Waar RVS remleidingen halen

Gestart door Mats, 17-05-2007 21:22:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

cas

#15
ik snap wat je bedoeld, op de foto hierboven krijg ik ook het idee dat het gat iets te groot is. ( bij de achterrem aansluiting)  maar in principe toch gewoon op te lossen met een degelijke ring ertussen?

hmm.. zit net naar de leiding te kijken, er is weinig opstaand randje waar de ring of de doorgang van het gat idd achter kan blijven hangen!



Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

T5turbo

Citaat van: cas op 21-02-2011 13:36:00
ik snap wat je bedoeld, op de foto hierboven krijg ik ook het idee dat het gat iets te groot is. ( bij de achterrem aansluiting)  maar in principe toch gewoon op te lossen met een degelijke ring ertussen?

hmm.. zit net naar de leiding te kijken, er is weinig opstaand randje waar de ring of de doorgang van het gat idd achter kan blijven hangen!



Dat bedoel ik.Ook een ring niet.  ;D
Dus zeg het maar.......... :eusa_think:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

cas

#17
is het niet puur om de leiding op zijn plek te houden? dus als deze door het doorvoer gat gaat, en deze gekoppeld wordt, het eigenlijk voldoende is  :eusa_think:

nee, ook niet, want de nieuwe leiding zal er dan "doorheen" vallen en  op de leiding gaan schuren. en een dikke tywrap gaat bij mij de oplossing niet worden aan de linker kant!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

T5turbo

Maar hoe blijf de "veer" dan op zijn plek?
Want die staat duidelijk onder spanning op de 2de foto.  ::)

Als de boel los hangt dan betekend dat dat de leiding heen en weer beweegt in het gat van de beugel en binnen de korste keren stuk gaat.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

cas

Citaat van: cas op 21-02-2011 13:40:11
is het niet puur om de leiding op zijn plek te houden? dus als deze door het doorvoer gat gaat, en deze gekoppeld wordt, het eigenlijk voldoende is  :eusa_think:

nee, ook niet, want de nieuwe leiding zal er dan "doorheen" vallen en  op de leiding gaan schuren. en een dikke tywrap gaat bij mij de oplossing niet worden aan de linker kant!

dat bedoelde ik ook  ;D 

de sleutel maat had een paar maten groter moeten zijn.  is dit setje in eigen beheer gemaakt dan?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Op zich hoeft de oplossing niet heel moeilijk te zijn toch?

Je zoekt een sluitring op die een gat heeft zo groot dat het ronde deel van de slang er door gaat maar het zeskant deel niet. Dan monteer je je slang met ring en bljift hij zitten, gaat dus niet meer door de beugel, maar blijft hangen omdat je sluitring groter is dan het gat in het beugeltje waar je leiding nu doorheen valt.

Het zit dan in principe als volgt in elkaar.

Slang | sluitring | beugeltje | veer | leiding

Slang en leiding zitten in elkaar gedraaid met de andere zooi ertussen. Lijkt me :eusa_think:

cas

tja. dat ring idee hadden we al, maar als je de leiding in real live in je handen hebt. durf jij het ook vast niet aan met een exact passende ring. het is zo minimaal dat randje. zeker als dat veertje er een constante druk zal houden en het altijd iets zal kunnen bewegen. 

kon even niet zo snel een schuifmaat vinden  :eusa_eh:
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Teddy81

Even ter verduidelijking:

;D

Paars = nieuwe slang
Rood = Sluitring
Groen = Beugeltje aan auto
Blauw = Klemmetje
Bruin = Originele leiding


Teddy81

Citaat van: cas op 21-02-2011 13:59:52
tja. dat ring idee hadden we al, maar als je de leiding in real live in je handen hebt. durf jij het ook vast niet aan met een exact passende ring. het is zo minimaal dat randje. zeker als dat veertje er een constante druk zal houden en het altijd iets zal kunnen bewegen. 

kon even niet zo snel een schuifmaat vinden  :eusa_eh:

Dat kan echt geen kwaad Cas. Gewoon een strak passende ring vinden en eromheen knallen.
Ik heb het al eerder gedaan namelijk!  :eusa_shifty: :eusa_shhh: Nooit een klacht gehad! ;D

cas

mooi  :eusa_clap:

maar de sluitring, rood zal dan zoals eerder, een minimaal randje aan materiaal " tegen" houden.

Als ik 2 of 3 windingen tape om het gedeelte tussen blauw en groen doe, zou het zeg maar net zon diameter heben als die van de steekmaat.

begrijp je wat ik bedoel?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

cas

Citaat van: Teddy81 op 21-02-2011 14:03:17
Citaat van: cas op 21-02-2011 13:59:52
tja. dat ring idee hadden we al, maar als je de leiding in real live in je handen hebt. durf jij het ook vast niet aan met een exact passende ring. het is zo minimaal dat randje. zeker als dat veertje er een constante druk zal houden en het altijd iets zal kunnen bewegen. 

kon even niet zo snel een schuifmaat vinden  :eusa_eh:

Dat kan echt geen kwaad Cas. Gewoon een strak passende ring vinden en eromheen knallen.
Ik heb het al eerder gedaan namelijk!  :eusa_shifty: :eusa_shhh: Nooit een klacht gehad! ;D

keij  ;D  maar als het er tussen schiet, en het gaat schuren, en de leiding breekt, en ik vouw mn banaan krom (  :eusa_shifty: )  om een boom. dan kom ik verhaal halen he  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

T5turbo

Dit is een oplossing,maar vele zijn ons al voor gegaan, dus wat zien we over het hoofd of begrijpen we verkeerd?  ;D
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

cas

ik vraag me af hoe het bij DcccL blijft hangen  :eusa_think: of is de opening daar daadwerkelijk exacte  de maat van het ronde gedeelte waar ik het eerder over had.

dat zal het wel zijn, kan niet anders.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

T5turbo

Het is is dus wachten op bijvoorbeeld DcccL of Thuur waarvan ik weet dat die ze er al onder hebben.  :eusa_whistle:
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, today is a gift - that's why it's called the present!

cas

Citaat van: T5turbo op 21-02-2011 14:15:52
Het is is dus wachten op bijvoorbeeld DcccL of Thuur waarvan ik weet dat die ze er al onder hebben.  :eusa_whistle:

nouja, DcccL heeft zijn fotos op de 1e pagina staan. en daar zie ik toch dat het zit zonder ring.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....