v70r awd my 2000 scheurtje in cylinder: bus vervangen?

Gestart door mathh, 25-05-2007 16:20:33

Vorige topic - Volgende topic

Lindert Bogers

Mooi om te horen, is dit nu swerk van de landmacht jongen ?

Hopen dat je nu van alle ellende af bent.

mathh

Ja, inderdaad. Heb het een en ander van kortbij gevolgd en hij wist echt wel waar hij mee bezig was.. :eusa_clap:
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

Ludo

BenC70ES

Het nieuwe jaar alvast heel goed begonnen   :eusa_clap:  8)

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

mathh

Zo de auto is weer terug en heeft er alweer zo'n 500km opzitten. Wil voorlopig nog een tijdje rustig aan doen en dan nog eens de olie verversen. Tis weer ff wennen aan die grote bak  ;D
Oh ja, ook nog een knipperlicht vervangen vóór welk er spontaan uitkwam gevallen  ::)

Ik wil nu kijken of ik het overgebleven blok met de goede krukas, drijfstangen en zuigers (117.000km gelopen) kwijtkan en de gloedjenieuwe cylinderkop.
Kan mij iemand vertellen op welke types deze onderdelen gebruikt kunnen worden en wat een nette vraagprijs daarvoor is?

V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

)()()sT

GeertG

Citaat van: )()()sT op 16-01-2008 12:31:50
Mooi Math!!
Geniet er maar weer even van  8)

Even ?  :o
Hopelijk toch wel ietsje langer zeg !!!  ;D

Mooi dat ie het weer doet, het blijft een plaatje om 'm te zien  :eusa_clap:
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

CBR

Citaat van: mathh op 16-01-2008 11:56:59
Zo de auto is weer terug en heeft er alweer zo'n 500km opzitten. Wil voorlopig nog een tijdje rustig aan doen en dan nog eens de olie verversen. Tis weer ff wennen aan die grote bak  ;D
Oh ja, ook nog een knipperlicht vervangen vóór welk er spontaan uitkwam gevallen  ::)

Ik wil nu kijken of ik het overgebleven blok met de goede krukas, drijfstangen en zuigers (117.000km gelopen) kwijtkan en de gloedjenieuwe cylinderkop.
Kan mij iemand vertellen op welke types deze onderdelen gebruikt kunnen worden en wat een nette vraagprijs daarvoor is?

http://img.photobucket.com/albums/v313/mathh/DSCN4282a.jpg

Hoi Math,

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem, volgens de Volvo garage een scheur in't blok. Ik weet nog niet helemaal zeker of jouw blok het zelfde is als de mijne; ga morgen weer (beter) zoeken. Heb je het blok en onderdelen nog?

Brambo67

Volgens mij is die van Mathh nu echt te koop, net als twee ander LBP's trouwens... Misschien kun je de hele auto dus overkopen, of één van die andere twee ;D Moet je de kleur natuurlijk wél mooi vinden :-*
RRRRRRRRRRRRRRRRRRR forever!

-D©©©L-

CBR

Citaat van: mathh op 23-11-2007 20:44:23
Sorry, beetje late reactie van mijn kant.
Weinig tijd, jullie weten hoe dat gaat. Ik heb de boel een tijdje laten rusten en ben enkele weken geleden heel toevallig via een oude vriend van me bij diens schoonzoon uitgekomen. Die heeft vroeger als automonteur gewerkt, en is nu als monteur werkzaam bij de landmacht.
Hij woont in Maastricht en heeft heel recent onder zijn huis een grote garage met kuil en takel in orde gemaakt.
Bij wijze van vriendendienst zal de auto volgende week worden gedemonteerd en de schade worden geïnventariseerd. Afhankelijk van de schade zullen we samen kijken of de krukas en drijfstangen worden gereviseerd of vervangen. Het zal in ieder geval een professioneel uitgevoerde reparatie zijn en niet een huis-tuin en keuken toestand. Alle eventuele revisie-werkzaamheden zullen door een officieel revisiebedrijf worden uitgevoerd. Daarna wordt de auto weer opgebouwd en zal ik hem de winter door zeker nog houden .
Zo kan ik zelf nog controleren of alles correct is gebeurd en of zich achteraf nog iets voordoet.
Daarmee voorkom ik in ieder geval dat een eventuele nieuwe eigenaar met problemen wordt opgezadeld, zo zit ik niet in elkaar. Rond April / Mei volgend jaar gaat ie er dan toch echt uit. Het heeft geen zin om twee dure auto's te rijden, waarvan er eentje hoofdzakelijk stil staat.
Toevallig kreeg ik deze week nog een bod van 11000 euro op alles, maar de voorbereidingen voor de reparatie waren al te ver gevorderd om de boel terug te draaien....
Dat zul je na zo lange tijd wachten natuurlijk net hebben ::) Maar ja, dit is in mijn ogen toch de beste oplossing.

Hoi Math,

heb jij nog contact met deze aanbieder of weet je wie dat was? Ik zou graag een gesprekje aangaan.

mehn

Ik denk dat je mathh beter een PB kunt sturen

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

CBR

mehn

Citaat van: CBR op 01-04-2008 13:47:20
Citaat van: mehn op 01-04-2008 13:31:41
Ik denk dat je mathh beter een PB kunt sturen
Ok bedankt.

Het mag van mij ook hier hoor, maar ik denk dat je via PB sneller antwoord hebt;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: