v70r awd my 2000 scheurtje in cylinder: bus vervangen?

Gestart door mathh, 25-05-2007 16:20:33

Vorige topic - Volgende topic

mathh

Citaat van: Guido_Smit op 06-06-2007 20:56:59
Hallo Math,
lees nu pas dit bericht over jouw V70 R, dat vind ik wel heer erg vervelend voor jou.
Zo'n mooie bolide,je calculeert altijd dat je wel ergens pech mee kunt hebben,maar dit verwacht je niet bij onze volvo's toch.
Sterkte ermee,ik zal jouw verhaal nu ook wel blijven volgen.
Groeten: Guido

Thanks Guido, ik kan wel wat morele steun gebruiken. Ik heb al de nodige tips gekregen van diverse mensen op dit forum. Helaas stranden ze allemaal op het feit dat de B5244t2 maar een jaartje gemaakt is. Via de diverse onderdelenlijnen krijg ik allemaal aanbiedingen die het weer net niet zijn. Ben nu op zoek naar een B5234T3 van 2001 die ook gebruikt kan worden mits een aantal zaken worden overgezet.
Kallen in Geleen heeft me ook al een paar keer gebeld naar de status, die willen me natuurlijk graag een ruilblok voor 5000 euro verkopen  ;D
wordt vervolgd......
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

martijn.

Ik lever je ook wel een ruilblok (8251108) voor €3712,21 incl.btw ;D ;D ;D

mathh

Ik heb waarschijnlijk een B5244T2 blok gevonden aan een nette prijs, bj 2000 met 100.000 km, ligt al sinds 2005 stil.

Kan iemand vertellen waar het motornummer zich bevindt, de verkoper kan het zo snel niet vinden?
Moet ik nog ergens anders op letten, naar vragen?
Hier twee piccies:

V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Johann

Moet op het distributie deksel staan maar die zit er blijkbaar niet meer bij.
Boven op het gietwerk van het waterpomp huis staat ook een blok nummer.

Ludo

motorcode en serienummer staat geponst achter op het blok.

mathh

Thanks mannen! Ik heb ondertussen de foto van het motornummer binnen. Op het gevonden blok staat B5244T nummer 318 (maar 3 cijfers).
Ik heb iets met de helderheid en het contrast geknoeid, meer staat er niet.
Kunnen iemand van jullie me bevestigen dat dit het juiste blok is? De mijne staat in de garage ::)

Jeroentjuh

Is dat niet gewoon een 2.4T LPT blok?

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

850 T5 Freak

Citaat van: Jeroentjuh op 11-06-2007 22:03:40
Is dat niet gewoon een 2.4T LPT blok?

ben bang van wel  :eusa_shifty:
Volvo 850 T5-R - Volvo XC90 V8 AWD - Yamaha YZF R6 Replica

mathh

Ik vind tegenstrijdige berichten op het net. Dan weer wel, dan weer niet. Als het de LPT is dan zie ik bij BSR
(http://www.bsrab.se/products/n334/) dat ze evenveel vermogen uit een LPT halen als bij een R AWD.
Dat kan natuurlijk ook grootspraak zijn  ???

Ergens anders lees ik dat de verschillen tussen een LPT en een R de turbo, de injektors en de turbodruk zijn.
We zijn er nog niet....

Johann

Wat staat er op het blok welke in je auto zit dan?

mathh

Citaat van: Johann op 12-06-2007 00:12:35
Wat staat er op het blok welke in je auto zit dan?

ik ga morgen (vandaag) eens kijken, ik weet het zelf ook niet. De auto staat bij een Volvo dealer hier in de buurt.
De verkoper vraagt trouwens maar 1000 euro voor het blok.....

mathh

K.........t  :(  op mijn blok staat B5244T2, serienummer 1941003. Is dus niet hetzelfde.
Nog iemand suggesties?

Eugene

:-\

Probleem is de zeldzaamheid van het blok waar je naar opzoek bent. Die zijn heel weinig gemaakt, dus je moet echt geluk hebben om daar tegenaan te lopen. :(

If it's not blown, it sucks...

mathh

Nou, we zijn er nog niet. Hier de mail van de verkoper die volhoudt dat het blok past:

"Hi Math
The engine comes from test car or project manager that used the car as
company car. All cars that are sold to customers outside Volvo get the car
whit new engine transmission brakes etc. This car chassisnr is
LW60K7Y2670135 and has been replaced. I don't know if you can see on the
cylinder head or anywhere else to be shore.  I'll see what more that we can found out. "

Voor wat betreft het chassisnummer zitten we goed denk ik.

Mijne: YV1 LW 60 K 7 Y 2691612
Zijne         LW 60 K 7 Y 2670135

Volgens dit: http://www.volvoclub.org.uk/vin_70.shtml  zit er dan in beide my2000 de B5244T2 en de AW50AWD 5-bak automaat.

enkele vragen:
Kan iemand iets met zijn chassisnummer? Misschien de historie van de auto checken?
Had de LPT ook een 5-bak adaptieve automaat?
Hoe kan ik de variabele uitlaat nokkenas identificeren? Of had de LPT die ook?
Is er een andere manier om te checken of dit het juiste blok is?