Volvo start maar slaat direct dood

Gestart door Henk-Jan, 20-05-2007 12:29:33

Vorige topic - Volgende topic

Henk-Jan

Hi,

Sinds 2 dagen start mijn Volvo V70 niet goed  :-\, hij slaat aan tot 1500 rpm en valt dan dood na 1 a 2 seconden. Dat doet ie meerdere malen achtereen, als ik gas bij geef (nadat hij is aangeslagen) gebeurd er niets. Als ik ff doorstart met het contact slaat hij wel goed door.

Ik dacht eerst aan de startonderbreking, maar nu meer aan de bezinepomp oid wat niet goed werkt? Of is het wellicht de electronica die de inspuiting moet regelen? Ik hoop dat iemand me een in richting kan aangeven wat het zou kunnen zijn  :eusa_pray: zodat ik nog kan slapen vannacht voordat ik de dealer een belletje doet.  :eusa_shifty:

Thx!

thuur

Zoek maar eens op antennering (achteraan beginnen met lezen). ;)

Gr 8)

Henk-Jan

Aha, klinkt logisch dat Antennering. Wat doet dat ding eigenlijk, want dat lees ik nergens zo 123?

thuur

Citaat van: Henk-Jan op 20-05-2007 12:56:41
Aha, klinkt logisch dat Antennering. Wat doet dat ding eigenlijk, want dat lees ik nergens zo 123?

Dat is de "ontvanger" van je startontderbreker. In je sleutel zit de "zender". Als de sleutel de juiste code heeft mag de motor blijven lopen.

Het is mij ook een raadsel hoor waarom deze startonderbreker de motor wel eerst laat aanslaan ??? Maar goed, het is een bekend euvel. Ik heb het stekkertje schoongemaakt en de pinnetjes ietsjes verbogen en sindsdien geen last meer gehad.

Gr ;)

Henk-Jan

Ah, waar zit dat ding want solderen enzo lukt me ook nog wel als het echt moet... :). Raar eigenlijk dat als je doorstart hij dan wel aanslaat en blijft lopen, helaas is dat niet gezond voor de startmotor enzo lijkt me.

Misha

Citaat van: thuur op 20-05-2007 12:59:54
Citaat van: Henk-Jan op 20-05-2007 12:56:41

Dat is de "ontvanger" van je startontderbreker. In je sleutel zit de "zender". Als de sleutel de juiste code heeft mag de motor blijven lopen.

Het is mij ook een raadsel hoor waarom deze startonderbreker de motor wel eerst laat aanslaan ???

Is bij veel meer auto's zo... Volgens mij is de officiele term "immobilizer"..
Startprocedure is anders dan gewoon loopprocedure van motor (ECU), daar zit het in (iig bij een Oldsmobile...)
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Henk-Jan

Ah, ik net net gereden. Eerste keer koud lukt pas na 4x (4e keer een ram op het stuur werkte). Ritje. Stoppen. Starten en lopen weer... lijkt dus idd op dat ding.

Is dat goedkoop te vervangen denken jullie?

Misha

Citaat van: Henk-Jan op 20-05-2007 14:25:19
Ah, ik net net gereden. Eerste keer koud lukt pas na 4x (4e keer een ram op het stuur werkte). Ritje. Stoppen. Starten en lopen weer... lijkt dus idd op dat ding.

Is dat goedkoop te vervangen denken jullie?

Heb je hem al eens los gehad en gecheckt ? Je kunt er vrij simpel bij... paar torxjes en de bovenplaat leg los...
En 2e hands zijn ze er wellicht ook, kan me niet voorstellen dat dat duur is...

Gr,
Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Henk-Jan

Nee, nog niet bekeken omdat ik nog Bovag garantie heb en niet echt weet wat ik zoek of waar dit ding zit.

thuur

Volgens mij heb je lang niet alles gelezen van de gevonden topics :eusa_think:

Gr ;)

Henk-Jan

Eh, nee... niet alles nog nee...  :eusa_angel: (tijd enzo, had een verjaardag gister en moet oa voor 20 man koken  ::) ). Maar ik ga ook even in overleg met de dealer, laat het wel even weten!  ;D

Henk-Jan

ok gelezen, is dus de metalen ring om het slot... goedkoper te repareren dan naar het zuiden scheuren dunkt me.  :eusa_pray:

Henk-Jan

Ben er vorige week geweest, ring is vervangen en heb geen last meer.

Sleutelbos was ook te zwaar, dus dat gaat hangen. isniegoei.