Volvo 850 t5 bij auto rima

Gestart door Schnappi, 27-05-2007 14:56:55

Vorige topic - Volgende topic

rody

Citaat van: M a r c op 01-06-2007 22:52:45
Citaat van: Taranis op 01-06-2007 11:31:44
Citaat van: M a r c op 01-06-2007 11:27:30
Laat staan laat staan....

Argument?

Kijk eens goed naar dat rode ronde dingetje rond de peilstok op het filmpje.....  elke keer als je gasgeeft begint dat te flapperen door de druk die uit de peilstokbuis komt. De prijs zelf geeft al aan dat het geen goede auto is. En iemand die absoluut nog nooit in een T5 gereden heeft (zoals KonradW) vindt 'm meteen en snel en krijgt dan een roze wolk om zich heen. Nogmaals: laten staan.... Tis maar een advies; je mag het ook aan je laars lappen, maar naderhand alstjeblieft hier geen topics open over hoe alle problemen opgelost dienen te worden....

dit lijkt mij toch serieus het beste advies.

je koopt toch ook geen fiets bij de oud ijzerboer ?!

Emiel

Fraai bruggetje Marc... ;D

Goed dat er mensen zijn gaan kijken, persoonlijk zou ik hem lekker laten staan.

Philip850

Citaat van: denkweb op 01-06-2007 22:45:47
Zitten we nu te steggelen om de prijs? Als er niet meer geld is zou ik zeggen: AFDINGEN EN KOPEN.
Als er meer in de knip zit zou ik adviseren om nog eens goed rond te kijken.

Nog een vraag; hoe zit het met het kentekenbewijs van deze auto, heb je die mogen inzien? Die zou er namelijk niet meer kunnen zijn als het goed is... voertuig is immers gesloopt volgens het RDW! Deze bestaat dus simpelweg niet meer.

het gaat over meer dan geld, het is een barrel. de papieren kunnen overigens nog best aanwezig zijn terwijl het kenteken dan niet meer bestaat al is het natuurlijk niet regulier.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

Spin!

Citaat van: Philip850 op 01-06-2007 23:35:46
Citaat van: denkweb op 01-06-2007 22:45:47
Zitten we nu te steggelen om de prijs? Als er niet meer geld is zou ik zeggen: AFDINGEN EN KOPEN.
Als er meer in de knip zit zou ik adviseren om nog eens goed rond te kijken.

Nog een vraag; hoe zit het met het kentekenbewijs van deze auto, heb je die mogen inzien? Die zou er namelijk niet meer kunnen zijn als het goed is... voertuig is immers gesloopt volgens het RDW! Deze bestaat dus simpelweg niet meer.

het gaat over meer dan geld, het is een barrel. de papieren kunnen overigens nog best aanwezig zijn terwijl het kenteken dan niet meer bestaat al is het natuurlijk niet regulier.

Dan vraag ik me toch af hoe het mogelijk is zo'n auto te verkopen. Rima heeft in de Volvo wereld toch een naam hoog te houden. Ik geloof niet dat ons fraaie rechtsysteem het toelaat om een auto te verkopen die in de administratie vermeld staat als: gesloopt. Is dit een manier van knoeien met chassisnummers? Zou Rima zelf weten wat er met die auto gaande is? De auto hadden ze pas een paar dagen.

Overigens deden de elec. spiegels het bij mijn testrit nog wel, heb ze namelijk nog versteld! Verlichting niet zo op gelet, maar ja...Het blok deed het wel aardig, alleen de rest stikt een beetje.

Mogen we dit kenteken bij de no-go's zetten?

Ik had de auto zelf ook laten staan...dan maar verder zoeken, zeg Marc, had jij niet nog een T5 over voor onze Conrad?  ;)

www.vm-parts.nl

denkweb

Rima is de laatste eigenaar volgens het kentekenregister. Dus ja, ze weten het.

Zonder herkeuring bij het RDW geen kenteken. Ik krijg steeds meer jeuk van deze auto... heb zelfs geen interesse bij onderdelen ervan  ;D

Schnappi

zag op de website van rima dat ze nu de prijs omhoog geschroeft hebben voor de auto was eerst € 2850 nu € 3650

wel erg vreemd nu of hebben ze nu reparaties uitgevoerd?

en hoe kan uberhaupt dat ding zijn goed gekeurd tot 02-08?

