blok 855 T5

Gestart door roffelfreak, 23-05-2007 02:22:10

Vorige topic - Volgende topic

roffelfreak

mensen ik heb een '94 roffel 855 2.3 T5 nog helemaal orgineel op een openluchtfilter na, hij heeft inmiddels 270000 gelopen.
ik wil hem laten chippen bij rica maar nu vraag ik mij af of het blok en de turbo een chipje met natuurlijk wat meer pk en Nm wel aankunnen zo ineens. wat zijn jullie ervaringen hiermee?? of vinden jullie dat ik beter eerst kan laten reviseren. heb trouwens een blok van een '96 T5R gezien alleen blok met 82000 gelopen voor 2000 is dat teveel?? bij een officieel bedrijf dat handelt in motoren...

alvast bedankt en ik hoop iets te horen groetjes

thuur

Als de auto Stage 0 is: gewoon doen!

Dwz. vacuumleidingen, het benodigde onderhoud, carterontluchting, ontsteking etc. moeten in orde zijn. Door (milde/normale) tuning gaat er echt niets extra's stuk, achterstallig onderhoud zal zich echter wel eerder aandienen. Dat is dus geen gevolg van het tunen.

Vwb. dat blok: tja, 82dkm.... is dat aantoonbaar? Ik zou zelf nooit meer dan 1500 euro voor een gebruikt turbo blok in goede staat en met garantie betalen.

Gr ;)

roffelfreak

is trouwens 1450 haha verkeerd gekeken ;)
http://www.brusmotors.com  en dan bij motoren naar volvo zoeken staat er maar een bij

kijk maar eens ben je trouwens nog laat op thuur;)

thuur

roffelfreak

maar zou dat wat kunnen zijn voor dat geld??
is wel een erg lage km stand niet??

ed

Het valt me op dat bij Brus altijd motoren liggen met uitzonderlijk lage km standen. Ik heb daar zo mijn vraagtekens bij. We weten allemaal dat een blok gemiddeld een bepaalde km stand heeft, en daar liggen ze met een kwart daarvan. Ik bedoel een diesel blok van 5 jaar oud met 60.000 km gelopen dat kan toch haast niet. Het vervelende is dat het niet is te controleren.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

breakman

als jouw blok helemaal in orde is zou ik het zo laten ! anders maak je het helemaal in orde waarschijnlijk ben je minder kwijt dan 1450 EUR ! 270.000 km kan geen probleem zijn ! het gaat wel over milde tunign zoals thuur al aanhaalde ! :angel:

Racingbrick

Citaat van: ed op 23-05-2007 11:03:06
Het valt me op dat bij Brus altijd motoren liggen met uitzonderlijk lage km standen. Ik heb daar zo mijn vraagtekens bij. We weten allemaal dat een blok gemiddeld een bepaalde km stand heeft, en daar liggen ze met een kwart daarvan. Ik bedoel een diesel blok van 5 jaar oud met 60.000 km gelopen dat kan toch haast niet. Het vervelende is dat het niet is te controleren.

Ja, das helemaal waar, neem nou een sloper, met de gedemonteerd blokken op pallet in het rek, wie geeft je de garantie dat de km echt is wat er op het kaartje staat.
Ik zelf zie het blok liever in de wagen.
Daar komt nog bij dat je bij de meeste roffels niet kunt merken of het blok nu 80k of 280k heeft gelopen.

Trouwens, als dat blok zonder turbo is, wat ik wel denk, heb je er nog niet veel aan, want je wilt geen turbo van een 2.0 op een 2,3 blok hebben lijkt me.

Ludo

Citaat van: Racingbrick op 23-05-2007 11:41:49
Trouwens, als dat blok zonder turbo is, wat ik wel denk, heb je er nog niet veel aan, want je wilt geen turbo van een 2.0 op een 2,3 blok hebben lijkt me.

dat kun je toch makkelijk controleren.
een 2.0 heeft motorcode B5204, die is in het blok geslagen.