Volvo 850 t5 bij auto rima

Gestart door Schnappi, 27-05-2007 14:56:55

Vorige topic - Volgende topic

Joris_Scholte

Citaat van: Joris_Scholte op 27-05-2007 22:57:11
Autorima is een Volvodemontagebedrijf. Heb ooit eens een verhaal gehoord over een daar aangeschafte Volvo, ga ik hier niet op het forum zetten, maar ik zou even verder kijken als je op zoek bent naar een T-5, zeg maar.
Dát bedoel ik dus met verhalen van horen zeggen. Weet je zeker dat je nog interesse hebt?

Spin!

Citaat van: Joris_Scholte op 31-05-2007 19:36:18
Autorima is een Volvodemontagebedrijf. Heb ooit eens een verhaal gehoord over een daar aangeschafte Volvo, ga ik hier niet op het forum zetten, maar ik zou even verder kijken als je op zoek bent naar een T-5, zeg maar.
Dát bedoel ik dus met verhalen van horen zeggen. Weet je zeker dat je nog interesse hebt?

Citaat van: denkweb op 31-05-2007 19:35:00
Net ook even aan het stoeien geweest over het kenteken op de foto; betreft een gesloopt voertuig (laatste eigenaar: Rima Druten).

Verrassing?  :eusa_liar:

Hmm...dat is wel een smet op de zaak, maar goed...er rijden nu als voorbeeld ook honderden, wat zeg ik...duizenden Amazones die eerst als 3 verschillende auto's hebben rond gereden. Dus als de auto gewoon goed is...tsjah, dan rest alleen nog een smerig verleden.

Maar goed...er zijn er hier wel meer die in ex-schadevoertuigen rond rijden, waarvan ik er één ben. Met zo'n verhaal kan je nog steeds alle kanten op, het kan een super aankoop worden, maar ook een flop!

@ Konrad: Hoe laat ben jij morgen bij Rima!?

www.vm-parts.nl

denkweb

Citaat van: Spin! op 31-05-2007 20:22:19
Citaat van: Joris_Scholte op 31-05-2007 19:36:18

Citaat van: denkweb op 31-05-2007 19:35:00
Net ook even aan het stoeien geweest over het kenteken op de foto; betreft een gesloopt voertuig (laatste eigenaar: Rima Druten).

Verrassing?  :eusa_liar:

Hmm...dat is wel een smet op de zaak, maar goed...er rijden nu als voorbeeld ook honderden, wat zeg ik...duizenden Amazones die eerst als 3 verschillende auto's hebben rond gereden. Dus als de auto gewoon goed is...tsjah, dan rest alleen nog een smerig verleden.

Maar goed...er zijn er hier wel meer die in ex-schadevoertuigen rond rijden, waarvan ik er één ben. Met zo'n verhaal kan je nog steeds alle kanten op, het kan een super aankoop worden, maar ook een flop!

Handige vragen zijn: het kentekenbewijs inzien, schadehistorie bekend, onderhoudshistorie bekend.
Verder:

• kentekenplaathouder achterzijde: vorige garage vermeld op de plaat? Altijd de moeite waard om die eens te bellen.
  • Stickers met vervangingsgegeven distributieriem, airco en dergelijke zoeken.
  • Airco aanzetten bij proefrit.
  • Haal je hand eens door de bodemplaat heen om te kijken naar evt koelvloeistof/olielekkages.
  • Informeer naar de garantie (wettelijk verplicht!).
  • Radiocode aanwezig indien volvoradio!
  • Goed kijken naar losliggende bedrading, corrossie aan stekkers koplampen, vreemde apparaten (ex-lpg installaties), brandend servicelampje.

Succes in ieder geval!

rody

toevoeging

goed kijken bij de schokbrekertorens naar sporen van eventuele schades.

zelfde geld voor dorpels en bodemplaat.

succes.

denkweb

Op de foto afgaande: gehele rechterzijkant opnieuw gespoten  :eusa_whistle:.

KonradW

Citaat van: Spin! op 31-05-2007 20:22:19

ik kan er morgen rond 1 uur ofzo zijn? ik krijg eerst nog even een 340 rijder op bezoek die onderdelen komt halen.
en dan kan ik wel weer naar rima komen.

pmmetje
toekomstige 850 t5 rijder

toekomstige ex 340 rijder

Spin!

Zo, ik heb zojuist de tank van de betreffende auto weer een stukje lichter gemaakt.

Goed, waar zal ik beginnen. Ik begin maar bij de negatieve punten, onderaan deze post volgt een foto en video.

Negatieve punten:

- Motorisch zit er een geluid in van een betonmolen ( luister + kijk video )
- Klein deukje achterdeur rechts en wat gebruikerssporen ( of zeik ik nu teveel? )
- Vermoed een lasnaad na aanrijding onder kleine raampje/tankdop rechtsachter.
- ABS/Tracs lampje blijft branden
- Remmen: waardeloos
- Olie, wat is dat?
- Blok is smerig, zeg maar gewoon vies! Bah! Heeft doekje nodig!!!
- Ontbreken van luchtpijp naar filterhuis
- ik bespeur roest onder de kap, bij de naad bij de fusebox voorscherm, motorcompartiment.
- airco wordt niet echt koud
- metertje turbo had een sabaticle ( maar na vastmaken losgeschoten slangetje, gefixt! )
- En een wat rare lakreparatie/bewerking/beschadiging passagiersdeur voor rondom raam
- Roestige indruk onder de oliedop...

