Roffel dood...

Gestart door simmz, 22-05-2007 09:38:30

Vorige topic - Volgende topic

)()()sT

Maar dus ook: radiator, uitlaat, tellers dashboard enzo hè?

(Euge. en ik zitten wat te brainstormen)

;D

Taranis

Citaat van: )()()sT op 22-05-2007 16:57:01
Maar dus ook: radiator, uitlaat, tellers dashboard enzo hè?

(Euge. en ik zitten wat te brainstormen)

;D

Precies... ik zit ook al een paar maanden te brainstormen. Als het goed is vóór de volgende elandrun...  :eusa_drool:

Philip850

als je het goed wil doen tel je er gelijk remmerij en onderstel bij. kortom nogal zinloos, koop dan gewoon een T5 en ga die uitbouwen.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

)()()sT

Citaat van: Philip850 op 22-05-2007 17:04:29
als je het goed wil doen tel je er gelijk remmerij en onderstel bij. kortom nogal zinloos, koop dan gewoon een T5 en ga die uitbouwen.

Ach welnee, hobby-en is leuk  ;D

Philip850

tuurlijk.... maar doe het dan efficiënt. Zo steek je tijd en geld in dingen die je beter kunt besteden als je úberhaupt al begint met een T5. Zonde toch?
BMW K1600GT '20

Eugene

Citaat van: Philip850 op 22-05-2007 17:16:23
tuurlijk.... maar doe het dan efficiënt. Zo steek je tijd en geld in dingen die je beter kunt besteden als je úberhaupt al begint met een T5. Zonde toch?

Als je het blok en alle benodigdheden goedkoop kan krijgen en de tijd en plaats hebt.. waarom niet. Voordeel is dat de huidige auto goed is, moet je met het kopen van een T-5 nog maar afwachten.

Bovendien is het gewoon een uitdaging 8)

If it's not blown, it sucks...

Philip850

datzelfde geld voor het blok wat je erin gaat hangen. dat het een uitdaging is kan ik wel bij inkomen hoor... al heb ik het liever origineel. is en blijft waardevaster dan een hobbybak!
BMW K1600GT '20

Eugene

Citaat van: Philip850 op 22-05-2007 17:29:43
datzelfde geld voor het blok wat je erin gaat hangen.

Daar ga jij dan maar van uit. Dat blok is goed, komt uit een rijdende auto.

If it's not blown, it sucks...

Taranis

Citaat van: Philip850 op 22-05-2007 17:29:43
is en blijft waardevaster dan een hobbybak!

En wat maakt het jou uit wat je hobbybak bij verkoop waard is? Hobbies mogen geld kosten, daar zijn het toch hobbies voor?

Niek

Klote zeg Simmz, dat dit moet gebeuren! In een drukke Baustelle waar het verkeer voorbij raast en waar geen vluchtstrook is, heb je soms niet veel keuze dan door te rijden. Voor je motor is het absoluut niet goed, maar als je daar ineens op je rem gaat staan kunnen er heel andere vervelende dingen gebeuren.

Ik ben zo met een kameraad van mij ooit gestrand  in Duitsland, bij zijn opel vectra ging het olielampje branden midden in een Baustelle, dan breekt er toch even paniek uit. En ja, wij zijn ook doorgereden terwijl we wisten dat het fout zat, en dat heeft hem uiteindelijk ook zijn motor gekost. Maar als we daar ineens hadden moeten stoppen waren er gegarandeerd ongelukken gebeurd....
And through it all she offers me protection
                      VOLVO C70

simmz

...nog niks gehoord...

het kon 10 werkdagen duren voordat mijn blauwe roffel weer in NL was...

maximaal dan.

...wachten is slopend...

en dan rijden er continu roffels bij mij in de buurt ook nog. een hel...

simmz
every man dies, not every man really lives

michiel

Sparen? Wat nou sparen?  :eusa_snooty: Lenen kan toch ook nog? Een zekere West-Fries (bijna, althans) die ook een zekere voetbalclub sponsort & bestuurt kan dat ongetwijfeld in orde maken (voor een zacht prijsje  :eusa_whistle: ). Maar wel heel goed de kleine lettertjes lezen........  ;D
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

b0nkolok

Als de koelvloeistof is verdwenen geeft de temp. meter helemaal niks meer aan. Hij zal op 'koud' staan. Dat is mijn ervaring geweest met een Renault Goulette (kennen jullie die? Een Franse 'transit' van de 60'er jaren). Het blok was roodgloeiend, maar de temp. stond op nul. Duurde overigens nog een half uur voordat het ding vastliep.

Nog een ervaring: mijn 760 V6 destijds had 2 doorgeslagen koppakkingen wegens te weinig koelvloeistof. Bleef rijden, maar de revisie kostte afgrijselijk veel. Ook toen gaf de temp. meter geen krimp (misschien kapot?).

Als het alleen koppakkingen zijn, nou ja. Maar vaak gaat dat gepaard met vervorming van cylinderbussen en zuigers, dus, niet om je een nare Pinkster te bezorgen, een goed en betrouwbaar ander blok zou wonderen doen.
Jan, meer dan 35 jaar Volvo gek

simmz

Citaat van: b0nkolok op 26-05-2007 18:56:20
een goed en betrouwbaar ander blok zou wonderen doen.

en waar vindt je die?

simmz
every man dies, not every man really lives

Snellebaksteen

Citaat van: b0nkolok op 26-05-2007 18:56:20
Tralalala een Renault Goulette tralalala

Oei, die zijn leuk!!

Tis dat m'n vrouw nu al begint te protesteren als ik zelfs maar naar een plaatje van iets wat te koop staat kijk (gelijk heeft ze trouwens, de garage/tuin/oprit staan al vol) maar anders had ik ook zo'n ontzettend lief hoog op de poten busje gehad!
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.