Volvo eerst onder de vlag van Ford en nu Chinezen?

Gestart door Ben, 10-05-2007 11:33:34

Vorige topic - Volgende topic

Racingbrick

Reken maar dat de uitrusting karig gaat worden als die Beyerse gasten het overnemen...

Ludo

Citaat van: Racingbrick op 10-05-2007 22:34:57
Reken maar dat de uitrusting karig gaat worden als die Beyerse gasten het overnemen...

dat maakt niet uit als er een dikke beer onder de kap zit.  :evil:
daar kan volvo nog een puntje aan zuigen.

Duell

Citaat van: FLA op 10-05-2007 22:23:16
Volvo verkopen zou dom zijn van Ford want het is het enige onderdeel wat wel winst maakt binnen de Ford groep... ....................

Mag ik hier een nuancering in aanbrengen ?   Zoniet dan doe ik het toch,
Aston Martin was ook een onderdeel van ford dat recent winstgevend was ! En dat was voor Ford juist een reden om te verkopen.

Ford onder BMW, tja .......  als het ooit zover komt. Dan hoop ik ook dat ze een retro 262 gaan maken met rwd  :eusa_whistle: 

BenC70ES

Citaat van: Rayman op 10-05-2007 22:10:07
BMW overweegt een bod...Volvo is nog niet verkocht, laat staan dat er een serieus bod is gedaan. Het engelse blad 'Autocar' heeft al vaker dit soort verhalen de wereld in geslingerd...

Een paar maanden geleden had de Nissan-Renault groep ook interesse in Volvo om toch wat meer te scoren op de luxe markt... maar hun situatie is nu iets minder goed dan toen denk ik.

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

speedyT5

Stel het gaat door dan hoop ik niet dat die afgrijselijke ontwerper van BMW naar Volvo overstapt. Het zal wel allemaal goede techniek zijn en kwalitatief goede afwerking maar de verpakking is afgrijselijk als je 't mij vraagt.
Die afgrijslijke ontwerper van BMW heeft wel de XC 90 ontworpen....
en daar worden er 2x zoveel van verkocht....
Never, never gonna give you up
love you just the way you are

Philip850

volvo stop met de r.... en gaat verder met de m?  ;D
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Niek

Ach ja we moeten het allemaal nog maar afwachten....
Ik vindt persoonlijk dat Volvo het goed doet onder Ford en toch wel zijn eigen identiteit behoudt, dus wat mij betreft mag het wel zo blijven.
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

The Driver

Volvo verkopen zou dom zijn van Ford want het is het enige onderdeel wat wel winst maakt binnen de Ford groep...

Stel het gaat door dan hoop ik niet dat die afgrijselijke ontwerper van BMW naar Volvo overstapt. Het zal wel allemaal goede techniek zijn en kwalitatief goede afwerking maar de verpakking is afgrijselijk als je 't mij vraagt.

Het zou juist niet dom zijn. Waarschijnlijk heeft een pientere boekhouder bedacht dat het verkopen van Volvo meer financieel profijt zal geven dan het gewoon te houden. Gezien de financiele malaise in de fordgroup kan ik geloven dat ze er baat bij hebben nu een leuke marge te pakken.

Tevens kan ik alleen maar enthausiast zijn als BMW Volvo over gaat kopen.  FWD op een S80 is naar mijn mening not done. Krachten in het stuur zijn altijd sterk aanwezig en dat rijdt stukken minder prettig. AWD is in dit geval vaak alleen maar een lokkertje want in de basis is het nog steeds FWD. Laat de S60R met RWD en sper maar komen!

Duell

Heet van de pers.

BMW is in gesprek met Ford over een overname van Volvo. De afgelopen maanden heeft BMW de financiële situatie van het Zweedse merk onder de loep genomen.

Dat meldt de gezaghebbende krant Financial Times. Twee bronnen melden dat er ook andere partijen serieuze interesse hebben in Volvo en dat 'een verkoop van het merk aanstaande is'.
Eén van de twee (anonieme) bronnen bevestigt weliswaar dat BMW tot de geïnteresseerden behoort, maar gelooft niet dat het Beierse merk uiteindelijk ook daadwerkelijk Volvo koopt: 'BMW heeft op dit moment alles wat Volvo's niet kunnen bieden'.
Ford kocht Volvo in 1999 voor 6,5 miljard dollar. In verband met de slechte financiële situatie van Ford is het concern genoodzaakt flink te snijden in de organisatie. Een verkoop van Volvo zou wat lucht kunnen bieden.
Alhoewel de verkopen van het Zweedse merk vorig jaar licht waren gedaald (427.964 auto's tegen 443.947 in 2005), ziet de toekomst er rooskleurig uit door de introductie van zeven nieuwe modellen tussen 2006 en 2009.
Alle betrokken partijen weigeren commentaar te geven op de berichten.

Autoweek

Ben

Dat is zo ongeveer een samenvatting van de berichten van gisteren:
>>>>>klik<<<<<]HIER en werd al gemeld in het VERHEUGD topic.

Estate 2.3 Turbo

BMW is in gesprek met Ford over een overname van Volvo. De afgelopen maanden heeft BMW de financiële situatie van het Zweedse merk onder de loep genomen.

Dat meldt de gezaghebbende krant Financial Times. Twee bronnen melden dat er ook andere partijen serieuze interesse hebben in Volvo en dat 'een verkoop van het merk aanstaande is'.
Eén van de twee (anonieme) bronnen bevestigt weliswaar dat BMW tot de geïnteresseerden behoort, maar gelooft niet dat het Beierse merk uiteindelijk ook daadwerkelijk Volvo koopt: 'BMW heeft op dit moment alles wat Volvo's niet kunnen bieden'.
Ford kocht Volvo in 1999 voor 6,5 miljard dollar. In verband met de slechte financiële situatie van Ford is het concern genoodzaakt flink te snijden in de organisatie. Een verkoop van Volvo zou wat lucht kunnen bieden.
Alhoewel de verkopen van het Zweedse merk vorig jaar licht waren gedaald (427.964 auto's tegen 443.947 in 2005), ziet de toekomst er rooskleurig uit door de introductie van zeven nieuwe modellen tussen 2006 en 2009.
Alle betrokken partijen weigeren commentaar te geven op de berichten.

-D©©©L-

Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 29-05-2007 12:43:41

Tja... vertalen is ook een vak.

hier staat toch echt een ander verhaal...

CiteerBMW seriously considered launching a takeover bid for Volvo earlier this year, Autocar can reveal.

The Bavarian car maker requested a complete breakdown of Volvo's financial position from a European investment bank, which is handling enquiries on behalf of Volvo's owners Ford.
...

Dat is toch voltooid verleden tijd ?!

Ben

Citaat van: -D©©©L- op 29-05-2007 12:52:45
Citaat van: Estate 2.3 Turbo op 29-05-2007 12:43:41

Tja... vertalen is ook een vak.

hier staat toch echt een ander verhaal...

CiteerBMW seriously considered launching a takeover bid for Volvo earlier this year, Autocar can reveal.

The Bavarian car maker requested a complete breakdown of Volvo's financial position from a European investment bank, which is handling enquiries on behalf of Volvo's owners Ford.
...

Dat is toch voltooid verleden tijd ?!

Klopt, dat artikel was van 9 mei. Maar dit weekend kwam de Financial Times weer met 'nieuwe' berichten/geruchten.

mehn

Ik heb alles maar eens samengevoegd en naar off-topic gezet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

viking_in_shorts

Citaat van: Ben op 29-05-2007 13:18:40
Klopt, dat artikel was van 9 mei. Maar dit weekend kwam de Financial Times weer met 'nieuwe' berichten/geruchten.

Sterker nog - de Zweedse kranten staan er al 2 dagen vol van!

Volvo staat in de etalage. Er wordt gespeculeerd over 3 mogelijke bieders: BMW, Renault/Nissan en GAZ. De geruchten over een reunie met Volvo Vrachtwagens is denk ik op een misverstand berust: de artikels die ik erover gelezen heb vertellen alleen dat een verkoop op de naam Volvo een grote impact kan hebben, óók voor de vrachtwagens.

PS: Ford wil eigenlijk niet verkopen, maar omdat ze financieel zo enorm in de put zitten, lijken ze gedwongen te zijn om cash in huis te halen.