Groeten

KonradW

haha idd :P

de eigenaar en niet dat stomme poetskind wat er rondliep had mij geholpen toen ik terug kwam, en vroeg wat ik er van vond. dus ik begon over die kleine kwaaltjes als geen snelheidmeter, verlichting enzo.
en toen begon die vriend van me over carterdruk, en andere kwalen.

ik denk dat ze die gerepareerd hebben. of gaan repareren
toekomstige 850 t5 rijder

toekomstige ex 340 rijder

Laserblue

Citaat van: KonradW op 02-06-2007 13:04:03

de eigenaar en niet dat stomme poetskind wat er rondliep had mij geholpen toen ik terug kwam, en vroeg wat ik er van vond. dus ik begon over die kleine kwaaltjes als geen snelheidmeter, verlichting enzo.

of ze gooien de prijs omhoog omdat ie dan in een betrouwbaardere prijsklasse komt  :eusa_shifty: (voor het gevoel)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Marc O.

Citaat van: Laserblue op 02-06-2007 13:25:45
Citaat van: KonradW op 02-06-2007 13:04:03

of ze gooien de prijs omhoog omdat ie dan in een betrouwbaardere prijsklasse komt  :eusa_shifty: (voor het gevoel)

Zou inderdaad zo maar kunnen. Ter illustratie: Heb in een ver verleden een keer een oude stereoset te koop gezet. Was totaal geen belangstelling voor. Uiteindelijk de prijs verdubbeld (!!) waarna de boel binnen een week was verkocht. Kan natuurlijk ook toeval zijn, maar toch.....
...The Nile isn't just a river in Africa...

Wout309t

Dat die verlichting bende enzo het niet doet kan aan het contactslot liggen. Heb ik ook gehad. Zat een beetje speling op, dan valt er een hele rits met accesoires weg. Iets de sleutel terugdraaien en alles werkte weer... ;) ;)
2011 V70 2.0T R-Design MT

Vertigo

Citaat van: Wout309t op 02-06-2007 16:35:25
Dat die verlichting bende enzo het niet doet kan aan het contactslot liggen. Heb ik ook gehad. Zat een beetje speling op, dan valt er een hele rits met accesoires weg. Iets de sleutel terugdraaien en alles werkte weer... ;) ;)

Dat is idd ook een bekende 850-kwaal. Had mijn auto ook last van en dat verklaart gelijk ook het brandende Tracs/ABS lampje. Sleutel 1mm terugdraaien en die lampjes zijn uit en je hebt ook weer verlichting e.d.

Over die auto specifiek: Ik vind die motor een te vaag bijgeluid produceren - waarvan ik (als niet technicus) de oorzaak niet ken - en ben daardoor bang dat dat een dure reparatie zal worden. Dat zou voor mij persoonlijk de reden zijn om deze auto niet aan te schaffen, maar te laten staan.

denkweb

Volgens mij leest Rima hier mee... we moeten nog even poken tot de auto 20.000 euro waard is... dan heb je gelijk een nieuwe 850 T5  ;D

Joris_Scholte

Ik kan me nog herinneren dat er ooit iemand op dit forum bij Rima een T-5 sedan (silversand, dubbele uitlaten) had gekocht bij Rima, met slechts een rare kras op de buitenspiegel. Was van de zoon van de baas geweest, altijd perfect onderhouden en zo. Tuurlijk. Tot een medeforumbezoeker een foto van dezelfde auto postte, waarop het ding volledig total-loss in de kreukels lag.
Ook ken ik het verhaal van iemand die een mooie C70 Convertible kocht bij Rima. "Nee meneer, is een volledig schadevrije auto." Tot meneer besloot om een hadtop voor de auto te kopen, en bij het plaatsen bleek dat er tussen de A-stijl en het dak aan één kant 2 centimeter verschil zat.... "Geen probleem meneer, lossen we op. Breng m maar." Een week later krijgt deze meneer het telefoontje dat er toevallig is ingebroken en dat ze toevallig ook de C70 hebben gestolen.
Maar goed, je moet het zelf weten als je een auto, waarvan het kenteken is ingenomen, zijnde een sloopauto, bij een autodemontagebedrijf gaat kopen.....  :eusa_think:

Gunnar

Kan ook zijn dat ze de prijs omhoog gejaagd hebben omdat er de laatste dagen nogal veel geinteresseerden waren, en ze dachten dat ze te goedkoop waren :-)

Als ik die wagen zou zien, dan draaide ik lachend om. Deze heeft geen beurt nodig, maar een restauratie.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Joris_Scholte

Citaat van: Gunnar op 03-06-2007 11:28:48
...
Als ik die wagen zou zien, dan draaide ik lachend om. Deze heeft geen beurt nodig, maar een restauratie.

Je bedoelt een shredder.....