Volvo eerst onder de vlag van Ford en nu Chinezen?

Gestart door Ben, 10-05-2007 11:33:34

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

nou nou nou .. alwéér eens nieuws waar we met z'n allen op zitten te wachten. Toch maar even delen:

http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=913&a=516110

Geely bevestigd nu dat ze tóch een bod willen doen op Volvo PV, en de verwachting is dat Ford binnen 1 maand antwoord geeft.

viking_in_shorts

En vandaag wéér een artikel in de krant over Geely en Volvo, Bron: Wall Street Journal.  Prijs: ca. 17 miljard kroon.

Reactie van Stephen Odell: "Er is nog niets ondertekend"

http://www.gp.se/ekonomi/1.211133-volvochefen-inget-paskrivet

In het artikel verder trouwens dat het erg goed gaat met Volvo, onder andere de verkoop van de XC60 doet het erg goed.

francois

als ik volvo was dan was ik veel eerder bij ford weggegaan
de laatste modelen zijn op zich zelf wel mooi maar de kwaliteit
laat af en toe te wensen over 

Marc O.

Citaat van: francois op 25-09-2009 21:09:37
als ik volvo was dan was ik veel eerder bij ford weggegaan

Ik ben bang dat dat zo niet werkt. Ford is de baas, dus Ford beslist wat er gebeurt :eusa_shhh:

;)
...The Nile isn't just a river in Africa...

viking_in_shorts

En ja hoor - het is weer soapie-tijd!

Wat is het nieuws vandaag meneer de Uil? Ja jonge kleine LED-lampjes-kindertjes, dat zal ik vertellen:

Er is een Chinees geweest, en die is van baan veranderd. Hij werkte eerst bij Volvo maar hij is later bij Beijng Motor Company gaan werken. Als ontwikkelaar. Dat is iemand die een gaaf (=amerikans?) idee nóg beter maakt. Toen hij van baan veranderde, is hij stout geweest en heeft hij zijn koffertje met dokumenten niet bij Volvo (=lees: Ford) gelaten, maar meegenomen naar zijn nieuwe werkgever: Beijng Motor Company. Wel 4000 dokumenten, dus het is wel zeg maar heul veul erg!)

En dat is de reden voor Ford om te zeggen: We kunnen geen enkele Chinees vertrouwen!

Dus Ford heeft opeens geen haast meer om te verkopen, het blijkt té moeilijk te zijn (voor die Amerikanen) om de techniek en de productie van elkaar te scheiden, en gaan de Chinezen er dus automatisch met alle gave, briljante, dure, unieke Volvo, (=lees: Ford; ook bekend als: Amerikaanse) geheimen vandoor. Wat wél mogelijk is, is dat Volvo verkocht wordt aan een ander Amerikaans bedrijf; Crown (=consortium van Amerikaanse geldschieters neem ik aan) Want die zijn wel te vertrouwen :eusa_wall:

Verder wordt tussen neus en lippen even vermeld dat de verkoopcijfers bizar goed zijn en dat ze dus even geen financiële druk meer hebben om hun strategie  "One Ford" (=Lees: Amerikanen eerst!) zodanig door te voeren dat ze alle niet-amerikaanse produkten in de etalage zetten.

PS: de oplettende kindertjes hebben inderdaad door dat die éne Chinees (=zullen we 'm Lang noemen?) niets, maar dan ook echt hélemaal niets met Geely te maken heeft aan wie ze momenteel Volvo dus niet meer willen verkopen :eusa_doh:

En dan nu: motorkapjes toe, lampjes uit en wel-te-rusten.

en voor diegene die graag wat puzzelen en google translate gebruiken: de bron

Ben

Wanneer komt je boek uit Tim  :eusa_clap:

Maar wat een jojo's zijn die Yanks toch.

viking_in_shorts

Citaat van: Ben op 22-10-2009 20:34:56
Wanneer komt je boek uit Tim  :eusa_shifty:

Ik denk dat ik dat postuum ga doen. Is veul beter voor de verkoopcijfers ;D

Ben

URGENT: Ford praat exclusief verder met Geely over verkoop Volvo

Zojuist is bekend geworden dat Ford Motor Corporation de onderhandelingen over de verkoop van Volvo Cars exclusief zal voortzetten met de Chinese fabrikant Geely.

Het is een positief signaal dat er nu duidelijkheid is over de volgende fase van de verkoop van Volvo Car Corporation. Meer informatie over het proces is op dit moment nog niet bekend.

Ad van Batenburg, Algemeen Directeur Volvo Cars Nederland: "Het is goed dat er nu meer duidelijkheid is. We hebben in Nederland een ijzersterke marktpositie. Volvo is in Nederland een ijzersterk merk met herkenbare merkwaarden en een duidelijke Zweedse oorsprong. Dat is al tien jaar het geval onder een Amerikaanse eigenaar en dat zal met de komst van een nieuwe eigenaar niet veranderen. We kunnen nu weer kijken naar de toekomst, waarin we ons blijven richten op het uitbouwen van het succes van Volvo. We gaan een mooi jaar tegemoet met de komst van de nieuwe S60."

viking_in_shorts

http://www.gp.se/ekonomi/1.236692-geely-lagger-bud-pa-volvo-pv

hier het artikel uit de Göteborgs Posten. Heb nog niet beide artikelen kunnen lezen of vergelijken.

Taranis

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ben

Meer berichten, ook van het Intranet, op Volvo-Forum.nl

viking_in_shorts

http://www.gp.se/ekonomi/1.237894-jakob-har-inte-gett-upp-volvo

Om een lang verhaal kort te maken:

Ook al heeft Ford gezegd alleen nog maar door te gaan met Geely, willen de Zweden onder bedrijfsnaam Jakob (idd genoemd naar de eerste Volvo) tóch nog even zeggen dat ze een te gek gaaf bod gaan uitbrengen waar iedereen poef van staat. Of Paf.

Laserblue

Het wordt dus gewoon een Chinese bak  ::)

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/5306477/__Chinese_Geely_heeft_plan_reorganisatie_Volvo_klaar__.html?p=5,1

De Chinese autofabrikant Zhejiang Geely, vorige maand verkozen als topfavoriet om de Volvo-divisie van Ford over te nemen, heeft een reorganisatieplan ontwikkeld dat erin voorziet dat de Zweedse automaker jaarlijks bijna een miljoen auto's gaat verkopen. Dat zal dan vooral in China zelf moeten gebeuren, hoewel de verkoopdoelstellingen voor Europa en Noord-Amerika ook ambitieus zijn, zo zegt een goed ingevoerde bron.
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

rogerV701998

Citaat van: Laserblue op 15-11-2009 12:52:48
Het wordt dus gewoon een Chinese bak  ::)

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/5306477/__Chinese_Geely_heeft_plan_reorganisatie_Volvo_klaar__.html?p=5,1

De Chinese autofabrikant Zhejiang Geely, vorige maand verkozen als topfavoriet om de Volvo-divisie van Ford over te nemen, heeft een reorganisatieplan ontwikkeld dat erin voorziet dat de Zweedse automaker jaarlijks bijna een miljoen auto's gaat verkopen. Dat zal dan vooral in China zelf moeten gebeuren, hoewel de verkoopdoelstellingen voor Europa en Noord-Amerika ook ambitieus zijn, zo zegt een goed ingevoerde bron.

;D