Positief:

- Boekje met servicebeurten compleet tot 190.000 km, onderhoud begint in 95 bij Volvo de Beemd in Eindhoven, en na ( dacht ik ) een aantal jaren worden de beurten voortgezet in Groningen. Kaartje met laatste beurt 195.000 bungelt aan richtinaanwijzerhandle.
- Optisch mooi ( gepoetst, binnenkant heeft duidelijk een swiffer nodig )
- Krachtige motor, mooie roffel bij acceleratie.
- Rookt niet
- Stuurt subtiel en luistert goed naar kleine correcties
- ramen, spiegels, schuifkanteldak, elec. antenne werken allemaal

Verder kan ik er eigenlijk niet veel over zeiken. Zie hier de foto's en video:

FILMPJEEEE!!!!!
( kan zijn ivm recente upload dat filmpje nog niet werkt, maar komt wel...)

Conrad, ik zou zeggen...het is een mooie T5 met wat werk, maar als je een beetje handig bent en je hebt nog wat in kas om het een en ander op te knappen...pingel nog wat van de prijs, investeer in de negatieve punten...en verder moet je op je eigen gevoel en de reacties van deze post afgaan...

Succes!

www.vm-parts.nl

Taranis

Citaat van: Spin! op 01-06-2007 10:23:42
- Vermoed een lasnaad na aanrijding onder kleine raampje/tankdop rechtsachter.

Geen foto hiervan?

- Blok is smerig, zeg maar gewoon vies! Bah! Heeft doekje nodig!!!

Valt best mee... is maar net wat je gewend bent. Waar olie zit, zit geen roest ;)

en je hebt nog wat in kas om het een en ander op te knappen...pingel nog wat van de prijs, investeer in de negatieve punten...

Dan heb je voor weinig geld een leuke T5 8)

@ Spin: mooi testverslag!

KonradW

hej spin, jij bent snel :P

ja dat boven het rechterraam/voorportier zijn lijmresten :( daar had iemand zo'n deflectorkap op gelijmd!

olie zat er al niet in toen ik was wezen kijken.... voor de rit dus bijgevuld?

die roestige smerige indruk van het blok zelf kreeg ik ook.
en die sludge moet eruit dus dat is zowiezo een spoelbeurt.

dus deze auto is nog geeneens 3000 euro waard zeg maar?
spin dankjewel:)

Taranis

Citaat van: KonradW op 01-06-2007 10:55:47
dus deze auto is nog geeneens 3000 euro waard zeg maar?

Het is al zo vaak gezegd, de 850's zijn inmiddels op een leeftijd met dagwaarde 0 dat het gewoon is 'wat de gek er voor geeft'. Maw: hij is waard wat jij hem waard vindt.

Mijn persoonlijke mening afgaand op het verslag van Spin: als je 'm voor 2500 euro of minder mee kunt nemen dan gewoon doen. Sla nog 1000 of 1500 euro stuk op onderhoud en investeren in de negatieve punten zoals Spin het noemt. Heb je gewoon een leuke T-5.
Als je de gok niet wilt nemen dan gewoon verder sparen voor een betrouwbaardere (maar dus ook duurdere) 850...

Spin!

Ik sluit me bij Taranis aan, het is inderdaad maar net wat de gek er voor geeft. Het bedrag van 2850 is op zich al niet gek, maar als je even over die negatieve puntjes gaat zeiken, kan je misschien wel zo'n 6-700 euro eraf peuteren.

Voor de rest maak ik me alleen echt zorgen om dat betonmolen geluid, heb geen flauw idee wat dat veroorzaakt. Remmen, olie, carter, airco (miss nog het minst belangrijk), deukjes, etc zijn allemaal te verhelpen mits je bereid bent zo'n 2000 euro te investeren!

Oh en helemaal vergeten!!!! Distrubutieriem moet vervangen worden....

www.vm-parts.nl

KonradW

ik ga vanmiddag ook even kijken. en dan zal ik het eens allemaal gaan bekijken en luisteren.
ik heb je lijstje even uitgeprint, evenals de lijst van aankooptips.

en dat koffiemolen geluid ik kan me er niets bij voorstellen, maar dat zien we wel.

en ik denk dat als ik rima goed ken, dat ze gelijk zullen beginnen over dingen die bij hun vervangen kunnen worden. das voor hun tenslotte verkoop.

Johann

Was het geluid niet weg bij intrappen koppeling?

Spin!

Citaat van: Johann op 01-06-2007 11:20:10
Was het geluid niet weg bij intrappen koppeling?

Volgens mij niet, maar dat zal Conrad zelf even moeten testen. Geluid lijkt van linksvoor ( als je voor de auto staat ) af te komen...luister maar goed naar t filmpje

www.vm-parts.nl

M a r c

Laat staan laat staan....
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl