855Tdi verliest (soms) trekkracht en is net een vrachtwagen

Gestart door 850Tdi, 14-05-2003 18:57:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

regiorunner

eeeh de LMM?  Da's namelijk het eerste waar je aan denkt bij een VAG-diesel, die in onze roffels ook zit. Gewoon ff vervangen, of anders er ff eentje 'lenen'  ;D

denkweb

Citaat van: Emiel1976 op 04-04-2006 23:33:11
Hallo Allemaal,

Het probleem met het inhouden is de radiateur. Ik weet het, het klinkt
vreemd maar is het wel.
Drie kennisen van mij rijden allemaal een v70 tdi en hebben allemaal dit probleem gehad.
Bij een trad het op in Zweden met de caravan en de dealers daar konden het niet vinden uiteindelijk in Nederland zij een monteur gelijk dat het de radiateur was en na deze vervangen te hebben is het probleem niet meer opgetreden.
De andere hadden dit ook en na vervanging..........verholpen!

Succes!

Groeten,  Emiel

Mag ik hier de wetenschappelijke oplossing van weten?
Radiateur niet in orde = onvoldoende koeling = koellampje dat aanspringt = auto die bij lang doorrijden een keer de geest geeft. Niet echt een tussenweg hierin, dus wat dit er nu aan veranderd....

Ik zou ook voor de LMM gaan, want ook nieuwe geven geen garantie weten we inmiddels wel van dit forum.

italia

FF een reaktie van een VAG-kenner. (ik niet dus maar mn zwager die ff meeleest)..

Eerste opties zijn idd LLM en EGR.

Een derde, "er zit een wastegate op de turbo, deze wordt met een vacuumklep gestuurd. hier kan ruimte in ontstaan waardoor de klep kan blijven hangen. puur een mechanisch probleem dan dus"

Ben123

Wie komt er met de juiste oplossing?????:)
Ik ben benieuwd:)

Emiel1976

Hoi hoi,

Dat van die radiateur klinkt inderdaad vreemd maar is echt waar!!!!!
Zelf hebben wij er ook geen verklaring voor omdat de temperatuur namelijk niet opliep.
Maar drie vrienden rijden alle
drie een v70 Tdi en hebben allemaal dit probleem gehad. Er zit dan gewoon
geen vermogen meer in en het lijkt dan net een tractor.
Blijkbaar wordt er dus wel iets extra's gemeten!
Als je LMM kapot is rijdt hij vaak nog wel redelijk alleen doet hij dan wat in in snelheid.

Met deze storing rijdt hij echt voor geen meter!!!!

Trek er je conclusie uit en probeer het. 

Met vriendelijke groet,

Emiel


850fan

Citaat van: Emiel1976 op 10-05-2006 20:56:19

Als je LMM kapot is rijdt hij vaak nog wel redelijk alleen doet hij dan wat in in snelheid.


Vorig jaar een kapotte LMM gehad en de auto wilde daardoor zelfs niet meer starten uiteindelijk... De dagen daarvoor al problemen om op de snelweg mee te komen.  Een kapotte LMM kan echt wel heel vervelend doen hoor!  :-\

Scooby Doo

Citaat van: Emiel1976 op 10-05-2006 20:56:19
Hoi hoi,

Dat van die radiateur klinkt inderdaad vreemd maar is echt waar!!!!!
Zelf hebben wij er ook geen verklaring voor omdat de temperatuur namelijk niet opliep.
Maar drie vrienden rijden alle
drie een v70 Tdi en hebben allemaal dit probleem gehad. Er zit dan gewoon
geen vermogen meer in en het lijkt dan net een tractor.
Blijkbaar wordt er dus wel iets extra's gemeten!
Als je LMM kapot is rijdt hij vaak nog wel redelijk alleen doet hij dan wat in in snelheid.

Met deze storing rijdt hij echt voor geen meter!!!!

Trek er je conclusie uit en probeer het.

Met vriendelijke groet,

Emiel



Effe oud topic opgraven, ben redelijk zeker dat je de intercooler bedoeld.
Heb ook gehad en die pluimde, trok niet echt goed, ....
Ding is verkocht, en is onlangs bij een kameraad voor herstelling/onderhoud binnngeweest.
Klachten: Roken, Niet trekken, .....
Probleem: intercooler gescheurd. Boeltje vervangen, en nu gaat ie zoals het hoort.[

Puppy Power!!!

jan piet

Probleem komt mij in zoverre bekend voor: heb't deze zomer meegemaakt in zuid-europa bij flinke hitte op diverse hellingen. Ook wij hebben na stevig redeneren de conclusie getrokken dat het 'iets' moet zijn mbt turbo, (te) warme lucht enz. Ook hier geen lampjes, maar wel een gebrek aan power. Ondanks ritten in het LImburgse en Duitsland met stevig tempo: niet meer opgetreden.

Gr,JP

scania164

Hallo
Het verhaal kan wel kloppen vd radiateur!
Het kan zijn dat de koelwater temperatuur te hoog wordt waardoor de computer de brandstofpomp terug regelt!
Net zoals bij sommige motoren bv als hij te koud is.
Het is gewoon een beveiliging.

Gr chris

Multiroof

Mijn 850 TDI 1996 heeft inmiddels 520 K op de teller en dit is een bekend probleem.
De oplossing heb ik destijds (een jaar of 5 geleden) van een Duitse Volvo (Audi) specialist gekregen en het werkte : Massakabelcontact schoonmaken.
Simpel. Vorig jaar idem, en weer was mijn probleem opgelost.

coolyo0o

en waar zit dat massacontact dan maak ik die ook eens schoon
rij nooit harder dan je beschermengel vliegen kan

Multiroof

onder de accu (batterij voor de vlamingen) ergens.  Heb het zelf niet gedaan maar mijn gigantisch goeie 850 specialist (Volvo Van Isacker, Hoevenen bij Antwerpen).

Sjoerd15

heb hetzelfde ook gehad, sporadisch houdt de motor in, is niet vooruit te branden en loopt niet op (of af) in toeren. Helaas is heden avond mijn lieve wagentje er helemaal mee uitgescheden....
k reed gewoon, ineens geen toeren meer en....dood!!! herstarten, ging goed, 20 meter later... 't zelfde, weer herstart, weer 20 meter, weer afgeslagen en niet meer te herstarten. Ik las dat iets van die trand ook eerder was voorgekomen...
Het klinkt alsof er geen brandstof meer binnenkomt o.i.d.
Is t hetzelfde of zit ik nu in de verkeerde toppic???

HELP ME PLEEEEEEEEEEEEEEEEEEEASE

thuur

Citaat van: Sjoerd15 op 23-02-2007 23:50:42
heb hetzelfde ook gehad, sporadisch houdt de motor in, is niet vooruit te branden en loopt niet op (of af) in toeren. Helaas is heden avond mijn lieve wagentje er helemaal mee uitgescheden....
k reed gewoon, ineens geen toeren meer en....dood!!! herstarten, ging goed, 20 meter later... 't zelfde, weer herstart, weer 20 meter, weer afgeslagen en niet meer te herstarten. Ik las dat iets van die trand ook eerder was voorgekomen...
Het klinkt alsof er geen brandstof meer binnenkomt o.i.d.
Is t hetzelfde of zit ik nu in de verkeerde toppic???


Heb je foutcodes? Klinkt mij als een defecte sensor oid...


Welkom op het forum! Stel jezelf en de auto even voor in het Wie ben ik board ;)


Gr 8)

Sjoerd15

#29
ja, sorry  ::).
Had een beetje haast (en geen foto toestel).
Als tie weer rijdt dan gaat sjoerdje  hem weer poetsen en kiekjes maken...

Ik heb een tdi uit 95, en er wordt geen foutcode weergegeven (kan dat uberhaupt wel of bedoel je aan de comp. van de dealer???).
Ik las iets over een "lmm". Ik ben redelijk nieuw in de wondere wereld die volvo heet, evenals de geblazen vag-dieseltjes (had hiervoor een bmw325 tds). Wat is dat precies en waar zit dat ongeveer?? UIt de verhalen die ik lees maak ik op dat dat  er wel mee te maken kan hebben...

(btw, de lambdasonde brande al wel een kilometer of 200, maar dat is een kuur die die altijd al had (heb m pas 3 maand), dat de lambdasonde af en toe gaat branden)

Wie t weet mag t zeggen  ???