Roffel dood...

Gestart door simmz, 22-05-2007 09:38:30

Vorige topic - Volgende topic

breakman

ik denk dat wanneer je zo een grote operatie plant het niet onverstandig is deze meteen uit te breiden naar volledige blok-omwiseling.
Het is wel een fikse meerprijs maar als de motor een zodanige marteling heeft doorstaan zijn er bijna altijd wel meerder dingen stuk.

Succes met de afhandeling !

thuur

Citaat van: breakman op 06-06-2007 15:56:54
ik denk dat wanneer je zo een grote operatie plant het niet onverstandig is deze meteen uit te breiden naar volledige blok-omwiseling.
Het is wel een fikse meerprijs maar als de motor een zodanige marteling heeft doorstaan zijn er bijna altijd wel meerder dingen stuk.

Succes met de afhandeling !

Inderdaad lijkt mij een ruilblok de beste optie in deze. Op de sloop moeten er toch zat liggen. Ga wel voor een exemplaar met garantie en pak meteen de standaardzaken aan: carterontluchting, vacuumslangen vervangen, gasklep/stat.reg reinigen etc.

Volgens mij ben je dan zelfs goedkoper uit dan een ruilkop reviseren of een nieuwe kop.

Sterkte!

Gr. A

Taranis

Citaat van: thuur op 06-06-2007 19:54:44
Volgens mij ben je dan zelfs goedkoper uit dan een ruilkop reviseren of een nieuwe kop.

Klopt. Ruilkop is 900 euro als ik goed ingelicht ben. Sloperij in de buurt heeft een '92 GLT blok liggen voor 550 euro...

850 Ra$ing

Volg het advies op wat hier gegeven word lijkt me namelijk erg verstandig.
stel dat je alleen je cilinderkop laat verv. (waar nog een hoop andere onderdelen bij komen trouwens) en er is nog iets mis wat over het hoofd is gezien ben je mooi zuur als je er achter komt als het hele zooitje weer in elkaar zit, letterlijk en figuurlijk.
Dus informeer even bij die adressen die ik je in een eerdere post al gegeven had en je slaagd zeker.
Heel veel Succes

simmz

Fantastisch bedankt voor al jullie reacties.

Ik ben net (alweer) naar de garage geweest. We hebben alle opties besproken. Op dit moment lijkt het erop dat we voor de optie "volledige revisie" gaan.

Dit houd in dat de hele blok opnieuw wordt opgetrokken uit nieuwe onderdelen. Inclusief distributieriem, waterpomp, cylinderkop, zuigerveren, pakkingen, lagers, slangen, alles. Daarbij komt nog eens dat de cylinders uitgehoond worden. Het enige wat dus ongeschonden/oud blijft is het onderblok, de zuigers en de nokkenassen. Op deze hele operatie krijg ik 1 jaar garantie op alle onderdelen. + nog eens garantie op de man-uren. Dit hele grapje kost...

3000,-    :eusa_wall:

Andere optie is inderdaad een ruilblok er in leggen. Nadelen hiervan zijn;
- veel meer werk (de reviesie kunnen ze in 2 dagen geklaard hebben)
- geen garantie
- je weet niet wat je in huis haalt
- kost uitendelijk ongeveer 2500,-

Dat kost dus bijna net zo veel alleen heb je dan dus geen garantie en nog steeds een gebruikt blok waarvan je niet weet hoe lang dat nog blijft bollen.

De voordelen van zo'n volledige revisie is natuurlijk dat je bij eventuele verkoop (over 10 jaar of zo...) kunt aangeven dat hij bij 220 K een volledige reviesie heeft gehad. Vlak voor dat ik hem kocht heeft hij nog een nieuwe koppeling gekregen, hij heeft net een nieuwe aanjager voor de kachel, airco is net gerepareed en ik heb een nieuwe afdekhoes voor de bagageruimte (voor zover dat iets uitmaakt. Dus als je het mij vraag rijdt ik straks in een gloed nieuwe roffel!

Maarja... 3000,- dat is een hoop geld... een hele hoop geld. Ik denk wel dat dit voor hetgeen ze gaan uitvoeren héél schappelijk is.

Of ben ik me nu zelf iets aan't voorhouden?

3e optie is een pakketje maken van de hele roffel... en dat willen we écht niet.

Wat vinden jullie van dit verhaal?
every man dies, not every man really lives

Marc O.

Ik zou toch zeker wat meer prijzen opvragen voor zo'n algehele revisie. Blijft een hoop geld waarop je, mijns inziens, best een paar honderd euro of meer zou kunnen besparen. Succes ermee in ieder geval!!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Schnappi

als de auto verder in goede staat is dus dat wil zeggen onderkant chassisdelen goed zijn, gewoon de revisie laten doen en gewoon weer 10 jaar genieten van de roffel

Groeten 8)

Eugene

Een ander blok erin is toch nooit zo duur. Je hebt alleen het blok nodig namelijk. In en uitbouwen lijkt me niet langer te duren dan een complete revisie (waarvoor het blok ook eruit moet lijkt me).

If it's not blown, it sucks...

simmz

Citaat van: Eugene op 07-06-2007 12:20:25
Een ander blok erin is toch nooit zo duur. Je hebt alleen het blok nodig namelijk. In en uitbouwen lijkt me niet langer te duren dan een complete revisie (waarvoor het blok ook eruit moet lijkt me).

Ze hebben het over zeker 4 dagen werk. En dat kost centjes. Is inderdaad een stuk goedkoper dan de revisie hoor, maar het heeft ook z'n nadelen daar waar de revisie z'n voordelen heeft.

Of heb jij nog ergens een gaatje Eugene? Kunnen we hem er samen inleggen. Spaart een hoop! ik zorg wel voor de nodige biertjes dan... ;)

Thnx man! Ik heb nog niet toegezegt. Heb nog tot vanmiddag want morgen gaan we op vakantie... lekker...

hoi!

martin850

bij mij zou er geen twijfel zijn als ik het allemaal moest laten doen. Ik zou de auto weg doen en aan andere weer kopen, maar dit is waarschijnlijk niet wat je wil horen.

Dit alles laten doen vind ik (te) veel geld, probeer de auto te verkopen en voeg dit bedrag bij het revisie bedrag en volgens mij, moet er dan wel een mooi exemplaar weer te vinden zijn.

succes met je beslissing en een fijne vakantie,

groeten martin.

JCviggen

Je kan natuurlijk gehecht zijn aan de wagen, maar ik vind het niet realistisch om 3000€ kosten te maken aan een wagen die in de praktijk nauwelijks nog meer waard is :( Dat geld zie je nooit meer terug
Stage eleventy by backyard tuning

Citaat van: Duitsers"Da komt der verruckter mit der Volvo wieder"

simmz

Citaat van: Marc O. op 07-06-2007 12:17:46
Ik zou toch zeker wat meer prijzen opvragen voor zo'n algehele revisie. Blijft een hoop geld waarop je, mijns inziens, best een paar honderd euro of meer zou kunnen besparen. Succes ermee in ieder geval!!

Is inderdaad een hele hoop geld. Maar eigenlijk was het bijna 3700,- euro. Na een nieuwe rekensom met heel schappelijke aanbiedingen van hun kant uit  en nadat ik de onderdelen op inkoop heb gekregen is het 3000,- geworden. Is toch al heel erg netjes dacht ik zo.

Thnx!

simmz

Marc O.

Citaat van: simmz op 07-06-2007 12:25:26

Is inderdaad een hele hoop geld. Maar eigenlijk was het bijna 3700,- euro. Na een nieuwe rekensom met heel schappelijke aanbiedingen van hun kant uit  en nadat ik de onderdelen op inkoop heb gekregen is het 3000,- geworden. Is toch al heel erg netjes dacht ik zo.

Thnx!

simmz

Is ook een beetje wat ze je willen laten geloven natuurlijk...... Zoals hierboven al geopperd is het misschien verstandiger om die €3000 op te tellen bij het bedrag wat je voor de 850 met defecte motor nog kunt krijgen (toch zeker wel een €1000). Dan kun je dus €4000 besteden aan een nieuwe 850, en daar kun je best iets moois voor kopen denk ik..... Maar goed, wat is wijsheid....uiteindelijk neem je zo'n beslissing niet alleen met zuiver rationele argumenten. Emotie speelt uiteraard een rol, wellicht dat die je ertoe beweegt je 850 te houden en de motor te reviseren. Maar doe jezelf een plezier en vraag wat extra prijzen op ;).
...The Nile isn't just a river in Africa...

simmz

Citaat van: martin850 op 07-06-2007 12:24:17
probeer de auto te verkopen en voeg dit bedrag bij het revisie bedrag en volgens mij, moet er dan wel een mooi exemplaar weer te vinden zijn.

Tja... dat is natuurlijk ook een optie... maakt het er allemaal niet makkelijker op die keuzes ;)

Wat een geld hé... gdvrdmm!!!!

was ik maar in m'n vectratje blijven rijden... (geintje)

simmz

simmz

Maar doe jezelf een plezier en vraag wat extra prijzen op ;).

thnx! zal ik doen. Ik ga aan de slag. Ik laat het jullie (na de vakantie dan) weten.

Nogmaals bedankt allemaal!

simmz "nieuw recordhouder aantal keren vloeken in 1 uur"