Taranis ook reeds schreef :P

ondanks dat 'ie geen turbo rijdt is Taranis best wel snel ;)
De Tussenpaus

nicky

Citaat van: Rick. op 10-05-2007 22:14:26
Als het bod goed is is alles te koop.

**edit**

zoals Taranis ook reeds schreef :.

niet alles :P

FLA

Volvo verkopen zou dom zijn van Ford want het is het enige onderdeel wat wel winst maakt binnen de Ford groep...

Stel het gaat door dan hoop ik niet dat die afgrijselijke ontwerper van BMW naar Volvo overstapt. Het zal wel allemaal goede techniek zijn en kwalitatief goede afwerking maar de verpakking is afgrijselijk als je 't mij vraagt.